تترلند

 شاید سال ۱۴۰۱ را بتوان یکی از مهم‌ترین و البته عجیب‌ترین سال‌های عمر ارزهای دیجیتال دانست. سالی که بیت کوین توانست علی‌رغم اخبار منفی و سقوطی که داشت، بالاخره بخشی از افت قیمت شدید خود از ۶۹ هزار تا ۱۶ هزار دلار را بازیابی کند. حال در  سال جدید بد نیست که وقایع سال گذشته رابررسی کرده و مسیری که پشت سر گذاشتیم را با یکدیگر مرور کنیم.

رخدادهای مهم رمزارزی سال 1401

سقوط لونا

در می 2022 لونا پس از رسیدن به سقف قیمتی 120 دلار به ارزشی نزدیک به صفر در یک ماه بعد رسید. نابودی پروژه لونا پس از این ریزش باعث از بین رفتن بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه در بازار رمزارزها شد.

ورشکستگی FTX

در اکتبر 2022، از پلتفرم معاملاتی FTX به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده در ایالت تگزاس بررسی و تحقیق و در نهایت در نوامبر این صرافی ورشکسته شد.

افزایش غیرمنتظره نرخ تتر

سال گذشته یکی از سال‌های پرنوسان نرخ تتر / تومان بود. در شش ماهه  دوم سال، افزایش تقریبا 50 دصدی نرخ تتر را شاهد بودیم. همچنین پس از رسیدن قیمت تتر به سقف قیمتی 62.000 تومان نرخ تتر تا 46.000 تومان اصلاح شد.

سقوط بیت کوین

در سال گذشته، ریزش قیمت بیت‌کوین تا کف 15.782 دلار را شاهد بودیم. این ریزش در مقایسه با سقف قیمتی 32.000 دلاری در ماه می، از ریزش تقریبا 50 درصدی حکایت می‌کند.

پیدایش کسب و کارهای جدید حوزه رمزارز

در سال 1401 علاقه‌مندی کسب و کارهای گوناگون به ورود به صنعت رمزارز را شاهد بودیم، به گونه‌ای که صنعت رمزارز در ارائه خدمات نوین در زمینه بسترهای گوناگون پرداخت و همکاری با صنایع گوناگون در مقایسه با سال‌های گذشته رشد ملموسی یافته بود.

ظهور میم کوین‌های جدید

در سال گذشته، میم کوین‌های جدید در صنعت رمزارز ظهور کردند و در انتهای سال  اقبال عمومی کاربران فعال رمزارز در سطح جهانی به این کوین‌ها را شاهد بودیم.

سهم تتر در بازار رمزارز ایران

تتر به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز پایدار (Stable Coin) و با پشتوانه دلار، بیشترین حجم بازار را در مقایسه با کوین‌های مشابه دارد و یکی از بازیگران اصلی بازار جهانی رمزارزها شناخته می‌شود. تتر در دنیای رمزارزهای پایدار و با پشتوانه فیات، همواره بیشترین سهم را داشته است. در سال گذشته نیز این رمزارز تونست به بیشترین سطح تاریخی خود از سهم بازار جهانی رمزارزها، یعنی بیش از 8درصد  دست یابد اما سهم تتر در بازار رمزارز ایران کمی متفاوت است.

نبود دسترسی مستقیم به حساب‌های بین‌المللی برای معامله‌گران علاقه‌مند به فعالیت در بازارهای مالی، مشکلات کسب و کارها در نقل و انتقالات مالی به دلیل وجود محدودیت‌های بین‌المللی و راهکاری جایگزین برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار ارز، از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا تتر  در سکوهای تبادل داخل در مقایسه با سکوهای تبادل بین‌المللی سهم بیشتری داشته باشد.

حجم معامله های رمزارز

تغییرات نرخ تتر در 5 سال گذشته

تتر به عنوان محبوب‌ترین رمزارز پایدار می‌تواند معیاری برای سنجش بازار رمزارزها باشد. بدیهی است که این رمزارز با وجود نوسان‌های شدید در چند سال اخیر، روندی صعودی را طی کرده است، اما داشتن نموداری برای رصد رفتار این رمزارز یکی از نیازهای مهم کاربران است.

