هنوز به جایگاه واقعی سوارکاری نرسیده‌ایم

گروه ورزش- محمدرضا تابش در گردهمایی نواب رییس در امور بانوان هیات‌های سوارکاری سراسر کشور که به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، از مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر حمایت از بخش غیردولتی در امر پرورش اسب و احداث پایگاه قرنطینه در استان‌های تهران، گلستان، یزد، خراسان شمالی و خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

رییس فدراسیون سوارکاری افزود: این مصوبه دولت نشان‌دهنده حمایت مسوولان نظام از ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب و علاقه آن‌ها به توسعه ورزشی است که ریشه در دین مبین اسلام و تاریخ پرافتخار این سرزمین دارد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه بعد از پیروزی انقلاب به پیشرفت‌های قابل توجهی نایل شده‌ایم، اما در سی سالگی انقلاب باید گفت هنوز به جایگاه واقعی ورزش سوارکاری با توجه به اهمیتی که در آیین اسلام و سابقه خوبی که در تاریخ و فرهنگ از آن وجود دارد،‌ نرسیده‌ایم.

تابش در ادامه گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و فراهم کردن سازوکارهای لازم و در سایه حمایت دولت محترم و علاقه‌ای که شخص رییس‌جمهور به این مقوله دارد و بهره‌گیری از علائق و ظرفیت‌های خوب مردمی بتوانیم این رشته تاریخی را به جایگاه واقعی آن برسانیم. وی از تقدیم نامه‌ای در هیات دولت به رییس‌جمهور خبر داد که در آن درخواست شده تا وزرا و مسوولان ذی‌ربط در فراهم کردن زیرساخت‌ها و تخصیص اعتبارات لازم و ارتقای آموزش‌ها برای توسعه ورزش سوارکاری و جلب حمایت استانداران، فرمانداران،‌ بخشداران و شهرداران محترم دستورات لازم صادر را نماید که با قول مساعد ایشان و در صورت تحقق وعده‌ها انشاءالله توسعه روزافزون و سریع این رشته ورزشی را شاهد خواهیم بود. نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در ورزش بانوان از اینکه در رشته سوارکاری بانوان در همه زمینه‌ها فعال هستند و توانسته‌اند در رقابت با مردان شایستگی‌های خود را در مربیگری و داوری و سوارکاری و پرورش اسب نشان دهند، تشکر کرد و گفت: فارغ از نگاه جنسیتی زمینه برای فعالیت بانوان در همه عرصه‌های سوارکاری مهیاست و فدراسیون حمایت‌های همه جانبه خود را از بانوان علاقه‌مند به سوارکاری و پرورش اسب دریغ نخواهد کرد.

تابش خاطرنشان کرد: نگاه من به ورزش بانوان نگاه علمی و تخصصی است که باید در سایه برنامه‌ریزی صحیح و ارتقای آموزش‌ها مراحل ترقی و کمال را طی نماییم.

وی همچنین از آغاز دوره‌های پودمانی آموزشی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این آموزش‌ها بتواند سطح سوارکاری کشور را بالا ببرد.

در این گردهمایی که توسط فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، فعالان سوارکاری بانوان سراسر کشور به مدت یک روز در قالب چهار گروه تخصصی در زمینه‌های استقامت و جشنواره و زیبایی - در ساژ و پرورش - داوری و مربیگری - روابط عمومی آموزش و رسانه به بحث و بررسی موانع و مشکلات و ارائه راه‌حل برای رفع آن‌ها پرداختند.