توزیع جغرافیایی هنرمندانی که آثارشان به فروش رسیده نکته‌ای درباره چگونگی ساختار بازار و روند تغییرات آن در چهار سال از 2006 تا 2010 گوشزد می‌کند.

به طور کلی ایران بر حراج‌ها و بالاترین قیمت‌های به دست‌آمده از زمان شروع به کار بازار تسلط داشته است. ۱۲۳ هنرمند ایرانی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در حراج‌ها آثارشان به فروش رسیده است. از پرویز تناولی، حسین زنده‌رودی، محمد احصایی، فرهاد مشیری و شیرین نشاط می‌توان به عنوان مهم‌ترین هنرمندان ایرانی نام برد. به‌رغم سلطه ایران بر بازار، در طول این سال‌ها سهمش در بازار از ۶۹ درصد کل حجم معاملات حراج در بهار ۲۰۰۸ به ۲۷ درصد بیشینه بازار در پاییز ۲۰۰۹ کاهش یافت.
این کاهش در سهم بازار به سبب رشد پذیرش دیگر هنرمندان منطقه و کم شدن تقاضا برای هنر ایران است. کشورهایی نظیر مصر، سوریه و لبنان به اصلی‌ترین بازارهای جغرافیایی در فروش حراجی‌ها تبدیل شده‌اند. این امر برای بازار هنر خاورمیانه مثبت بوده و به تدریج بازار منطقه متنوع‌تر شده و آثار قومیت‌ها و ملیت‌های بیشتر منطقه در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد و تنوع فرهنگی بالایی را در بازار منجر خواهد شد(نمودار 4 و 5).