واگذاری 32 استخر استاندارد به 32 هیات شنا در سال 88

گروه ورزش - نخستین نشست مشترک طرح توسعه شنای کشور عصر روز دوشنبه، با حضور وحید مرادی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و مسوولان هیات‌های شنای فعال؛ خراسان رضوی، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران، تهران، (خوزستان غایب بود)، کرج و دکتر علیرضا رمضانی دبیرکل فدراسیون و روسای کمیته فنی در محل فدراسیون شنا برگزار شد.

در این نشست ابتدا روسای هیات‌های شنا به ارائه گزارشی از اجرای طرح توسعه شنا در کشور، بررسی موانع و مشکلات و ارائه راهکار در جهت اجرای موثر این طرح در سطح کشور پرداختند. سپس وحید مرادی، رییس فدراسیون شنا با اعلام خبر واگذاری ۳۲ استخر در سال ۸۸ به استان‌ها گفت: در مذاکراتی که طی روزهای گذشته با مهندس علی‌آبادی رییس سازمان تربیت‌بدنی و معاون رییس‌جمهور داشتم، تصمیم‌بر این شد که در سال آینده ۳۲ استخر به ۳۲ هیات ورزشی تحویل داده شود.

وی ادامه داد: در این توافق و طی مذاکراتی که با ریاست‌ محترم سازمان داشتیم مقرر شد که سازمان تربیت‌بدنی استخرهای استاندارد را به تعداد استان‌ها به فدراسیون شنا تحویل دهد و فدراسیون در تعامل با هیات‌های شنا در استان‌ها این استخر را به آنها واگذار کند.

رییس فدراسیون شنا همچنین ادامه داد: فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی طبق قانون N.G.O و جزو بخش خصوصی محسوب می‌شوند که در جهت سیاست‌های نظام حرکت می‌کنند و امکانات سخت‌افزاری (استخر) با این هدف به هیات‌ها واگذار می‌شود تا شرایط جهت انجام ماموریت ذاتی آنها در استان‌های کشور فراهم شود.

وحید مرادی در ادامه گفت: باور ما این است که طرح توسعه شنای کشور موجب تحول در مجموعه شنای کشور می‌شود و لازم است که این طرح را در جامعه ورزش و عموم مردم نهادینه کنیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تکیه بر مدال‌آوری رشته شنا در المپیک افزود: در حال حاضر ۵۱ مدال طلا، ۵۱ مدال نقره و ۵۱ مدال برنز در بازی‌های المپیک توزیع می‌شود و این در حالی است که در رشته‌های تیمی تنها ۳ مدال طلا، نقره و برنز حاصل تلاش ده‌ها نفر در میادین المپیک است و جای تاسف است که بودجه فدراسیون نه تنها ۵۰ برابر رشته‌های تیمی نیست، بلکه با آنها برابر هم نیست.

وی ادامه داد: در نشستی که با ریاست محترم سازمان تربیت‌بدنی داشتیم ایشان از گردش ۱۵۰میلیارد تومانی پول فوتبال طی یک سال در کشور خبر دادند که البته این آمار متعلق به چند سال گذشته است و در حال حاضر نزدیک ۲۰۰میلیارد تومان گردش پول سالانه فوتبال در کشور است و سهم دیگر رشته‌ها، مثل شنا از بودجه در جهت رشد و اعتلای ورزش کشور بسیار ناچیز است.

رییس فدراسیون شنا در پایان به روسای هیات‌های شنا تاکید کرد: وظیفه ما تامین اعتبار، پافشاری بر اصول با استفاده از ابزار قانونی و داشتن برنامه مدون و قوی است تا بتوانیم با اجرای طرح توسعه شنای کشور که رشد و ارتقای ورزش کشور را به دنبال خواهد داشت به موفقیت کشورمان در جامعه بین‌المللی کمک کنیم.