علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور، محمد درخشان، مهدی تاج، فضل‌الله‌ باقرزاده، زهرا اینچه‌درگاهی، صادق فرجی، خسرو قمری، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی و علی دادگر نیز برای هیات اجرایی کاندیدا شدند و محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان،‌ هاشم اسکندری، فضل‌الله باقرزاده، طاهره طاهریان، محمود مشحون، غلامرضا نوروزی، حسین بابویی، علی مرادی، مجید شایسته و‌ هادی ساعی برای نایب‌رئیسی ثبت‌نام کردند. اما دبیرکلی کمیته ملی المپیک که از جایگاه بزرگ و مهمی برخوردار است پنج نامزد دارد. بر این اساس علی مرادی، محمد درخشان، صادق فرجی، مهدی علی‌نژاد و شاهرخ شهنازی برای احراز این سمت رقابت می‌کنند. در نهایت نیز کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد، میترا نوری و ‌هادی ساعی برای پست خزانه‌داری ثبت‌نام کرده‌اند.

از نکات مهم، عدم ثبت‌نام کیومرث‌هاشمی، رئیس کنونی کمیته ملی المپیک است. او پیش از این گفته بود که به‌مصلحت نیست در انتخابات این دوره ثبت‌نام کند. اما در شرایطی که در روزهای اخیر خبرها و اظهار نظرهای مختلفی در مورد این انتخابات شده و برخی نیز نسبت به شکل و اساس این انتخابات انتقاد کرده‌اند ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک برای احراز پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک یک شرط جدید گذاشته است. در نشستی که اعضای این ستاد برگزار کردند برگزاری «آزمون زبان» برای کاندیدای دبیر کلی و اخذ نمره قبولی از آن را یکی از شروط لازم و قطعی جهت تایید صلاحیت آنها لحاظ کردند چراکه در اساسنامه کمیته ملی المپیک یکی از مولفه‌های دبیرکلی «آشنایی به زبان انگلیسی» عنوان شده است. همچنین لزوم در اختیار داشتن «کد ایثار» برای بازنشسته‌هایی که قصد کاندیدا شدن برای یکی از پست‌های ریاست، دبیرکلی و خزانه‌داری را دارند، تصویب کردند چراکه این سه پست شغل به حساب می‌آید و طبق قانون حضور افراد بازنشسته در راس آنها منع قانونی دارد.

برپایی سوروسات برای دبیرکلی!

به‌دست آوردن پست دبیرکلی برای بعضی‌ها آنقدر مهم است که برای به‌دست آوردن آن هزینه‌های گزافی می‌کنند. خبرگزاری تسنیم در این خصوص نوشته یکی از کاندیداها که برای پست دبیرکلی نام‌نویسی کرده، برای رسیدن به این کرسی با همکاری یکی از نمایندگان مجلس و همچنین یک فعال اقتصادی در حوزه بیمه، روسای فدراسیون‌ها را به ضیافتی مفصل دعوت کرده است.