مترجم: میثاق شمشیری تلاش، زمان و هزینه‌های زیادی صرف شده تا مطالعاتی روی دانش مدیریت انجام شود. با این وجود هنوز اختلافات زیادی روی تعریف مدیریت وجود دارد. ولی مستقل از تمام این مسائل وقتی با یک مدیریت خوب روبه‌رو می‌شویم به راحتی آن را می‌شناسیم و می‌ستاییم! وقتی یک مدیر خوب متولد می‌شود، ویژگی‌های برجسته‌ای را با خود به همراه دارد. ولی تعداد زیادی از مدیران در یکسری از ویژگی‌ها مشترکند. ویژگی‌هایی که می‌توانید با تمرین و تکرار به آنها دست پیدا کنید. این ویژگی‌ها عبارت است از: انگیزه دادن:آینده‌ای را برای کارمندانتان تصویر کنید که سرشار از انگیزه با وجود تمام مشکلات باشد. مدیران عالی کسانی هستند که سنگ‌های بزرگ پیشرفت را از سر راه کارمندانشان برمی‌دارند و به آنها اجازه خلاقیت و نوآوری و پیشرفت می‌دهند. برای انگیزه کارمندتان به او انرژی حرکت بدهید.
خوش‌بینی:همه پیشرفت را دوست دارند. نگرشتان را به آینده خوش‌بینانه کنید. نکات زیادی برای خوش‌بین بودن در آینده وجود دارد! آنها را بیابید. به کارمندانتان احساس چیرگی و موفقیت بدهید و تردیدهای درونشان را به امید و توانایی تبدیل کنید.
صداقت:تحقیقات نشان می‌دهد مهم‌ترین خواسته کارمند از مدیرش، صداقت اوست. راستگویی، یکرنگی، انصاف و رفتار یکسان با تمام کارمندان، به‌عنوان شما شخصیت و اعتبار می‌دهد.
حمایت از گروه و آسان کردن کارها:برای اینکه کارمندتان بتواند صادقانه اطلاعات را در اختیار شما بگذارد یا اینکه بتواند بهترین عملکردش را ارائه کند، باید برای او یک محیط مطمئن ایجاد کنید. بدون تنبیه برای انجام ریسک یا اشتباه؛ اگر بتوانید با این روند کار را برای کارمندتان ساده کنید، روند رسیدن به اهداف شرکتتان را تسریع کرده‌اید.
اعتماد به نفس:قدرت در قلب مدیران موفق، هویدا است. اعتماد به نفس مدیر، یعنی انرژی کارمندان. شکست را از گزینه‌هایتان حذف کنید. مدیران مردد، کارمندان مردد تولید می‌کنند.
ارتباطات:در تمام سازمان‌ها، علم یعنی قدرت. یک مدیر توانمند باید تمام کارمندانش را از بالاترین رتبه تا پایین‌ترین آن، به آخرین اطلاعات روز مرتبط با کار، مسلح کند. نقاط قوت و ضعف سازمان را کارمندان باید بدانند. برای رسیدن به چنین هدفی، یک ارتباط دوطرفه و گسترده، بین مدیر و کارمندان الزامی است.
قاطع بودن:پایه‌ای‌ترین رکن مدیریت، تصمیم‌گیری است. مدیران موفق می‌توانند به راحتی و با اقتدار تصمیم‌گیری کنند. قاطع بودن در شرایط بحرانی می‌تواند ضمانت خروج شرکت از تلاطم بازار باشد. وقتی اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری موجود است، تردید را کنار بگذارید و تصمیم بگیرید. مرحله دوم قاطعیت در انجام تصمیم است. بعد از تصمیم‌گیری به آن متعهد باشید، مگر در شرایط خاص که نیاز به تغییر در تصمیم باشد.مستقل از شرکت و سازمانی که در آن کار می‌کنید، می‌توانید مدیر بهتری شوید و موجبات انگیزه کارمندانتان را فراهم کنید. هفت مورد بالا را تمرین کنید و تاثیر شگرف آن را بر مدیریتتان لمس کنید.