افزایش واحدهای درس تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها
مدیرکل امور تربیت بدنی وزارت علوم از بازنگری و احتمال افزایش واحدهای عمومی‌درس تربیت بدنی ۱ و ۲ دانشگاه‌ها از نیمسال دوم تحصیلی ۹۰ - ۸۹ خبر داد و گفت: این بازبینی با همکاری کمیته برنامه ریزی درسی صورت می‌گیرد.

محمد کشتی دار با بیان این مطلب درباره کیفیت تغییراتی که در دروس عمومی‌‌تربیت بدنی 1 و 2 ایجاد می‌شود، گفت: بازبینی در این دو درس با این هدف انجام می‌شود که دانشجویان بتوانند در طول دوران تحصیل خود بیشتر در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند و این واحدها از سطح آنچه که اکنون در دانشگاه‌ها با عنوان دروس تربیت بدنی 1 و 2 ارائه می‌شود فراتر رود. مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم از گسترده‌تر شدن واحدهای عمومی‌تربیت بدنی 1 و 2 خبر داد و گفت: هدف این واحدها آن است که دانشجویان به طور عمومی ‌‌با رشته‌های ورزشی بیشتری آشنا شوند، لذا تنوع‌بخشی به رشته‌های ورزشی که در کلاس‌های این دو درس ارائه می‌شود از دیدگاه‌هایی است که در بازنگری واحدهای تربیت بدنی 1 و 2 مدنظر قرار می‌گیرد. کشتی دار افزود: بازنگری دروس تربیت بدنی عمومی‌‌دانشگاه‌ها با این رویکرد صورت می‌گیرد که دانشجو در طول چهار سال تحصیل خود بیشتر درگیر ورزش شود و پرداختن به تربیت بدنی در طول دوران تحصیل از وضعیت دو ترم خاص بیشتر شود که باید ساز و کار اجرایی شدن این موضوع کارشناسی شود.

توقع مدال از ابراهیمی‌ساده‌انگاری است
کوروش باقری از تک مدال برنز کیانوش رستمی‌در مسابقات جهانی آنتالیا به عنوان نشانه‌ای برای حرکت رو به جلوی فدراسیون وزنه‌برداری جهت قدرت نمایی دوباره در جهان یاد کرد. سرمربی تیم ملی وزنه برداری در ارزیابی خود از مسابقات دسته 77 کیلوگرم گفت: با توجه به اینکه بهترین وزنه بردار گروه B دسته 77 کیلوگرم با 160 کیلوگرم در یک ضرب کارش را به پایان برده بود، ما برای کیانوش رستمی‌وزنه 161 کیلوگرم را برای شروع انتخاب کردیم و خوشبختانه کیانوش با مهار همین وزنه به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. به هر حال رقابت در دسته 77 کیلوگرم آنقدر نزدیک بود که دو وزنه بردار سرشناس چین و ارمنستان از گردونه رقابت‌ها خارج شدند و این خود ارزش مدال برنز حرکت یک ضرب کیانوش رستمی‌را بیشتر نشان می‌دهد. من به عنوان مربی کیانوش از عملکرد او واقعا راضی هستم. باقری همچنین در مورد آخرین وضعیت اصغر ابراهیمی‌ برای حضور در رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم امروز گفت: ابراهیمی ‌از باتجربه‌ترین نفرات تیم به شمار می‌رود، اما انتظار مدال داشتن از او کمی‌ساده انگاری است. او دیرتر از سایر ملی پوشان به اردوی تیم ملی ملحق شد و تنها 2 ماه با ما تمرین کرد.

مسافران گوانگجو به مناطق روستایی و جنگلی نروند
رییس کمیته پزشکی ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک گفت: تمامی‌ورزشکاران اعزامی‌به گوانگجو مورد معاینات پزشکی قرار گرفتند. لطفعلی پورکاظمی‌ اظهار کرد: خوشبختانه تمام تیم‌های اعزامی‌به گوانگجو مورد معاینات پزشکی قلبی عروقی‌، داخلی و ارتوپدی قرار گرفتند. برای ورزشکارانی که احتیاج به MRI‌، سی‌تی اسکن و معاینات تخصصی و فوق تخصصی زانو، کمر و لگن داشتند، کارهای لازم صورت گرفت. برای تک‌تک افراد اعزامی‌ پرونده پزشکی تشکیل شد و آزمایشات خاصی که احیانا برای افراد نیاز بود انجام گرفت. رییس کمیته پزشکی ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی به بیماری‌های احتمالی شایع در گوانگجوی چین اشاره کرد و گفت: تب دانگ یکی از بیماری‌های شایع است که در بعضی از مناطق چین وجود دارد، اما خوشبختانه خطرناک نیست و شیوع آن در مناطق شهری کم است. ورزشکاران بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری به مناطق روستایی و جنگلی نروند.

هندبالیست‌ها قبل از گوانگجو به قطر می‌روند
جلال کوزه‌گری، رییس فدراسیون هندبال مشکل تیم ملی را قبل از بازی‌های آسیایی، در حمله می‌داند. کوزه‌گری در توضیح وضعیت تیم ملی برای حضور در گوانگجو می‌گوید: «بعد از اردوی مجارستان به این نتیجه رسیدیم که تیم ملی هندبال در دفاع بسیار خوب و قوی عمل می‌کند و پس از آن بیشتر تمرکزمان را روی حمله گذاشتیم تا به بهترین شکل در مسابقات آسیایی حاضر شویم.» تیم ملی هندبال قبل از بازی‌های آسیایی در تورنمنت چند جانبه قطر شرکت می‌کند. کوزه‌گری این فرصت را برای آماده‌سازی تیم ملی مناسب می‌داند: «این تورنمنت می‌تواند تجربه مفیدی برای تیم باشد.» تیم ملی هندبال در حال حاضر با 10 نفر در اردو است. در این تیم 6 نفر از بازیکنان از باشگاه فولاد مبارکه و 4 نفر نیز از ذوب‌آهن اصفهان به تیم ملی دعوت شده‌اند.

نمایندگان لرستان و خراسان رضوی قهرمان شدند
رقابت‌های بدمینتون جوانان قهرمانی ایران در قسمت پسران با قهرمانی نمایندگان لرستان و خراسان‌رضوی در بخش انفرادی به پایان رسید. مسابقات در شهرستان بروجرد برگزار شد که در قسمت تیمی‌در رقابت‌ 30 تیم، تهران موفق شد با شکست لرستان میزبان رقابت‌ها در دیدار پایانی به مقام قهرمانی دست یابد. تیم‌های کرمانشاه و لرستان نیز در این قسمت به طور مشترک سوم شدند. رقابت‌های قسمت آزاد نیز با حضور 210 بدمینتون‌باز از استان‌های سراسر کشور برگزار شد. در قسمت انفرادی فینال این رقابت‌ها میلاد حاجی از لرستان با شکست صدرالدین صادقی از تهران به مقام قهرمانی دست یافت و فرزین خانجانی از تهران و کسری اصولی از فارس به صورت مشترک سوم شدند. در قسمت دونفره نیز ابوالفضل معتمدی و محمد جواد غریب از خراسان رضوی با شکست مهران و رضا شهبازی از کردستان به مقام قهرمانی دست یافتند و تیم‌های شایان جوان و وهاب طباطبا وکیلی و همچنین حسین فتحی و علی دولتشاهی از تهران به طور مشترک سوم شدند.