شرکت توتال انرژیز که در پاریس مستقر است، اعلام کرد که ۳۴ درصد از سهام این سرمایه‌گذاری جدید را که شامل حمایت از توسعه و بهره‌برداری از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر است و توسط کاسا دوس ونتوس در حال اجرا است، در اختیار خواهد گرفت. این شرکت برزیلی که ۶۶ درصد دیگر این سرمایه‌گذاری مشترک را در اختیار دارد، به دنبال یک شریک بین‌المللی بزرگ برای توسعه تاسیسات انرژی تجدیدپذیر خود بود. این گروه‌ها گفتند که این قرارداد پتانسیل توسعه بیش از ۱۰ گیگاوات ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر را دارد.

قرارداد توتال پس از اعلامیه شرکت ENGIE در آمریکای شمالی در اواخر اکتبر صورت پذیرفت، مبنی بر اینکه این شرکت ۶ گیگاوات ظرفیت از پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی و باتری را ازBelltown Power، تگزاس، یکی از شرکت‌های تابعه این شرکت خریداری می‌کند. انژی اس.ای. غول خدمات برق مستقر در فرانسه گفت که این قرارداد شامل ۳۳ پروژه با ظرفیت ۷/ ۲ گیگاوات انرژی خورشیدی ترکیب شده با ۷۰۰ مگاوات ذخیره باتری و ۶/ ۲ گیگاوات ذخیره‌سازی مستقل است. این گروه خاطرنشان کرد که این پروژه‌ها در چندین حوزه، از جمله پروژه‌هایی که توسط PJM Interconnection، شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT)، اپراتور سیستم مستقل Midcontinent و شورای هماهنگی برق غربی اجرا می‌شوند، انجام می‌شود.

دیو کارول، مدیر ارشد انرژی‌‌های تجدیدپذیر و رئیس شرکت انژی در این خصوص اظهار کرد: ترکیب ذخیره‌‌سازی خورشیدی، دوگانه و مستقل در مجموعه وسیعی از مناطق جغرافیایی، هم مکمل مجموعه فعلی ما است و هم فرصت‌‌هایی را برای گسترش به مناطق جدید در ایالات متحده فراهم می‌کند. گزارش ریستاد انرژی که در ماه اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهد که سرمایه‌‌گذاری‌‌های مشترک در انرژی‌‌های تجدیدپذیر در سال جاری به ۴۹۴ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که این میزان در مدت مشابه برای نفت و گاز تنها ۴۴۶ میلیارد دلار بوده است.

ریستاد، شرکت تحقیقاتی مستقر در نروژ، گفت این نخستین باری است که سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر بالاتر از بودجه پروژه‌های نفت و گاز است. چندین شرکت بزرگ نفت و گاز اروپایی، از جمله بی‌پی، انی، اکویینور، ریسول، شل و توتال، اهداف انتشار کربن خالص صفر را برای سال ۲۰۵۰ اعلام کرده‌‌اند و برخی از آنها غرامت اجرایی را به اقدامات کاهش انتشار مرتبط کرده‌‌اند. شرکت شورون در سال ۲۰۰۳ یک پروژه انرژی خورشیدی در میدان نفتی کرن کالیفرنیا داشت. اکسون موبیل و شل، همراه با شورون، با امضای قراردادهای خرید برق بلندمدت (PPA) با شرکت‌‌های انرژی تجدیدپذیر، برق تجدیدپذیر را برای تامین انرژی عملیات نفت و گاز خود تامین می‌کنند. اکسیدنتال پترولیوم نیز که امروزه بیشتر با نام Oxy شناخته می‌شود، دارای یک مزرعه خورشیدی ۱۶ مگاواتی در پرمین در تگزاس است.

