دیدن و شنیدن گپ بازیگری - ۲۹ تیر ۹۱
اکرم محمدی
بازیگرسریال خانه سبز
پیشنهاد من برای تمام علاقهمندان تلویزیونی توجه به یک برنامه است که از شبکه تلویزیونی آیفیلم با نام «گپ» به کارگردانی «رامبد جوان» پخش میشود. خیلی این کار را دوست داشتم. موضوعات و سوالهایی در این برنامه مطرح شده که واقعا سوالها و دغدغههای همه بود و فکر میکنم سوالهای طرفداران بازیگرها هم هست. حالا نمیخواهم بگویم این برنامه دغدغه همه مردم است اما دغدغه طرفداران بازیگران است. در «گپ» توانستهاند به بعضی از این سوالها پاسخ دهند. به بعضی جوابها هم نزدیک شدند.
بازیگرسریال خانه سبز
پیشنهاد من برای تمام علاقهمندان تلویزیونی توجه به یک برنامه است که از شبکه تلویزیونی آیفیلم با نام «گپ» به کارگردانی «رامبد جوان» پخش میشود. خیلی این کار را دوست داشتم. موضوعات و سوالهایی در این برنامه مطرح شده که واقعا سوالها و دغدغههای همه بود و فکر میکنم سوالهای طرفداران بازیگرها هم هست. حالا نمیخواهم بگویم این برنامه دغدغه همه مردم است اما دغدغه طرفداران بازیگران است. در «گپ» توانستهاند به بعضی از این سوالها پاسخ دهند. به بعضی جوابها هم نزدیک شدند.
اکرم محمدی
بازیگرسریال خانه سبز
پیشنهاد من برای تمام علاقهمندان تلویزیونی توجه به یک برنامه است که از شبکه تلویزیونی آیفیلم با نام «گپ» به کارگردانی «رامبد جوان» پخش میشود. خیلی این کار را دوست داشتم. موضوعات و سوالهایی در این برنامه مطرح شده که واقعا سوالها و دغدغههای همه بود و فکر میکنم سوالهای طرفداران بازیگرها هم هست. حالا نمیخواهم بگویم این برنامه دغدغه همه مردم است اما دغدغه طرفداران بازیگران است. در «گپ» توانستهاند به بعضی از این سوالها پاسخ دهند. به بعضی جوابها هم نزدیک شدند. در این برنامه توانستند به باورها و خواستههای بعضی بازیگران نزدیک بشوند در نظر گرفتن علاقه عمومی مردم ایران به قصه شنیدن و قصه دیدن، سریالهای تلویزیونی یکی از ابزارهای کاربردی بسیار مهم و کارآمد برای فرهنگسازی و البته جذب مخاطب حداکثری بوده و هست. شبکه یک سریالی را با نام «راه طولانی» با بازی رضا کیانیان و افسانه بایگان پخش کرد که سریال پرکشش و جذابی به نظر میآمد. این مجموعه نشان میدهد که انسانهای عصر مدرن هرچند همانند مرتضی امیری (با بازی رضا کیانیان) آنقدرها هم مدرن به نظر نرسند، تحت تاثیر خواستههای مدرنی که از سوی جامعه مصرفی بر آنها تحمیل میشود، خود نیز بهصورتی منفعلانه در همین مسیر قرار میگیرند و گویا ناگزیر از آن روندی هستند که در جریان است. این مجموعه همچنین علاوه بر به تصویرکشیدن مشکلات اقتصادی یک خانواده در جامعهای که رفتهرفته مصرفگرایی در آن رواج مضاعفی یافته است، با محور قراردادن موضوع روز نرخ دیه در بیمههای شخص ثالث که بیشتر در تصادفات رانندگی مورد طرح قرار میگیرد به سوءاستفادههایی که افزایش نرخ دیه میتواند در بطن خود به همراه داشته باشد نیز اشاره میکند و از سویی دیگر بیمبالاتی در رانندگی و استفادههای مجرمانه (قتل) به پشتوانه بیمه را به نقد میکشد.
