اینجا آلمان اول است

پس از سی‌ویک روز رقابت و برگزاری ۶۴بازی، لاجوردی‌پوشان تیم‌ملی ایتالیا موفق شدند در شصت‌وچهارمین بازی برنده از ورزشگاه «المپیک برلین بیرون بیایند تا جام هجدهم را از آن خود کنند. * مجموع گل‌های به ثمر رسیده در ۶۴مسابقه این جام ۱۴۷گل بود، یعنی در هر بازی به‌طور میانگین ۲۹/۲گل از خط دروازه‌ها گذشت. در جام‌جهانی ۲۰۰۲ مجموع گل‌های به ثمر رسیده ۱۷۱گل (۶۱/۲گل در هر بازی) در جام‌جهانی فرانسه، ۱۶۱گل (۵۲/۲گل در هر بازی) بود.

* بهترین خط حمله در میان ۳۲تیم حاضر به آلمان تعلق دارد که با ۱۴گل این عنوان را به خود اختصاص داد. پس از آلمان، ایتالیا با ۱۲ گل‌زده در هفت بازی دومین خط حمله برتر جام‌جهانی را از آن خود کرد.

* پرگل‌ترین بازی جام هجدهم پیروزی

۶ بر صفر آرژانتین مقابل صربستان و مونته‌نگرو بود. البته بازی افتتاحیه بین تیم میزبان و کاستاریکا هم ۶گل داشت که ۴گل آن سهم آلمان و ۲گل دیگر سهم حریف بود.

* بیشترین شوت به دروازه را بازیکنان آلمان با رکورد ۱۱۳ شوت داشتند، پس از میزبان، پرتغالی‌ها ۱۰۰بار و ایتالیایی‌ها ۸۳شوت به سمت دروازه حریفان خود شلیک کردند.

* «میرسلاوکلوزه» مهاجم تیم‌ملی آلمان موفق شد در پایان بازی‌ها با ۵گل کفش طلای جام‌جهانی را از آن خود کند.

پس از «کلوزه»، هرنان کرسپو و رونالدو از آرژانتین و برزیل با سه گل زده پس از مهاجم تیم‌ملی آلمان در مکان دوم جدول برترین گلزنان ایستادند.

* «فرانک لمپارد» تنها بازیکنی بود که موفق شد ۲۴شوت به سمت دروازه در طول بازی‌های تیمش داشته باشد. پس از لمپارد همبازی جدید او در چلسی، مشائیل بالاک با ۲۲شوت به سمت دروازه در رده دوم بهترین شوت‌زن‌ها ایستاد. البته رکورد «پودولسکی» از تیم آلمان هم برابر با رکورد «بالاک» بود.

* دقیق‌ترین شوت‌زن جام‌جهانی کسی نبود جز «تیری هانری» ۱۳شوت از ۱۶شوت هانری در چارچوب بود که نشانگر دقت بالای او در ضربه‌‌زدن است.

کریستیانو رونالدو و میروسلاو کلوزه با ۱۲شوت به سمت چارچوب پس از مهاجم آرسنال در این قسمت دوم شدند.

* بیشترین پاس گل را در میان سی‌ودو تیم حاضر، بازیکنان آرژانتینی برای همبازی‌های خود ارسال کردند.

پس از آرژانتینی‌ها که ۱۰ پاس گل دادند، ایتالیا با ۹پاس و برزیل و آلمان با ۸ پاس گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در رده‌بندی انفرادی بیشترین پاس گل هم «خوان‌ریکلمه» بازیکن خلاق آرژانتینی با

۴ پاس در صدر قرار گرفت. پس از «ریکلمه»، فیگو، پیرلو، شوان اشتایگر و توتی با ۳ پاس گل به طور مشترک دوم شدند.

* «جیان لوئیجی‌ بوفون» دروازه‌بان تیم قهرمان با ۲۷ بار نجات دروازه خود در موقعیت‌های حساس گل، بهترین دروازه‌بان جام هجدهم نام گرفت و «ریکاردو»، دروازه‌بان پرتغال با مجموع ۲۵ بار نجات دروازه تیم خود پس از بوفون دوم شد.

* تیم‌هایی که بیشترین کرنر را روی دروازه حریفان خود ارسال کردند، ایتالیا و پرتغال بودند. فرانسه با ۴۱کرنر و ۳کرنر کمتر نسبت به ایتالیا و پرتغال در این رده‌بندی دوم شد. ایتالیا علاوه بر این تنها تیمی بود که مدافعانش ۳۴بار مهاجمان حریف را در تله‌ آفساید گرفتار کردند. البته مدافعان غنا هم با ۲۵بار گیر انداختن مهاجمان حریف در آفساید آن هم فقط در ۴ بازی، آمار بسیار خوبی از خود به جا گذاشتند.

* بازیکنان تکنیکی پرتغال با ارسال ۲۵۴۷ پاس کوتاه رکوردی بی‌نظیر از خود برجای گذاشتند. آلمانی‌ها پس از پرتغال با ۲۳۹۲ پاس دوم شدند.

در احتساب پاس‌های بلند، تیم میزبان با ۸۲۱ پاس صحیح موفق‌تر از سایر تیم‌ها عمل کرد و بالاتر از تیم ایتالیایی قرار گرفت که بازیکنانش ۷۱۱ پاس بلند برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کردند.

* بیشترین سانتر‌ها را هافبک‌های تیم آلمان روی دروازه حریفان خود در طول هفت بازی ارسال کردند. آلمان‌ها با ارسال ۲۰۲ سانتر در این قسمت اول شدند و پرتغال پس از تیم میزبان با ۱۶۶سانتر دوم شد.

* همچنین بازیکنان آلمان با ۲۲۰تکل بیشترین تعداد تکل را در جام‌جهانی روی ساق پای بازیکنان حریف زدند. پس از آلمان تیم قهرمان با ۱۸۷ و اوکراین با ۱۷۰تکل دوم و سوم شدند.

بازیکنان فرانسه هم با ۲۰۴ تکلی که بازیکنان حریف روی پای آنها رفتند، بیشتر از بازیکنان سایر تیم‌ها در معرض آسیب‌دیدگی قرار داشتند. پس از فرانسه شاگردان اسکولاری و کلینزمن به ترتیب با ۱۹۴ و ۱۸۶ تکل از سوی حریفان خود روبه‌رو شدند.

* آلمان و فرانسه با ۱۲۵ خطا بیشترین تعداد خطا را در میان ۳۲ تیم حاضر در جام هجدهم مرتکب شدند. بیشترین تعداد خطا هم روی بازیکنان ایتالیا انجام شد. شاگردان لیپی ۱۵۲ بار با خطای بازیکنان حریف متوقف شدند و پس از آنها آلمان‌ها در رتبه دوم قرار گرفتند که ۱۳۳بار توسط خطای حریفان متوقف شدند.

منبع: ساکرنت/مترجم: حامد مومنی