هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه چقدر است؟

 روزانه بیش از ۵۰ مورد آتش سوزی در شهرهای مختلف کشور، گزارش می‌شود که در موارد زیادی خسارات جانی و مالی غیرقابل جبرانی بر جای می‌گذارد.

خبر خوب این است که، با بیمه آتش سوزی می‌توان درصد قابل توجهی از زیان‌های مالی در اثر آتش سوزی را جبران کرد. در واقع در بیمه آتش سوزی، شرکت بیمه‌گر متعهد می‌شود در قبال دریافت حق بیمه، خسارت‌های مالی ناشی از آتش سوزی، انفجار و صاعقه را پوشش دهد.

در این مطلب به طور خلاصه به این موضوع می‌پردازیم که چه مواردی تحت پوشش بیمه آتش سوزی است. سپس مفصلا به نحوه محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.  

موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی چیست؟

همه شرکت‌هایی که بیمه آتش سوزی ارائه می‌دهند، در زمان حادثه ملزم به پرداخت خسارات مالی ناشی از مواردی مانند آتش، انفجار و صاعقه هستند. در حقیقت بیمه‌نامه آتش سوزی پایه در همه شرکت‌ها، این موارد را تحت پوشش قرار می‌دهد. اگر بخواهید موارد بیشتری را به بیمه آتش سوزی خود اضافه کنید، باید حق بیمه بیشتری بپردازید. خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی عبارتند از:

• زلزله و آتشفشان

• سیل و طغیان آب

• طوفان، گردباد و تندباد

• سقوط بهمن

• خسارت‌های مالی ناشی از برف و باران

• خطر سنگینی برف

• ترکیدن لوله آب و فاضلاب

• سرقت با شکست حرز (قفل)

• سقوط هواپیما و چرخ‌بال و متعلقات آن

• برخورد اجسام خارجی

• هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات ناشی از حوادث

• ریزش و رانش زمین

• فروکش چاه

البته توجه داشته باشید خسارات جانی تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار ندارد. همچنین بیمه‌های آتش سوزی تعهدی در قبال پرداخت خسارت‌های مربوط به اموال خاص مانند فلزات قیمتی (طلا و جواهرات)، اوراق بهادار، آثار هنری و نسخ خطی ندارند. با این وجود، توصیه می‌کنیم شرکت بیمه‌گری را انتخاب کنید که گسترده‌ترین پوشش بیمه‌ای را در اختیار شما قرار دهد و در عین حال، حق بیمه مناسبی داشته باشد. با در نظر گرفتن این مزایا، شرکت بیمه آسماری گزینه ایده‌آلی برای ثبت نام در بیمه آتش سوزی است.

هزینه بیمه آتش سوزی

نحوه محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه

بیمه آتش سوزی بسته به محل مورد بیمه به 3 دسته زیر تقسیم می‌شود:

• بیمه آتش سوزی ساختمان‌های مسکونی برای واحدهای مسکونی و خانه‌ها؛

• بیمه آتش سوزی صنعتی برای صنایع، کارخانجات، کارگاه‌‌ها و تولیدی‌ها؛

• بیمه آتش سوزی غیرصنعتی برای مراکز تجاری، فروشگاه‌ها و انبارها که مستقیما تولیدی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

به طور کلی هرکدام از بیمه‌های آتش سوزی را که انتخاب کنید، هزینه بیمه به 6 عامل زیر بستگی دارد. در ادامه به طور خلاصه هر کدام را بررسی می‌کنیم:

پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه آتش سوزی

اولین مورد موثر بر هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه، پوشش‌های اضافی است که در زمان عقد قرارداد درخواست می‌کنید. میزان تاثیرگذاری پوشش‌های اضافی بر حق بیمه پایه، به شرکت بیمه‌گر شما بستگی دارد. با این وجود، معمولا این پوشش‌ها هزینه هنگفتی بر حق بیمه پایه آتش سوزی نمی‌افزاید.

شرایط بیمه‌نامه آتش سوزی

بسته به اینکه چه شرایطی در بیمه‌نامه شما قید شده باشد، مبلغی که باید به ازای هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه بپردازید، متفاوت است. انواع شرایط عبارتند از: بیمه‌نامه با سرمایه ثابت، بیمه‌نامه با شرایط شناور، بیمه‌نامه با شرایط جایگزینی و بازسازی، بیمه‌نامه فرست لاست و بیمه‌نامه با شرایط توافقی. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این بیمه‌نامه‌ها، با مشاوران آسماری تماس بگیرید. 

تخفیفات بیمه آتش سوزی

شرکت‌های بیمه‌گر تخفیفات متنوعی را ارائه می‌دهند. تخفیف‌های مناسبتی، تخفیف بیمه عمر، تخفیف حساب بلند مدت و تخفیف‌های گروهی نمونه‌ای از این تخفیفات است. قبل از عقد قرارداد، می‌توانید میزان و نوع تخفیف‌های در نظر گرفته شده را از شرکت بیمه‌گر خود بپرسید. 

تاثیر میزان ریسک بر هزینه بیمه آتش سوزی

هر چه ریسک آتش سوزی محل بیمه شده بیشتر باشد، مبلغ بیشتری باید بابت حق بیمه آتش سوزی پرداخت. برای مثال حق بیمه آتش سوزی در مناطق با تراکم جمعیت بالا مانند بازار تهران بیشتر است. 

ارزش ساختمان بیمه شده

هر چه ارزش یک بنا (یعنی هزینه ساخت هر متر مربع ضربدر متراژ کل ساختمان) بیشتر باشد، حق بیمه آتش سوزی آن هم بیشتر است. گاهی علاوه بر ارزش و عمر بنا، ارزش اموال داخل ساختمان را هم هنگام تعیین ارزش در نظر می‌گیرند.

مدت زمان بیمه‌نامه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه

معمولا قرارداد بیمه‌نامه‌های آتش سوزی به صورت کوتاه مدت، یک ساله یا بلند مدت است. طبیعتا هرچه تعداد روزها بیشتر باشد، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. در واقع با بیمه‌نامه‌های بلندمدت، حق بیمه کمتری را باید بپردازید. 

محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و آپارتمان‌ها

برای محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و آپارتمان خود، ابتدا حق بیمه پایه آتش سوزی را از شرکت بیمه‌گر مورد نظر خود بپرسید. سپس سوال کنید که به ازای پوشش‌های اضافی خواسته شده، باید چند درصد اضافه‌تر از حق بیمه پایه بپردازید. 

منازل مسکونی معمولا تحت شرایط بیمه‌نامه با سرمایه ثابت بیمه می‌شوند. بنابراین در صورت بروز حادثه، خسارت پرداختی به شما براساس سرمایه بیمه‌شده خواهد بود. مورد دیگری که هنگام محاسبه هزینه باید مد نظر داشته باشید، ارزش بنای شما و لوازم منزل و همچنین ریسک مورد بیمه است. برای مثال ریسک و هزینه خسارت وارد شده به طبقات بالای منازل مسکونی بیشتر است؛ چرا که مهار آتش در طبقات بالا سخت‌تر بوده و بنابراین حق بیمه آتش سوزی این طبقات هم بیشتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان‌های مسکونی، به سایت آسماری مراجعه و درخواست مشاوره خود را ثبت کنید. 

بیمه آتش سوزی مغازه

نحوه محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی مغازه

مشابه آنچه که برای بیمه آتش سوزی منازل گفتیم، حق بیمه آتش سوزی مغازه و به طور کلی مکان‌های غیرصنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. کارشناسان بیمه مواردی مانند نوع و تاریخ ساخت بنا، منطقه شهری، نوع فعالیت، میزان ریسک مورد بیمه، تجهیزات تحت پوشش بیمه و فاکتورهای دیگری مانند ارزش دکوراسیون و موجودی انبار را مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس با توجه به شرایط بیمه‌نامه و پوشش‌های اضافی درخواست شده حق بیمه تعیین می‌شود. 

بیمه آسماری؛ بهترین بیمه آتش سوزی 

بیمه آسماری با بالاترین موارد تحت پوشش و مزایای بی‌نظیری مانند پرداخت خسارات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بالاترین سقف پرداخت خسارت، گزینه ایده‌آلی برای داشتن بیمه آتش سوزی است. شما می‌توانید برای استعلام هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی و مغازه خود به سایت زیر مراجعه کنید یا همین امروز با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه آسماری، پاسخگوی سوالات احتمالی شما در زمینه انواع بیمه‌ها خواهند بود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.