به خوبی میتوان فهمید نگاهی که نویسندگان راه طولانی ـ که اغلب از فیلمنامهنویسان مطرح هستند ـ به جامعه داشتهاند، نگاهی واقعبینانه است که بخشهایی از زندگی روزمره و مشکلات طبقه متوسط را به تصویر میکشد و از تفاوت نگرش نسلهایی میگوید که یک جامعه مصرفی به آن دامن زده است. نیازهای کاذبی که مدرنیته بر انسانها تحمیل میکند در بیشتر مواقع به صورت ناآگاهانه در ذهن به نیازهایی اساسی بدل میشوند که زندگی بدون آنها را امکانناپذیر مینماید. این مسائل میتواند در آثار دیگر هم مورد توجه قرار گیرد.
بازیگرسریال خانه سبز
پیشنهاد من برای تمام علاقهمندان تلویزیونی توجه به یک برنامه است که از شبکه تلویزیونی آیفیلم با نام «گپ» به کارگردانی «رامبد جوان» پخش میشود. خیلی این کار را دوست داشتم. موضوعات و سوالهایی در این برنامه مطرح شده که واقعا سوالها و دغدغههای همه بود و فکر میکنم سوالهای طرفداران بازیگرها هم هست. حالا نمیخواهم بگویم این برنامه دغدغه همه مردم است اما دغدغه طرفداران بازیگران است. در «گپ» توانستهاند به بعضی از این سوالها پاسخ دهند. به بعضی جوابها هم نزدیک شدند. در این برنامه توانستند به باورها و خواستههای بعضی بازیگران نزدیک بشوند در نظر گرفتن علاقه عمومی مردم ایران به قصه شنیدن و قصه دیدن، سریالهای تلویزیونی یکی از ابزارهای کاربردی بسیار مهم و کارآمد برای فرهنگسازی و البته جذب مخاطب حداکثری بوده و هست. شبکه یک سریالی را با نام «راه طولانی» با بازی رضا کیانیان و افسانه بایگان پخش کرد که سریال پرکشش و جذابی به نظر میآمد. این مجموعه نشان میدهد که انسانهای عصر مدرن هرچند همانند مرتضی امیری (با بازی رضا کیانیان) آنقدرها هم مدرن به نظر نرسند، تحت تاثیر خواستههای مدرنی که از سوی جامعه مصرفی بر آنها تحمیل میشود، خود نیز بهصورتی منفعلانه در همین مسیر قرار میگیرند و گویا ناگزیر از آن روندی هستند که در جریان است. این مجموعه همچنین علاوه بر به تصویرکشیدن مشکلات اقتصادی یک خانواده در جامعهای که رفتهرفته مصرفگرایی در آن رواج مضاعفی یافته است، با محور قراردادن موضوع روز نرخ دیه در بیمههای شخص ثالث که بیشتر در تصادفات رانندگی مورد طرح قرار میگیرد به سوءاستفادههایی که افزایش نرخ دیه میتواند در بطن خود به همراه داشته باشد نیز اشاره میکند و از سویی دیگر بیمبالاتی در رانندگی و استفادههای مجرمانه (قتل) به پشتوانه بیمه را به نقد میکشد.
به خوبی میتوان فهمید نگاهی که نویسندگان راه طولانی ـ که اغلب از فیلمنامهنویسان مطرح هستند ـ به جامعه داشتهاند، نگاهی واقعبینانه است که بخشهایی از زندگی روزمره و مشکلات طبقه متوسط را به تصویر میکشد و از تفاوت نگرش نسلهایی میگوید که یک جامعه مصرفی به آن دامن زده است. نیازهای کاذبی که مدرنیته بر انسانها تحمیل میکند در بیشتر مواقع به صورت ناآگاهانه در ذهن به نیازهایی اساسی بدل میشوند که زندگی بدون آنها را امکانناپذیر مینماید. این مسائل میتواند در آثار دیگر هم مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظر