در فصل گذشته برای بیش از ۱۲۰۰ پرونده در کمیته انضباطی فوتبال رای صادر شده است که سی تا چهل درصد آن مربوط به رعایت نکردن قوانین در فوتبال است.

به گزارش ایسنا، شاه‌حسینی ضمن بیان این مطلب در سمینار روسای کمیته‌های انضباطی سراسر کشور اظهار کرد: به همین دلیل، قرار است این‌گونه سمینارها هر شش ماه، یا یک سال یک بار برگزار شود. محور اصلی این سمینار تهیه و تدوین آیین‌نامه انضباطی فوتبال مطابق با استانداردهای AFC و فیفا و ارایه آن برای تصویب به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است. وی تصریح کرد: بعد از یک سال از اجرای آیین‌نامه‌ای که در سال ۸۴ تصویب شد، در مرحله اجرا مشکلات فراوانی وجود داشت و بعضی از قوانین مطابق با استانداردهای بین‌المللی نبود. ضمن آن که باید برای رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در کل کشور وحدت رای وجود داشته باشد.

شاه‌حسینی در مورد اشتباهات داوران لیگ گفت: باید برای اشتباهات تاثیرگذار داوری که باعث بروز ناهنجاری در میادین فوتبال و تشکیل پرونده‌ می‌شود، فکر اساسی کرد.

وی در مورد تاثیر کار رسانه‌ها در کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: بعضی از رسانه‌ها اخبار را وارونه جلوه می‌دهند. به همین دلیل ما برای جلوگیری از حاشیه و جنجال مجبور به سکوت در مقابل این گونه اخبار هستیم. به همین دلیل لازم است فدراسیون فوتبال بعد از صدور رای در دفاع از کمیته انضباطی واقعیت‌ها را بیان کرده و اطلاع‌رسانی کند. البته اشتباهاتی در صدور احکام وجود داشته است، اما در تلاشیم که اشکالات را با تصحیح آیین نامه برطرف کنیم.

رییس کمیته انضباطی فوتبال در ادامه افزود: باید برای قراردادها در فوتبال نیز چارچوب مشخصی تشکیل شود و این قراردادها زیر نظر کمیته‌ای خاص امضا شوند.

وی در مورد ضمانت اجرایی آرای کمیته انضباطی نیز گفت: بعضی از آرای حقوقی در کمیته انضباطی دارای ضمانت اجرایی لازم نیستند. به همین دلیل لازم است برای این گونه آرا قوانین خاص معین شود. ضمن آن که کمیته انضباطی در صدور احکام مستقل است و هیات‌های فوتبال نمی‌توانند در رسیدگی به این احکام دخالت کنند و اگر اشکالی در صدور احکام وجود داشته باشد، مرجع تجدید نظر به آنها رسیدگی خواهد کرد.

شاه‌حسینی در پایان تاکید کرد:‌ در مسابقات فوتبال باید نظارت انضباطی نیز وجود داشته باشد تا به بعضی از مشکلاتی که در استادیوم‌ها به وجود می‌آید، رسیدگی شود.