سیک‌ها در کنار یهودیان، زرتشتیان و مسلمانان، از اقوام و طوایفی هستند که در زاهدان زندگی می‌کنند. سیک‌های زاهدان تحت فرمان انگلیسی‌ها برای حفاظت از آنبارهای آذوغه‌ مسیرهای ترابری تجاری هند به این منطقه کوچانده شدند. بازماندگان آنها امروز سازمان دینی و تشکیلات محدود خود را حفظ کرده‌اند. گودواره سیک‌ها بنایی است که در سال 1302 ساخته شده است و تقریبا تمامی مراسم رسمی آنها در این مکان برگزار می‌شود. جشن‌ها، سوگواری‌ها، عبادات و حتی مراسم ازدواج نیز در آن اجرا می‌شود. این عبادتگاه در داخل شهر زاهدان و در خیابان امام خمینی این شهر واقع شده است. علاوه بر آن محل آیین‌های تدفین سیک‌ها نیز در این شهر واقع شده است که در فرهنگ عامه به سیک سوزی، معروف است، که بعد از سوزانده شدن جسد در این محل، خاکستر آن به گودواره منتقل می‌شود و مراسم عزاداری در آنجا برگزار می‌شود. برخورد با مجموعه این آیین‌ها برای گردشگران علاقه‌مند تجربه‌ای منحصر به فرد را به همراه خواهد داشت.
مسجد جامع مکی
این مسجد بزرگترین مسجد اهل سنت در ایران محسوب می‌شود. مسجدی که یکی از قطب‌های فرهنگی و دینی این مذهب به شمار می‌رود. علاوه بر سبک بدیع و زیبای معماری مسجد که متاثر از معماری هندی است، بازدید از مراسم مذهبی و زندگی طلابی که در این محیط معنوی به سادگی روزگار می‌گذرانند، می‌تواند خاطره‌ای متفاوت برایتان به همراه داشته باشد.
کاروانسرای نصرت‌آباد
این کاروانسرا در مسیر کرمان زاهدان و در دامنه‌های جنوب کویر لوت واقع است. بنای نسبتا سالم این کاروانسرا که به دوران صفوی مربوط می‌شود در میان طبیعت بکر کویر و البته مسیرهای دستیابی نسبتا آسان، به‌عنوان یک مقصد مطلوب گردشگری به حساب می‌رود.
غار و آبشار لادیز
روستای زیبای لادیز در 100 کیلومتری زاهدان واقع شده است. قرار گرفتن این غار در منطقه‌ای کویری گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. آبشار لادیز هم به فاصله کمی از غار قرار گرفته است که می‌توان این مسافت را به پیاده‌روی پرداخت و از طبیعت زیبای روستای لادیز هم بهره برد. پوشش و زیورآلات رنگارنگ زنان و دختران روستا و صنایع دستی که توسط بومیان عرضه می‌شود، سوغاتی خاص و ویژه برای علاقه‌مندان خواهد بود.