نمودار نرخ تتر نگاهی کلی از رشد این رمزارز را به ما نشان می‌دهد. با نگاهی به این نموار درمی‌یابیم که از سال 1399 شیب رشد ارزش تتر در مقایسه با تومان دو چندان شده است. این در حالی است که اگر ارزش کنونی رمزارزهای دیگر را بررسی کنیم، لزوما به این الگو نمی‌رسیم.

این نمودار رفتار تتر را از سال 1397 و نقاط مشخص شده میانگین نرخ در هر سال را نشان می‌دهد. طبق نمودار یادشده در سال گذشته، میانگین نرخ  تتر بیش از 30درصد  رشد پیدا کرده است.

میانگین سالانه نرخ تتر

خدمات تبادل رمزارز در بستر کاربردی تترلند

تترلند با فراهم کردن و بهبود زیرساخت‌های تبادل تتر / تومان و ویژگی‌هایی نظیر واریز در لحظه تتر و تسویه آنی تومان، بستر مناسبی برای فعالان رمزارز نظیر معامله‌گران، سرمایه‌گذاران، فریلنسرها، دانشجویان خارج از کشور، تاجران و دیگر افرادی به حساب می‌آید که به انتقال وجه در بستر رمزارزها نیاز دارند.  همچنین در سالی که گذشت، علاوه بر ببهود تبادل تتر / تومان، تترلند ابزارهایی نظیر تبدیل سریع تتر / تومان در کیف پول، «بازار» برای سفارش‌گذاری پیشرفته‌تر در نرخ خرید یا فروش مدنظر هر کاربر و «مبدل» برای خرید آسان و تشکیل سبد رمزارزی در تترلند را به کاربران عرضه کرد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران

خرید و فروش تتر با قیمتی منصفانه، انجام فرآیندهای تبادلی با سرعت و بدون تاخیر و دسترسی به ابزاری ساده و کارا برای تشکیل سبد رمزارزی از نیازهای هر معامله‌گری است.

استخراج کنندگان رمزارز

استخراج‌کنندگان یا اصطلاحا ماینرها که از فعالان تخصصی حوزه رمزارز محسوب می‌شوند، برای نقدکردن درآمد تتر حاصل از کوین استخراج شده و درآمد ارزی خود، نیازمند بستری مناسب برای تبادل تتر / تومان هستند. تترلند خدمات مناسبی از جمله سرعت بسیار زیاد تبادل و نرخ و کارمزد رقابتی را به ماینرهای فعال حوزه رمزارز ارائه می‌کند.

خدمات نقل و انتقالات مالی بر بستر رمزارز به داخل و خارج از کشور

در گذشته نقل و انتقالات مالی میان کشورها امری پرهزینه و کند بوده است، اما در حال حاضر، با کمک رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین و نیز با استفاده از ابزارهایی نظیر استیبل‌کوین‌ها یا کوین‌هایی با پشتوانه ارزی مانند تتر، مشکلاتی همچون کارمزد زیاد و سرعت کم نقل و انتقالات مالی به حداقل رسیده است. تترلند که مرکزی برای تبادل تتر / تومان در ایران شناخته می‌شود. در تمام سال‌های فعالیتش توانسته است در کنار کاهش هزینه تبادلات مالی، سرعت انتقال پول را نیز سرعت ببخشد و به واسطه ارائه تجربه کاربری ساده، کمک تا این کار به راحتی هرچه تمام‌تر و به دور از مسائل فنی حوزه رمزارزها انجام شود.

خدمات تبادل رمزارز در بستر کاربردی تترلند

کسب و کارهای رمزارزی

مجموعه تترلند به واسطه بهره‌مندی از ویژگی‌هایی مانند سرویس معامله تک‌نرخی تتر، امکان حجم تبادل بسیار زیاد تتر / تومان، API معاملاتی ساده و در عین حال کاملا متناسب با نیازهای معاملاتی کسب و کارهای فعال در حوزه رمزارز، بستر مناسبی برای ارائه خدمت به این دسته از کسب و کارهاست.

صادرکنندگان و واردکنندگان

تترلند به دلیل ارائه خدماتی نظیر حجم تبادل فراوان تتر / تومان، سرعت در عملکرد و نرخ منصفانه، سکوی مناسبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان تلقی می‌شود.رمزارز تتر که معادل یک  دلار قیمت دارد. در مقایسه با دلار مزیت‌های بسیای است. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به سرعت انتقال، نامحدود بودن حجم انتقال و تبدیل سریع و آسان به تومان ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته با کمک خدمات سکوی تبادل تترلند اشاره کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.