دنیای اقتصاد: رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی جوانان اتاق اصفهان گفت: ایجاد بانک و پرتال مراکز آموزشی می تواند به افزایش کیفیت آموزش در استان اصفهان منجر شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، امیر کشانی در نشست مشترک مراکز آموزشی و مدیران آموزش سازمان های دولتی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه تخصصی دانشگاهها، آموزشگاه های علمی و حرفه ای و تجهیزات آموزشی در محل دایمی نمایشگاه های استان اصفهان تصریح کرد: بانک داده های اطلاعاتی مراکز آموزشی می تواند به سامان دهی این مراکز در سطح استان و تقسیم پروژه های مورد نیاز آموزشی بر اساس توانمندی هر مرکز کمک کند. وی افزود: تعدد مراکز آموزشی و صدور مجوز از چندین سازمان دولتی وضعیت نابسامانی را در حوزه آموزش استان و در سطح کل کشور ایجاد کرده است .

کشانی برگزاری نشست های مشترک بین مراکز آموزشی و بررسی راههای افزایش سطح کیفی و ایجاد رشته های مورد نیاز جامعه را یکی از وظایف موثر این پایگاه دانست و گفت:آموزش باید بر اساس نیاز جامعه برنامه ریزی شود و انتقال مفاهیم و مبانی اولیه نمی تواند نیاز جامعه بویژه واحدهای صنعتی و خدماتی را برطرف کند.

کشانی با آسیب شناسی وضعیت فعلی مراکز آموزش عالی گفت: صدور مدرک بدون در نظر گرفتن توانمندی دانشجویان در انجام فعالیت، رویکرد دانشگاهها شده است و بایستی این رویکرد در نظام آموزش عالی اصلاح شود.
وی از آمادگی اتاق اصفهان در تشکیل دبیرخانه مرکز هماهنگی مراکز آموزشی استان اصفهان خبر داد و گفت: ایجاد پرتال آموزش های مورد نیاز واحدهای صنعتی با کمک بانک اطلاعات مراکز آموزشی می تواند به آموزش هدفمند و نتیجه بخش منجر شود.

منصور شریعتی رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان در این نشست خواستار بازنگری در مقوله آموزش بر اساس سند آمایش سرزمین شد و گفت:مدرک گرایی سودی به اقتصاد کشور و استان اضافه نمی کند بلکه منابع موجود را نیز هدر می دهد.
احمدعلی فروغی رییس دانشگاه آزاد اصفهان در این نشست حافظه پروری را محور فعالیت مراکز آموزش عالی دانست و گفت:دانشگاهها و مراکز آموزشی باید به جای حافظه پروری، توانایی تحلیل گری دانشجویان را تقویت کنند.

روشن، مدیر آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان در این نشست گفت: 1500 آموزشگاه فنی و حرفه ای در کنار 54 مرکز فنی و حرفه ای در استان آموزش متقاضیان را بر عهده دارد.
کریمی،کارشناس آموزش سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست گفت: نبود وحدت رویه در مراکز آموزشی باعث کاهش سطح کیفی افزایش سطح کمّی این مراکز در استان شده است