مهم ترین دلایل خرابی سیستم جلوبندی در خودرو ها

سیستم جلوبندی خودرو بخش مهمی از سیستم تعلیق است و وظیفه‌ ی آن کنترل حرکت چرخ‌ ها و همچنین فراهم کردن راحتی و امنیت در زمان رانندگی برای سرنشینان است. این سیستم ضربه ها و فشار های ناشی از ناهمواری های مسیر را از طریق اجزای خود کاهش داده و مانع انتقال آن ها به اتاق خودرو می شود.

دانستن عوامل موثر در فرسودگی جلوبندی و شناخت نشانه ‌های آسیب دیدگی این بخش از خودرو، برای رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. آگاهی از این موضوعات می‌تواند در جلوگیری از پیش آمدن مشکلات گوناگون و نیز تشخیص و اتخاذ روش‌های مناسب برای رفع خرابی ‌های جلوبندی موثر واقع شود. در بعضی مواقع نیز عدم توجه به خرابی می تواند منجر به خسارت های جانی شود. ما در این مطلب با ذکر مهمترین دلایل خرابی جلوبندی، در نهایت به علائمی که خراب بودن سیستم جلوبندی شما را نشان می دهد می پردازیم

دلایل خرابی جلوبندی

مسیرهای ناهموار: با توجه به اینکه وظیفه اصلی جلوبندی جذب ضربات ناشی از تغییرات سطح جاده است، هنگامی که ماشین شما بر روی جاده ‌های نا هموار و پر از چاله‌ حرکت می‌کند (برای مثال جاده های خاکی یا جاده هایی که کمتر استفاده می شوند)، این ضربه ها و لرزش ‌ها افزایش پیدا می کند. در این شرایط، فشار مداوم وارد بر قطعات جلوبندی به مرور زمان قطعه های تشکیل دهنده آن را فرسوده می کند.

تنظیم نا مناسب چرخ ‌

تنظیم نا مناسب چرخ ‌ها (بالانس نبودن): عدم بالانس نبودن چرخ ها می‌تواند فشار ناهمگونی به جلوبندی وارد کرده و باعث فرسودگی زودهنگام شود. از نشانه های بالانس نبودن هم می توان به وجود لرزش در رانندگی اشاره کرد.

استفاده از رینگ و تایر نا مناسب: هر خودرویی باید مجهز به رینگ و لاستیک ‌هایی باشد که متناسب با استاندارد های مشخص شده و ویژگی ‌های خودرو طراحی شده‌اند. استفاده از تایر هایی با کیفیت پایین یا با اندازه نادرست مغایر با اندازه اعلام شده کمپانی می تواند تجربه رانندگی ناهمواری را برای شما فراهم کند.

تنظیم نبودن باد تایر ها: میزان باد تایر ها باید دقیقا اندازه مشخص شده کمپانی باشد که در اکثر خودرو ها میزان باد، با توجه به تعداد سرنشینان در قسمت داخلی درب خودرو نوشته شده است.

سنگینی بیش از حد: هر خودرویی تحمل وزن متفاوتی نسبت به دیگری دارد، اگر تعداد سرنشینان و یا وجود بار در ماشین بیشتر از حد معمول باشد در حرکت خودرو با کمترین ناهمواری یا دست انداز جلوبندی خودرو آسیب دیده و مرور قطعات آن فرسوده می شوند.

آسیب ناشی از تصادف: حتی تصادف های جزئی نیز می‌توانند به اجزای جلوبندی آسیب رسانده و به مرور زمان مشکلاتی ایجاد کنند. برای مثال محور شاسی خودرو شما در یک تصادف کج شده و فرمان به یک سمت خاص کشیده می شود. در نتیجه این اتفاق فشار زیادی بر روی سیستم جلوبندی است.

در بخش بالا دلایل مهم خرابی جلوبندی را بررسی کردیم و با رعایت نکاتی همچون تنظیم باد درست و یا انتخاب درست تایر و رینگ می توانید عمر سیستم جلوبندی خودرو خود را بالا ببرید.

تعمیرگاه چانگان

و اگر برای مثال نیاز به یک تعمیرگاه چانگان، تعمیرگاه آریزو، تعمیرگاه لیفان و ... داشتید می توانید از وب سایت دنده معکوس بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه را به نسبت منطقه خود انتخاب کنید. از علائم خرابی جلوبندی نیز به طور خیلی کوتاه می توان به مواردی همچون عدم فرمان پذیری درست، صدای های غیر عادی در مسیر ناهموار و یا دست انداز، سواری خشک، فرسوده شدن لاستیک و ... اشاره کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.