8 پیشنهاد  روی میز مسئولان دولت تدبیر و امید
علی چگینی: قبول پروانه های بهره برداری و تولید به عنوان وثیقه بانکی جهت پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران معدنی باید مورد توجه و الزام قرار گیرد
مدیرعامل شرکت میلاد پاکدشت در حاشیه بازدید دکتر مجید پورمقدم معاون امور معدنی و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از غرفه این شرکت در پنجمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته تهران، بخشی از مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان این واحدها را در امر تولید بیان کرد و خواستار رفع آنها و اتخاذ تدابیر خردمندانه دست اندرکاران مسئول شد.
مهندس علی چگینی گفت: تاسیسات شرکت میلاد پاکدشت با داشتن تجربه و سابقه ای بیش از ۵ سال هم اکنون در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع احداث شده است . این شرکت همچنین دارنده پروانه استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران و پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران می باشد.
وی افزود: از امتیازات دیگر این شرکت اخذ استانداردهای جهانی ایزو ۹۰۰۱-۱۴۰۰۱-۱۸۰۰۱ - HST-MS Riquirements از شرکت TUVدر سه بخش تولیدی از جمله : یک واحد تولید شن وماسه به ظرفیت ۳۵۰ تن در ساعت ، دو واحد تولید آسفالت به ظرفیت ۳۲۰ تن در ساعت و تولید بتن آماده به ظرفیت ۷۰ متر مکعب در ساعت می باشد.
چگینی تصریح کرد: میلاد پاکدشت این افتخار را دارد که درتامین آسفالت پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران از جمله مناطق ۲۰-۱۹-۱۵-۱۸-۸-۷-۶-۱ وتامین آسفالت و شن و ماسه جهت تولید بتن در بخشی از پلهای بزرگراه امام علی به کار فرمایی گروه تخصصی شهید رجائی نقش برجسته و فعالی داشته است.
وی در ادامه به بخشی از مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان این محصولات اشاره کرد و پیشنهاداتی به شرح ذیل ارائه داد:
۱- طبق ماده ۹۰ آئین نامه اجرایی قانون معادن، صدور پروانه های بلند مدت یا دائمی بجای مجوزهای موقت برداشت قرار گیرد چون با سپری شدن پروانه های موقت، شرکتها مجبور به تعطیلی و عدم تولید تا تمدید مجوز برداشت جدید شده و این پروسه هر سال به طور مداوم تکرار می شود.
۲- بروکراسی اداری پیچیده و مراجعه مکرر به واحدهای دولتی متعدد جهت هر گونه درخواستی منطقی نیست چراکه تعدیل آن بسیاری از مشکلات معادن را کاهش داده و باعث ارتقاء انگیزه سرمایه‌گذاری و امنیت شغلی سرمایه گذار در این بخش خواهد شد .
۳- در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی به روش آسان و قابل دسترس جهت خرید و تجهیز معادن به ماشین آلات مدرن و پیشرفته و صدور مجوز واردات ماشین آلات با حداقل گمرکی ممکن جهت تولید مصالح معدنی بر طبق استانداردهای جهانی الزامی است.
۴- قبول پروانه های بهره برداری و تولید بعنوان وثیقه های بانکی جهت دریافت تسهیلات در بانک های عامل مورد توجه قرار گیرد چراکه در حال حاضر یک سرمایه گذار با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی با داشتن معدنی با حداقل مساحت بالغ بر ۲۳۰ هزار متر مربع ، جهت گرفتن تسهیلات مجبور به ارائه وثیقه ملکی است!
۵- با توجه به اینکه ۹۵درصد تولید آسفالت کارخانه ها در پروژه های ملی و عمرانی مصرف می‌شود، با این حال تمام مطالبات شرکت ها بصورت غیر نقد از طرف کار فرمایان پرداخت می شود که باید این روش را اصلاح کرد.
۶- شرکت نفت ملاک تخصیص سهمیه سوخت را خرید حواله مستقیم از شرکت نفت پاسارگاد نموده ولی با توجه به عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان بصورت نقد که به آن اشاره شد این امر برای تمامی شرکتها غیر ممکن می باشد و شرکتها مجبور به خرید قیر از کارگزاران و عاملین بصورت اقساط و با قیمت بیشتر از بورس می‌شوند که باعث بالا رفتن قیمت تمام شده می گردد.
۷- اختصاص سهمیه سوخت به هیچ وجه متناسب با میزان تولید کارخانه ها صورت نگرفته و به توان اجرایی شرکتها در این مورد بی اعتنایی می شود.
چگینی در پایان افزود: با توجه به مشکلات یاد شده امیدواریم دولت تدبیر و امید در راستای بر طرف نمودن مشکلات بخش تولید به این پیشنهادات توجه نموده و گام های موثری در این جهت بردارد. ما چشم امید به تدابیر خردمندانه دست اندر کاران این بخش داریم.