جنجال عکس‌ها

نکته اینجاست که تصاویر منتشرشده از بازیکنان تیم کشورمان، بسیار شاد است و آنها به‌ویژه در عکس‌های دسته‌جمعی ژست‌هایی گرفته‌اند که بازتاب‌دهنده فضایی آکنده از لذت و سرخوشی در تیم است. این فیگورها نه‌تنها با فتوشات تیم ملی در جام‌جهانی قبلی قابل مقایسه نیست، بلکه در تصاویر ۳۱تیم دیگر حاضر در مسابقات این دوره هم به ندرت قاب‌های مشابه آن به چشم می‌خورد. حتی اگر خیلی پیگیر مسابقات فوتبال و اخبار مربوط به آن نباشید، باز بعید است انتقادهای تند و تیز از این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی سایت‌های رسمی ندیده باشید.

هر نگاهی که به اتفاقات اخیر کشور داشته باشیم، یک نکته مسلم است و آن اینکه شرایط فعلی «خوب» نیست و بی‌ربط‌ترین حس و حال نسبت به فضای موجود، می‌تواند همین خوشحالی عمیق و فراغ بال کم‌نظیری باشد که در تصاویر به جا مانده از ملی‌پوشان به چشم می‌خورد.

به هر حال نگاه مردم به فوتبال همیشه چیزی فراتر از ورزش بوده است و تیم ملی این رشته ورزشی هم در همه جای جهان جایگاه خاص و ممتاز خودش را دارد. کسی نمی‌تواند به بازیکنان بگوید غمگین باشید یا تاثر ناشی از برخی اتفاقات اخیر را در چهره خود نشان بدهید؛ اما این حجم از شادمانی و بی‌خیالی هم برای خیلی از مخاطبان فوتبال غیرقابل هضم بود. شما می‌توانید برای هدفتان بجنگید و فارغ از همه مسائل برای موفقیت تیم در قطر تلاش کنید، اما می‌شد آن عزم جزم را با ژست‌های دیگری هم نشان داد؛ با قاب‌هایی که کمتر باعث حساسیت افکار عمومی شود...


شادی گل، شخصی است

روز پنج‌شنبه علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی ایران در یک نشست خبری در قطر پاسخگوی سوال خبرنگاران بود.

در بخش پایانی این نشست، خبرنگاری درباره اینکه آیا بازیکنان تیم ملی پس از گلزنی احتمالی شادی خواهند کرد یا نه سوال پرسید. پاسخ جهانبخش را به نقل از سایت «ورزش‌سه» بخوانید: «من فکر می‌کنم شما که سوال پرسیدید از رسانه‌های انگلیسی هستید و شاید چون همگروه هستیم این سوال را پرسیدید وگرنه این سوال پرسیده نمی‌شد. تمام تمرکز من و هم‌تیمی‌های من این است که موفق باشیم. از بچگی عاشق این بودیم که پیراهن تیم ملی را بر تن کنیم. شما راجع به شادی بعد از گل پرسیدید؛ این یک مساله شخصی است و هر بازیکنی شادی متفاوتی دارد.»