گروه ورزش: برنامه این هفته نود حاشیه‌های زیادی را برای عادل فردوسی‌پور به همراه داشته است. همان طور که از ۲۴ ساعت پیش از برنامه اطلاع‌رسانی شد، مجری نود در این برنامه از بینندگانش خواست به احترام هادی نوروزی، عدد ۲۴ را به سامانه ۲۰۰۰۹۰ ارسال کنند. در نهایت هم چیزی حدود سه میلیون پیام کوتاه به یاد کاپیتان فقید پرسپولیس ارسال شد که همین مساله حرف و حدیث‌های فراوانی را به وجود آورد. در تاریخ برنامه نود، این دومین مرتبه‌ای بود که عادل از سوالی با این سبک استفاده می‌کرد.

دفعه قبل، خرداد ۹۰ و بعد از درگذشت ناصر حجازی بود که فردوسی‌پور به مخاطبانش توصیه کرد عدد یک را به این برنامه بفرستند. در آن زمان حدود چهار و نیم میلیون پیام کوتاه جمع‌آوری شد که تا آن مقطع، رکورد دریافت پیامک در این برنامه را می‌شکست. با این وجود تکرار همین فرمول برای بازیکن مازندرانی پرسپولیس، تجربه متفاوتی را برای عادل رقم زد. علاوه بر کاهش یک‌ونیم میلیونی تعداد پیامک‌ها که در نوع خودش بحث‌برانگیز است، حالا یک بار دیگر شایعه عواید احتمالی نود از این پیامک‌ها داغ شده است.

فردوسی‌پور در طول برنامه این هفته‌اش به دفعات توضیح داد که حتی یک ریال هم از مسابقات پیامکی نصیب او، برنامه نود یا سازمان صدا و سیما نمی‌شود، اما ظاهرا این توضیحات برای بخشی از مخاطبان متقاعدکننده نبوده است. در طول دو روز گذشته در خیلی از محافل رسانه‌ای مسائلی در مورد احتمال سود بردن برنامه نود از پیامک‌ها مطرح شده که در نوع خودش عجیب است. استدلال‌ها عمدتا حول و حوش این است که در صورت افزایش تعداد پیامک‌ها، پولی که عادل از اسپانسر این بخش دریافت می‌کند هم بالا می‌رود؛ آنچه ادعایی مبهم و فاقد سند به حساب می‌آید. به هر حال واضح است که مدیران صداوسیما روی بحث تبلیغات در برنامه‌های مختلف تمرکز ویژه‌ای دارند و بعید است چنین مسائلی از نگاه آنها دور بماند.

به علاوه عادل در طول دوران کارش در تلویزیون نشان داده به هیچ‌وجه اهل استفاده از این موقعیت برای کسب ثروت‌های جانبی -حتی از نوع مشروعش- نیست؛ چه اینکه با وجود پیشنهادهای مکرر تا به حال حتی یک بار هم اجرای مراسم برای ارگان‌های گوناگون را نپذیرفته است. همچنین اردیبهشت سال جاری گزارشی تحت عنوان «پشت پرده مسابقات پیامکی تلویزیون» در روزنامه «دنیای اقتصاد» به چاپ رسید که همان‌جا هم نوشته بودیم عادل در مقابل پیشنهادهایی که به او برای بیزینس با بانک پیامکی برنامه‌اش می‌شود مقاومت کرده و به‌رغم چشم‌پوشی از سود کلان حاضر نیست با اعتماد مخاطبانش تجارت کند.