تیم ملی ایران برای دومین مرتبه در تاریخ، در یک بازی شش گل دریافت کرد. این تیم نخستین بار در ۲۸ مه‌۱۹۵۰ (۷ خرداد ۱۳۲۹) مقابل ترکیه با نتیجه ۶بریک مغلوب شد.

  ایران نخستین تیم جام‌جهانی است که در یک مسابقه، شش بار تعویض می‌کند و علت آن مصدومیت دروازه‌بان بود.

  انگلیس پس از غلبه ۶بریک بر پاناما، برای دومین بار در یک تورنمنت معتبر موفق به زدن شش گل شده است. برد برابر ایران بهترین شروع انگلیس در تاریخ تورنمنت‌های فوتبالی است.

  بازیکنان انگلیس مقابل ایران ۷۳۷ پاس به هم دادند که تنها اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸، با هزار و هشت پاس مقابل روسیه به این عدد رسیده است.

  سیدحسین حسینی، دومین دروازه‌بان تعویضی است که بیشتر از چهار گل در یک بازی جام جهانی می‌خورد. دمبی تابیلاندو (در دیدار زئیر مقابل یوگسلاوی در جام جهانی ۱۹۷۴) نیز همین شرایط را داشت که هر دو دروازه‌بان، شش گل دریافت کردند.

  جود بلینگهام که گل نخست انگلیس برابر ایران را به ثمر رساند، نخستین بازیکن متولد شده در قرن ۲۱ است که در جام جهانی موفق به گلزنی می‌شود.

  ایران در ۲ جام‌جهانی گذشته (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) و طی ۶ دیدار، ۶ گل دریافت کرد، اما فقط در یک بازی از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ این تعداد گل را درون دروازه خود دید.

  برای نخستین بار از جام‌جهانی ۱۹۹۸، ایران موفق شده در یک بازی جام دو گل به ثمر برساند که بهترین رکوردش است.

  طارمی تبدیل به نخستین بازیکن آسیایی شد که در جام‌جهانی دبل می‌کند و بهترین گلزن ایران در تاریخ جام‌جهانی لقب گرفت. او دیرترین گل تاریخ جام جهانی را هم به ثمر رساند.

  دیدار ایران و انگلیس در مجموع دو نیمه ۲۴ دقیقه وقت اضافه داشت که یک رکورد بی‌سابقه در تاریخ جام‌های جهانی محسوب می‌شود.

  جان استونز در این دیدار ۱۱۷ پاس داد که ۱۱۶ عدد آن درست بود. یعنی ۲۶ تا کمتر از کل پاس‌های سالم ایران.

  بازیکنان انگلیس ۳۶۶ بار در نیمه اول بین یکدیگر پاس رد و بدل کردند که این آمار، دومین رکورد بیشترین تعداد پاس یک تیم در نیمه اول از یک مسابقه در جام جهانی است (از سال ۱۹۶۶). رتبه اول در دیدار اسپانیا و روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ با ثبت ۳۹۵ پاس در اختیار لاروخا است. ایران نیز در نیمه اول تنها ۴۶ پاس را به ثبت رساند که کمترین تعداد پاس برای یک تیم در نیمه اول از یک مسابقه جام‌جهانی از سال ۱۹۶۶ است.