 توتال انرژیز اعلام کرد که این امکان را دارد که ۱۵ درصد دیگر از سرمایه‌گذاری خود در برزیل را پس از یک دوره پنج‌ساله توسعه دهد. کاسا دوس ونتوس نیز گفت پروژه‌های موجود در مجموعه شامل ۷۰۰ مگاوات تولید برق بادی در خشکی می‌شود و یک گیگاوات ظرفیت دیگر در دست ساخت است. به گفته این شرکت، ۸/ ۲ گیگاوات دیگر انرژی بادی و ۶/ ۱ گیگاوات انرژی خورشیدی در مرحله توسعه پیشرفته قرار دارند و قرار است ظرف ۵ سال به بهره‌برداری برسند. کاسا دوس ونتوس همچنین گفت ۶ گیگاوات دیگر پروژه‌های اضافی می‌تواند بخشی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری مشترک آن باشد.

شرکت توتال در بیانیه‌ای که این قرارداد را اعلام کرد، گفت: تجربه آن در بازار جهانی PPA و پیشینه آن در تجارت انرژی برای بازار برق تجاری برزیل مناسب است. پاتریک پویان، مدیرعامل توتال انرژی گفت: پس از آدانی گرین در هند و کلیروی در ایالات متحده، من از این مشارکت بزرگ جدید در برزیل، با کاسا دوس ونتوس، رهبر انرژی بادی جهان، خوشحالم. با این قرارداد، توتال انرژی یک موقعیت پیشرو در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر برزیل، یکی از پویاترین بازارهای تجاری در جهان، به دست می‌آورد. وی در ادامه افزود: این بازار با استراتژی ما برای استفاده از رشد بازارهای انرژی تجدیدپذیر که برای گذار انرژی حیاتی است، مطابقت دارد.

ماریو آراریپه، مدیرعامل کاسا دوس ونتوس گفت: جایگاه جهانی توتال انرژی به گسترش مجموعه مشتریان ما کمک می‌کند و دانش ما را در زمینه‌های جدید انتقال انرژی افزایش می‌دهد. این شرکت گفته است که مسوولیت توسعه حدود یک‌چهارم برق بادی عملیاتی در برزیل را بر عهده دارد و سال گذشته اعلام کرد که از ۲۰ گیگاوات ظرفیت نیروگاه بادی نصب شده در خشکی فراتر رفته است. توتال هدف خود را برای داشتن ۳۵ گیگاوات ظرفیت در سبد انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ و ۱۰۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده است.

توتال انرژیز در ژوئن سال جاری با گروه ادانی، شرکت خوشه‌‌ای هندی برای تصاحب ۲۵ درصد سهام در ادانی نیو اینداستریال قراردادی منعقد کرد. ادانی تولید سالانه یک میلیون تن هیدروژن سبز را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار خواهد داد که با حدود ۳۰ گیگاوات ظرفیت جدید تولید برق تجدیدپذیر، به عنوان نخستین نقطه عطف خود، تولید خواهد کرد. توتال انرژی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر۲۰ درصد از سهام اقلیت را در شرکت انرژی سبز ادانی (AGEL) به دست آورد که در آن زمان بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده خورشیدی در جهان بود. این گروه فرانسوی همچنین ۵۰ درصد از سهام ۳۵/ ۲ گیگاواتی دارایی‌های خورشیدی عملیاتی متعلق به AGEL را در اختیار گرفت که این معامله نشان‌دهنده کل سرمایه‌گذاری ۵/ ۲ میلیارد دلاری است.معامله با آدانی یک ماه پس از آن صورت گرفت که توتال اعلام کرد ۵۰ درصد از سهام شرکت بزرگ انرژی‌های تجدیدپذیر گروه آمریکایی Clearway Energy را خریداری می‌کند. کلیروی در آن زمان گفت که این شرکت دارای ۷/ ۷ گیگاوات از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی عملیاتی، با یک ظرفیت ۲۵ گیگاواتی از انرژی‌های تجدیدپذیر و پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی، از جمله پروژه ۱۵ گیگاواتی است که در مراحل توسعه پیشرفته قرار دارد.