هزینه ارتودنسی: آشنایی با 2 روش ارزان قیمت ارتودنسی در سال 1400

 ولی متاسفانه هنوز تعداد زیادی از این افراد، حتی یک بار هم به متخصص ارتودنسی مراجعه نکرده اند و یکی از دلایل این عدمِ مراجعه، شاید هزینه ارتودنسی دندان باشد. زیرا تعرفه های این درمان نسبتا بالا است. با ما همراه باشید تا با دو روش ارتودنسی که هزینه اندک اما نتایج قابل قبولی دارند آشنا شوید.

ارتودنسی دندان چیست و چه افرادی به آن نیاز دارند؟

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که به هماهنگ و صاف کردن دندان ها و فک ها می پردازد. به زبان ساده تر، در این رشته، دندان ها صاف شده و فک ها تراز می شوند. افرادی که یکی از وضعیت های زیر را دارند می توانند برای درمان به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند:

• کج بودن دندان ها

• شلوغی و ازدحام دندان ها

• وجود فاصله بین دندان ها

• کوتاه و بلند بودن آن ها

• جلوزدگی یکی از فک ها

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

درمان ارتودنسی می تواند با منظم کردن دندان ها طرح لبخند افراد را بهبود ببخشد و زیبایی را به دهان و دندان افرادی که مشکلات نامبرده دارند باز گرداند. اما زیبایی طرح لبخند تنها مزیت ارتودنسی نیست. برخی دیگر از مهم ترین فواید این درمان عبارتند از:

• افزایش اعتماد به نفس مخصوصاً در کودکان و نوجوانان

• کمک به افزایش سطح بهداشت دهان و دندان

• پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه

• بهبود تکلم با منظم کردن دندان ها و فک ها

• بهبود قدرت جویدن و کاهش بیماری های گوارشی ناشی از عدم جویدن مناسب غذا

میانگین هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

البته هنوز به صورت رسمی هزینه های ارتودنسی اعلام نشده اما متخصصان این رشته در کلینیک ها و سایت های خود بنابر روال هر ساله، قیمت ها را به روز کرده اند. هزینه ارتودنسی به صورت بازه ای از ۷ میلیون تومان در حالت ساده شروع شده و در صورتی که نیاز به جراحی فک باشد، احتمالا تا ۲۵ میلیون تومان نیز افزایش خواهد یافت. به طور میانگین هزینه این درمان ۱۶ میلیون تومان است.

وب سایت دکتر درویش پور

منبع: وبسایت دکتر درویش پور متخصص ارتودنسی در تهران

توجه داشته باشید که جهت اطلاع از جدیدترین قیمت های ارتودنسی و همچنین نحوه پرداخت قسطی هزینه های ارتودنسی به صفحه هزینه ارتودنسی در سایت دکتر درویش پور مراجعه فرمایید.

قیمت ارتودنسی دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی می توانند روی تعرفه ارتودنسی تاثیر بگذارند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

نوع مشکل و ناهنجاری: مشکلات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط معمولا هزینه درمان کمتری دارند در حالی که مشکلاتی مانند انحراف فک + نامنظمی دندان ها هزینه ها را به شدت افزایش می دهد.

شدت مشکل بیمار: هرچه مشکل بیمار جدی تر باشد هزینه هم بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر شلوغی دندان ها زیاد باشد و نیاز به کشیدن دندان باشد هزینه بیشتر خواهد شد.

سن بیمار: ارتودنسی در سنین بالاتر هزینه بیشتری دارد.

محل زندگی بیمار: در شهرهای کوچک ممکن است هزینه ها به مراتب بیشتر باشد زیرا فضای رقابت کمتر است.

روش ارتودنسی: روش های درمان ارتودنسی بسیار متنوع هستند و درمان با هر کدام از آن ها نیز هزینه های خاص خود را دارد.  مثلا هزینه ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی دیمون بیشتر از هزینه ارتودنسی سرامیکی است.

هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا متحرک؟

افرادی که مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی دارند معمولا تحت درمان ارتودنسی متحرک قرار می گیرند و افرادی که مشکلات متوسط تا شدید دارند نیز با ارتودنسی ثابت درمان می شوند. و چون هزینه درمان مشکلات متوسط تا شدید و مدت زمان آن بیشتر است در نتیجه تعرفه ارتودنسی ثابت همیشه بیشتر است. انواع روش ارتودنسی ثابت عبارتند از:

• سیستم دیمون

• سیستم ارتودنسی لینگوال

• ارتودنسی سرامیکی

• ارتودنسی معمولی یا سیم کشی معمولی دندان

تفاوت قیمت ارتودنسی بزرگسالان و کودکان چقدر است؟

از آنجا که ساختار دندان و استخوان فک کودکان نرم است و هنوز به طور کامل رشد نکرده، مشکلات و نامنظمی های دندانی در سنین پایین تر بهتر درمان می شوند. اما بعد از سن بلوغ که استخوان ها دیگر رشد ندارند و تمام دندان های دائمی در آمده اند درمان کمی زمانبر تر و دشوارتر خواهد بود به همین دلایل هزینه ارتودنسی کودکان در اغلب اوقات کمتر از هزینه ارتودنسی بزرگسالان است.

ارزان ترین روش های ارتودنسی کدامند؟

از میان تمام روش های ارتودنسی، ارتودنسی با پلاک متحرک و شفاف و ارتودنسی ثابت معمولی هزینه کمتری از سایر روش ها دارند. بنابراین اگر می خواهید دندان های خود را با هزینه کمتری ارتودنسی و صاف کنید می توانید درباره ارتودنسی متحرک با پلاک ها شفاف و یا ارتودنسی فلزی معمولی با یک ارتودنتیست خوب صحبت کنید.

چطور برای ارتودنسی هزینه کمتری بپردازیم؟

اگر قصد دارید با هزینه کمتری درمان خود را انجام دهید می توانید چند روش ساده زیر را بکار ببرید:

• قسط بندی هزینه ها: اغلب متخصصان ارتودنسی، هزینه ها را در طول درمان دریافت می کنند و آن را به 2 یا 3 قسط تقسیم می کنند. 

• مراجعه به مراکز دولتی یا جاد دانشگاهی: تعرفه ها در این مراکز کمتر است.

• انجام ارتودنسی دندان در سنین پایین تر

• مراجعه به سایت متتخصصان و گرفتن کد تخفیف برای درمان

منبع: سایت دکتر درویش پور متخصص ارتودنسی drdarvishpour

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.