مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تحقق اهداف پیش بینی شده برای توسعه گردشگری پایتخت خبر داد. حسین زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: توسعه صنعت گردشگری نیازمند همکاری همه جانبه نهاد‌ها و سازمان‌های متولی است. بر این اساس شهرداری تهران با توجه به تغییر رویکردش به سمت و سوی مسائل اجتماعی به موضوع گردشگری شهری وارد شده تا از این امکان، برای حل مشکلات شهری، پرکردن اوقات فراغت شهروندان، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران به سایرهموطنان استفاده کند.
او ادامه داد: «مهمان طهران» هم برنامه‌ای برای آغاز این پروژه در کلانشهر پایتخت بود که خوشبختانه متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزارشد.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به دلایل این تفاوت اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر زیر ساخت‌های بیشتری برای توسعه گردشگری در تهران مهیا شده است. توسعه بوستان‌ها، توجه به بافت‌های فرسوده، تبدیل فضاهای نامناسب شهری به پیاده راه‌ها، راه اندازی خانه‌های معنوی و باغ موزه‌های قصر و دفاع مقدس درکنار جلوه‌هایی از مدرنیته مثل برج میلاد، تونل‌های رسالت و توحید، پل جوادیه و... تهران را به فضای مناسبی برای موضوع گردشگری تبدیل کرده است.
زارع صفت تاکید کرد: برپایی ۱۱کمپ اسکان مسافران نوروزی، جانمایی ۹۳ ایستگاه اطلاع رسانی با همکاری شهریاران جوان، برگزاری تورهای نیم و یک روزه با همکاری ۱۱آژانس معتبر تهران، چاپ و توزیع نقشه گردشگری تهران و... از جمله اقدام‌هایی بود که در ایام نوروز برای مهمانان تهران برنامه‌ریزی شده بود.