تاریخ شروع فعالیت
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) در تاریخ ۵اسفند ماه ۱۳۷۴ با سرمایه ۱۰میلیارد ریال و تحت شماره ۱۱۹۸۶۹ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده و آغاز فعالیت نمود.

هدف شرکت
هدف از ایجاد شرکت عبارت است از: تاسیس، خرید، مشارکت در تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت‌های مالی و اعتباری در داخل کشور و همچنین انجام کلیه خدمات مشاوه‌ای در زمینه‌های تولید، سرمایه‌گذاری، توسعه و تکمیل، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، تامین منابع مالی، بازاریابی و طراحی سیستم‌های مدیریتی، سرمایه‌گذاری در خارج از کشور به صورت مشارکتی و قبول و اعطای نمایندگی و انجام کلیه عملیات دیگری که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای تحقق اهداف مزبور لازم است. همان‌طور که اشاره شد سرمایه اولیه شرکت مبلغ 10میلیارد ریال بوده که از تاریخ تاسیس تا این تاریخ به شرح جدول شماره 1 تغییر نموده است.
مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۲۳اسفند ۱۳۷۵ تصویب نمود، سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۰۰میلیارد ریال طی چندین مرحله و بنا به نیاز شرکت افزایش یابد و اختیار تحقق آن را به هیات‌مدیره تفویض نمود.
هیات‌مدیره شرکت با عنایت به مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، سرمایه را طی دو مرحله دیگر به شرح جدول شماره 2 از مبلغ 60میلیارد به مبلغ 240میلیارد ریال افزایش داد:
بدین ترتیب سرمایه ثبت و پرداخت شده شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه ۱۳۷۷ معادل ۲۴۰میلیون سهم با نام یک‌هزار ریالی بوده است. هیات‌مدیره در جلسه مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۷۷ تصمیم گرفت سرمایه شرکت را به میزان ۴۰میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال افزایش دهد.
در طی سال 1378 معادل 15میلیارد ریال از افزایش سرمایه مذکور محقق و سرمایه شرکت به مبلغ 255میلیارد ریال منقسم به 255میلیون سهم یک‌هزار ریالی با نام افزایش یافته است.
در سال ۱۳۸۱ با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده سرمایه شرکت از مبلغ ۲۵۵میلیارد ریال به مبلغ ۵/۲۸۰میلیارد ریال افزایش یافت و در تاریخ ۲۸/۴/۱۳۸۲ با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده مقرر شد، از مبلغ ۵/۲۸۰میلیارد ریال به مبلغ ۵۶۱میلیارد ریال ظرف مدت ۳سال افزایش یابد که مرحله اول افزایش سرمایه در سال ۱۳۸۲ به میزان ۵۰درصد عملی شد و سرمایه شرکت به مبلغ ۷۵/۴۲۰میلیارد ریال بالغ شد و مرحله دوم افزایش سرمایه تا سقف مبلغ ۵۶۱میلیارد ریال (با توجه به تفویض اختیار مجمع عمومی فوق‌العاده به هیات‌مدیره) در سال ۱۳۸۳ عملی شد.
در آخرین مرحله افزایش سرمایه در سال 1383 با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت از مبلغ 561میلیارد ریال به 1122میلیارد ریال افزایش یافت و در فروردین ماه سال 1384 به ثبت رسیده است.
در آخرین مرحله افزایش سرمایه در سال ۱۳۸۴ با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده سرمایه شرکت از ۱۱۲۲میلیارد به ۱۲۶۲۲۵میلیارد ریال افزایش یافت و در آذر ۱۳۸۴ به ثبت رسیده است.
ترکیب سهامداران:
تعداد سهامداران شرکت اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر ۵۴۰۰۰نفر می‌باشد که حدود ۶۷درصد از کل سهام متعلق به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و ۳۳درصد مابقی متعلق به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.
توضیحات ضروری
براساس استانداردهای حسابداری سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر پس از برگزاری و تصمیم‌گیری در مجمع عمومی عادی سالانه آنان ثبت می‌شود. با رعایت استاندارد مذکور شرکت‌های سرمایه‌گذاری همواره در ارائه گزارش عملکرد ۳، ۶، ۹ و ۱۲ماهه به سازمان بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه با مشکل عدم‌ثبت سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر مواجه است. بنابراین جهت رفع این مشکل سود ۳شرکت پذیرفته شده در بورس که تاثیر عمده‌ای در EPS شرکت دارند شامل سنگ‌آهن گل‌گهر، چادرملو و مجتمع فولاد خراسان به نسبت EPS اعلام شده و درصد تقسیم سود پیشنهادی هیات‌مدیره و براساس ۹ماهه سپری شده منتهی به ۳۰/۰۹/۱۳۸۶ در گزارش پیوست بدون ثبت در حساب‌ها و مصوبه مجمع در محاسبات سود عملکرد ۹ماهه لحاظ شده است و با توجه به منظور نکردن سایر درآمدها شرکت‌های بورسی و غیر بورسی، پیش‌بینی می‌شود، سود شرکت به میزان آخرین EPS اعلام شده برابر ۷۶۸ریال برای هر سهم تحقق یابد.

جدول شماره 1

جدول شماره 2

ترکیب اعضای هیات‌مدیره
شرکت به وسیله هیات‌مدیره‌ای مرکب از پنج نفر اداره می‌شود که به موجب تصمیم مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 28/4/1385 برای مدت دو سال انتخاب شده‌اند:

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰/۰۹/۸۶
سال‌مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۸۶- صورت سود (زیان ) میان‌دوره‌ای (مبلغ به میلیون ریال)

تعداد خریداران سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری از ۰۱/۰۱/۸۶ الی ۰۹/۱۱/۸۶

جدول رتبه نقد‌شوندگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری از ۱/۱/۸۶ الی ۹/۱۱/۸۶


رتبه نقدشوندگی معادن و فلزات از میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۴ و در بین کل شرکت‌های بورس ۲۴ می‌باشد.


شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) فهرست شرکت‌های سرمایه‌پذیر در تاریخ ۳۰/۰۹/۸۶
سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار