Foreign policy پاکی‌های دنیا را آلودیم

دو ماهنامه «فارن پالیسی» در شماره سپتامبر و اکتبر خود به موضوع مسائل زیست محیطی جهانی پرداخته و نام آن را «بهشت گمشده» گذاشته است. این گزارش با نقل قولی از بنجامین گرانت، نویسنده آمریکایی آغاز می‌شود: باید نگاه خود را به سیاره‌مان عوض کنیم و نگاه حمایتی از آن داشته باشیم. نگاه مصرفی به سیاره موجب آسیب‌پذیری آن شده است تا جایی که در حال از دست دادن برخی گونه‌های حیات هستیم.

این گزارش سعی کرده است نگاه مصرفی فعلی را با بررسی سود و هزینه‌های آن بررسی کند. به‌عنوان مثال در بخشی از گزارش می‌خوانیم: «کوهستان والبک دارای بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن روباز است که تولید سالانه آن ۱۰۰ میلیون تن است. حدود ۹۸ درصد از سنگ آهن استخراج شده تبدیل به استیل می‌شود اما نکته مهمی که موجب آسیب‌پذیری محیط زیست می‌شود این است که موجب آزادسازی رادیواکتیو، زباله، گرد و غبار فلزی و سایر آلاینده‌ها می‌شود.»

دو ماهنامه فارن پالیسی همچنین در بخش دیگری از ونزوئلای بحران زده نوشته است: برنامه‌های مادورو و میراث چاوز، رئیس‌جمهور فقید این کشور،اکنون به بن‌بست رسیده و این کشور را در آستانه یک انفجار اجتماعی قرار داده است. این گزارش با تیتر «دنیای زیرزمینی» سری به لایه‌های زیرین جامعه این کشور بحران زده می‌زند و می‌نویسد: ونزوئلا کشوری است که به فروپاشی اقتصادی رسیده است. کشوری که هم‌اکنون تورم ۸۴۰ درصدی را تجربه می‌کند و از کمبود مواد غذایی و کالاهای اساسی رنج می‌برد. براساس گزارش‌های رسیده در این کشور در حدود ۵۰ هزار زندانی وجود دارند که به دلیل مشکلات اقتصادی موجود آنها هم با سوءتغذیه روبه‌رو شده‌اند. این گزارش بخش عمده‌ای از محتوای خود را به زندانیان این کشور اختصاص داده است. در این گزارش از گروه‌های خطرناکی نام برده شده است که تحت جرائمی همچون گروه‌های مواد مخدر و آدم‌ربا وارد این زندان شده‌اند و هم‌اینک گرفتار گرسنگی و کمبود مواد غذایی هستند.