تسریع در انجام معاملات ملکی، خرید ارزانتر را به همراه دارد؛

به زبان ساده، کالا یا خدمات بازار سرمایه را کارگزارهای بورس، بازار طلا را جواهر فروشی و بسترهای فروش سکه، محصولات بازار ارز را صرافی ها و در نهایت محصول نهایی بازارمسکن یعنی خانه را، مشاورین املاک به مردم عرضه می کنند. از این رو می توان این گروه را یکی از حساس ترین بخش های تولید و عرضه دانست که در صعود و رکود هر بخش تاثیر بسزایی دارند.

نقش مشاورین املاک در اقتصادمسکن کاملا محسوس است و در حقیقت افزایش فعالیت این صنف، به معنای رونق در بازار مسکن است. به طوری که افزایش متقاضی خرید آپارتمان در نیاوران، به معنای شرایط خوب اقتصادی و افزایش ساخت وساز است. به این دلیل، توجه و پشتیبانی، همگام با توسعه و نظارت در این بخش، می تواند ارزش افزوده های بسیاری برای مردم ایجاد کند.

از سوی دیگر تنها صنفی که خدماتشان را هر دو سمت عرضه و تقاضا دریافت می­کنند، مشاورین املاک هستند.                                                                                                                                                                     

 همچنین این افراد، به واسطه سابقه عقد قراردادهای متفاوت، به عنوان با تجربه­ترین شخص حاضر در یک معامله ملکی به شمار می ­رود و تخصص آنها، می­تواند در افزایش تعداد معاملات و حتی کاهش و تثبیت قیمت ملک تاثیرگذار باشد.

به طوری که در صورت عدم حضور یک مشاور املاک معتبر در فرآیند خریدوفروش، نمی توان به راحتی با رعایت تمام مفاد قرارداد، یک تفاهم نامه را تنظیم و به ثبت رساند. در نتیجه اگر مراحل جستجوی ملک، مذاکره با مالک و اعتماد به صحت اطلاعاتش، بازدید حضوری و توافقات طرفین با موفقیت انجام شود هم، نمی توان بدون تجربه قبلی، تفاهم نامه کامل و جامعی را به امضا رساند. اهمیت این امر در برخی مناطق بیشتر می شود. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان درفرمانیه باید مبلغی بیش از 5 میلیارد تومان پرداخت کند. در معاملات ملکی با این مبالغ، باید توجه بسیاری روی مفاد قرارداد داشت.

مشاورین املاک نقش اصلی را در مذاکرات ایفا می کنند

از سوی دیگر، مشاورین املاک می توانند در اعلام قیمت نیز نقش بسزایی ایفا کنند. به طوری که طی مذاکرات با طرفین، مالک را تشویق به فروش منصفانه کرده و تمام موارد مهم در خصوص قرارداد را به هر دوسمت معامله ملکی اعلام کند. همچنین در قراردادهای اجاره، مستاجران را در مذاکره با مالکان راهنمایی کرده و در سوی دیگر، مذاکرات خود با مالک را در خصوص قیمت اجاره¬بها، به نفع مستاجر پیش ببرد.

در نتیجه میزان اثربخشی این صنف در اقتصاد مسکن، کاملا محسوس بوده و توسعه این بخش، در این بازار آشفته، یک امر ضروری به شمار می¬رود. نکته حائز اهمیت، تورم موجود در اقتصاد کشور و لزوم سرعت انجام معاملات ملکی است. چراکه قیمت املاک در بسیاری از مناطق به صورت روزانه افزایش می¬یابد و هر چه سریع تر نقدینگی به ملک تبدیل شود، ارزش آن با کاهش کمتری روبرو خواهد شد. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان درمحمودیه باید برای هر ماه تعلل در خرید، به ازای هر مترمربع نزدیک 3 میلیون تومان بیشتر پرداخت کند.

صنف مشاورین املاک ایران، با دنیا همسو است

گفتنی است تمام موارد فوق با اعتماد مردم به تکنولوژی و بهره برداری از دانش روز دنیا، روی داده و ابزارهایی ایجاد شده تا سیستم عرضه مسکن در کشور با دنیا همسو شود. خوشبختانه  مجموعه های دانش بنیان در این بخش توانسته اند در فضای “Big Data” فعالیت مشاورین املاک را گسترش داده و جایگاه مشاورین املاک را در بین مردم ارتقا دهد. زیرا فعالیت آنها تخصصی¬تر شده و  اعتماد مردم به مشاورین معتبر و متخصص افزایش یافته است.

در این راستا می توان بروزترین سامانه دانش بنیان که بیشترین ابزار و خدمات ملکی را در اختیار دارد را، سامانه هوشمند کیلید دانست. کیلید، با بهره گیری از هوش مصنوعی در فضای دیتامحور، ابزارهایی در اختیار مردم و مشاورین املاک قرارداده تا علاوه بر افزایش آگاهی و اطلاعات ملکی کاربران، فرآیند جستجو و عرضه ملک با سرعت و کیفیت بیشتری همراه شود.

برای پیدا کردن خانه مناسب، کافی است کیلید کنید؛

به این صورت کیلید در بخش جستجو، امکان اعمال فیلترهای مختلفی همچون، محله، متراژ، قیمت، تعداد اتاق ها، سال ساخت، نوع ساخت و سایر مولفه های مهم و تاثیرگذار در انتخاب خانه را در اختیار کاربران قرار داده تا گستره انتخاب را هدفمندتر کند. از سوی دیگر، پیدا کردن خانه روی نقشه نیز می تواند دید بازتری برای بررسی اطراف محله و مسیرهای تردد، در اختیار متقاضیان قرار بدهد. همچنین تعداد و فاصله مراکز تجاری، خدماتی، آموزشی و تفریحی را می توان از روی نقشه متوجه شد.

در این راستا کیلید توانسته جستجوی ملک را هدفمندتر کند؛ به این صورت که متقاضی خرید یا اجاره ملک، با واردکردن نیازها و سلایق خود در کیلید، هوش مصنوعی را برای پیدا کردن خانه متناسب با نیازهایش به کار می گیرد. گفتنی است یکی از مهمترین اهداف کیلید که توسعه فعالیت مشاورین املاک است، به نتیجه رسیده و استقبال زیاد اهالی این صنف نشان دهنده ارزش افزوده های کیلید برای این بخش است. 

گفتنی است کیلید در راستای تحقق اهداف خود در افزایش اطلاعات ملکی مردم، در بخش تخمین قیمت با ارائه کدپستی، آخرین نرخ املاک را با کمترین ضریب خطا در بین سامانه های تخصصی  ارائه می دهد. همچنین در بخش اطلاعات بازارمسکن، تمام متغیرهای قیمت املاک در مناطق مختلف را به تفکیک مترمربع و قیمت کل، همراه با درصد تغییرات، در بازه های زمانی مختلف را در قالب نمودار منتشر می کند. در این راستا با مراجعه به بخش اطلاعات بازارمسکن سامانه کیلید، نوسانات قیمت 3 محله پر تقاضا در منطقه1 تهران را بررسی کرده ایم که آگاهی متقاضیان ورود به این محله ها افزایش یابد.

خرید آپارتمان در نیاوران 

در مناطق شمالی تهران، محله هایی وجود دارد که با وجود قیمت بسیار، مشکلاتی همچون دسترسی و تردد دشوار، یا شلوغی در تمام ساعات روز را دارند. در این بین، محله های قدیمی با میزان آسایش قابل قبول و مسیر تردد مناسب نیز یافت می شود که همیشه برای ساکنین تهران، یکی از بهترین گزینه ها بوده و خرید آپارتمان در نیاوران به عنوان انتخاب اول بسیاری از مردم به شمار می رود.

کیلید1

گفتنی است از سال 92 تا شهریورماه 96 قیمت خرید آپارتمان در نیاوران هرمترمربع نزدیک به 38 میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. بدین صورت که این نرخ تا اسفندماه 98 به 24 میلیون تومان رسید و در شهریور ماه قیمت 44 میلیون و 190 هزار تومان را ثبت کرد.

خرید آپارتمان در محمودیه 

تردد و دسترسی اتوبانی به محله های منطقه 1 را می توان یکی از مهمترین مولفه¬های انتخاب دانست و لقب خوش مسیرترین محله شمال تهران را می توان به محمودیه داد. این محله در مجاورت بزرگراه چمران و نزدیکی اتوبان صدر و آزادراه یادگار امام قرار گرفته است.

از این رو قیمت خرید آپارتمان در محمودیه نیز نوسانات زیادی داشته و از 6 میلیون و 270 هزار تومان در سال 92 به 39 میلیون و 320 هزار تومان در پایان تابستان 99 رسیده است. گفتنی است این نرخ خرید یک واحد مسکونی با متریال و نوع ساخت معمولی، در مناطق میانی محمودیه است.

 خرید آپارتمان در فرمانیه

نکته حائز اهمیت در خرید واحدهای مسکونی شمال شهر، متراژ بالا و نوع ساخت متفاوت آپارتمان ها است. به طوری که متقاضی خرید آپارتمان در فرمانیه، بیشتر مواقع با واحدهای لوکس بیش از 150 متر مواجه می شود که تامین هزینه آن، در این بازه قیمتی کاری دشوار است.

کیلید

گفتنی است در این محله ها نیز متقاضی واحدهای معمولی و کوچک وجود دارد. در این راستا ابزارها و خدمات سامانه کیلید، با هدف رفع تمام نیازهای ملکی کاربران، هرروز، ابزارهای خود را توسعه داده و توانسته بستری فراهم کند که کاربران برای انجام تمام امور ملکی خود فقط کیلید کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.