دورخیز کفاشیان برای ادامه ریاست
رئیس فدراسیون فوتبال از کاندیدا شدنش برای دوره بعدی انتخابات این فدراسیون خبر داد و گفت: اگرچه به خاطر حملات زیاد از کارکردن در فوتبال آزرده خاطر شده‌ام اما در دوره بعدی هم کاندیدا خواهم شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روزهای پرمشغله‌ای را تجربه می‌کند. بعد از مناقشه شدید میان باشگاه‌های درگیر در لیگ قهرمانان آسیا و کارلوس کی‌روش بر سر ملی پوشان، تیم ملی بالاخره به آفریقای جنوبی رفت‌واردوی خود را که فاز نخست آماده‌سازی در مسیر جام جهانی محسوب می‌شود، برگزار کرد. کفاشیان در این باره ‌گفت: در اردوی آفریقای جنوبی همه چیز روبه‌راه است و خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم. تیم ملی تمرینات خود را به‌طور مرتب انجام می‌دهد و بعد از اضافه شدن ملی پوشان استقلال، فولاد و تراکتور، شرایط خیلی بهتر شده و بازی‌های تدارکاتی نیز برگزار می‌شود و هیچ مشکلی نداریم. رئیس فدراسیون فوتبال درباره اختلاف کی‌روش و نبی گفت: آقای کی‌روش دلخور بود که چرا در این شرایط حساس آقای نبی به مالزی رفته در صورتی که این سفر ضرروی بود و ایشان باید در اجلاس بین‌المللی AFC شرکت می‌کرد. هیچ مشکلی میان این دو نیست. کفاشیان این روزها نسبت به گذشته کمتر می‌خندد و به نظر تحت فشار است. او در این باره هم می‌گوید: من همیشه از ابتدای مسوولیتم روحیه شادی داشتم و سعی می‌کردم در قبال مشکلات ایستادگی کنم اما آن قدر به ما حمله کردند و گفتند که چرا می‌خندی که دیگر خنده یادمان رفت! از سوی دیگر برخی از مسائل رخ می‌دهد که واقعا ما را آزرده‌خاطر می‌کند. ما که سنگ نیستیم در برابر این همه هجمه و حملات دیگر تاب نمی‌آوریم. این جمله کفاشیان به نوعی این ذهنیت را به‌وجود می‌آورد که شاید رئیس فدراسیون فوتبال قصد خداحافظی با این رشته را دارد، اما او با قاطعیت گفت: من برای سه دور ریاست برنامه دارم و تا ۶ سال دیگر حتما هستم. نگرانم که بعد از این ۶ سال چه اتفاقی خواهد افتاد!
رئیس فدراسیون فوتبال به بحث قراردادها هم اشاره کرد و به نوعی از موضع قبلی خود دفاع کرد: ما موافق شفاف‌سازی و اجرای مقررات و قوانین هستیم، اما نباید حقیقت موضوع را فراموش کرد. تیم ملی فوتبال ما در رنکینگ فیفا در آسیا اول است، اما سه باشگاه ما در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. این نشان‌دهنده این است که باشگاه‌های ما ابزار موفقیت در آسیا و رقابت با باشگاه‌های آسیایی به‌ویژه عربی را ندارند. در آسیا عرب‌ها سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای در فوتبال انجام داده و هر تیمی چند ستاره بزرگ در سطح جهانی را به خدمت می‌گیرد، درحالی که ما می‌دانیم یک بازیکن در این سطح هم می‌تواند تا چه‌اندازه سرنوشت بازی را تعیین کند، اما در ایران باشگاه‌های ما به هیچ‌وجه توانایی رقابت با این باشگاه‌ها را ندارند. استقلال در این زمینه مثال خوبی است. این تیم در ابتدای فصل ستاره‌های ملی پوش و خیلی خوبی خرید. درحالی که اکثر این بازیکنان پیشنهادهای نجومی از سایر باشگاه‌های عربی داشتند، اما حاضر شدند با نصف این ارقام در ایران بمانند، اما استقلال همین نصف را هم نتوانست بپردازد و همین شرایط سبب شد تا برخی از بازیکنان جدا شده و برخی دیگر نیز دلسرد شوند و استقلال ناکام شد. ما نباید کاری کنیم که باشگاه‌هایمان تضعیف شوند. وی افزود: در لیگ ایران ۱۰ یا در نهایت ۱۵ بازیکن داریم که قراردادهای میلیاردی دارند و بقیه بازیکنان شاغل در لیگ و حتی لیگ‌های یک و دو بعضا مبالغ ناچیز در حد ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیون دریافت می‌کنند، اما متاسفانه اینها را نمی‌بینند و به همان چند نفر میلیاردی بند کرده‌اند!