کردی درباره برخورد با ادارات و دستگاه‌های پرمصرف دولتی گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف امسال در بخش ادارات سختگیرانه اجرا می‌شود به‌طوری که در ساعات اداری باید ۳۰ درصد مصارف خود و پس از ساعات اداری باید ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند. کردی یادآور شد: این درحالی است که در مجموعه وزارت نیرو این میزان را سختگیرانه‌‌تر اجرا کردیم، به‌طوری که در ساعات اداری، در ساختمان‌های اداری وزارت نیرو ۴۰ درصد کاهش مصرف داشته‌‌ایم. مدیرعامل شرکت توانیر درباره قطع برق ادارات پرمصرف نیز اظهار کرد: ادارات تاکنون همراهی خوبی داشته‌‌اند ولی قابلیت مناسبی برای مدیریت بار و مصرف در بخش ادارات وجود دارد. کردی با بیان اینکه در دو هفته گذشته برق بیش از ۱۰۰ شرکت و دستگاه دولتی را قطع کرده‌‌ایم، خاطرنشان کرد: ادارات در صورتی که دیزل ژنراتورهای تولید برق داشته و مورد استفاده قراردهند، هیچ محدودیتی نخواهند داشت و حتی اضافه تولید برق آنها خریداری می‌شود. وی درباره بخش خانگی نیز گفت: بخش خانگی نصف مصرف برق کشور را در دوران اوج مصرف به خود اختصاص می‌دهد و اگر مشترکان در این بخش تنها ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند بدون هیچ مشکلی از تابستان عبور خواهیم کرد. وی با بیان اینکه ۳۰هزار مگاوات سهم مشترکان خانگی از مصرف برق در فصول گرم سال است، خاطرنشان کرد: مشترکان اگر تنها ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، در کل کشور ۳ هزار مگاوات مصرف کاهش خواهد یافت.

کردی درباره نحوه مصرف برق مشترکان در کشور نیز گفت: ۸۰ درصد از جمعیت خانگی کشور زیر الگو یا در سطح الگو برق مصرف می‌کنند که این تعداد می‌توانند از مشوق‌‌های صنعت برق که به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف است، بهره‌‌مند شوند. این میزان پاداش دقیقا ۵ برابر هزینه برق مصرفی است که وزارت نیرو از مشترکان دریافت می‌کند. کردی تصریح کرد: مشترکان در این طرح حتی می‌توانند از صنعت برق طلبکار شوند که در این صورت در قبوض ماه‌های بعدی آنها لحاظ می‌شود.

مدیرعامل توانیر درباره گروه‌های پرمصرف نیز اظهار کرد: حدود ۲۰درصد از مشترکان بیش از الگو مصرف می‌کنند که در میان این گروه، ۲ درصدی هستند که بیش از دوبرابر برق مصرف می‌کنند. کردی افزود: در مجموع از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی ۲۵ میلیون مشترک ۶۰ درصد و ۵ میلیون مشترک ۴۰ درصد از برق کشور را مصرف می‌کنند. وی با تقدیر از مردم در سراسر کشور به دلیل همراهی با صنعت برق گفت: هموطنان اگر در ساعت اوج مصرف استفاده از وسایل برقی را به نیمه شب یا ساعت خنک روز منتقل و دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه و کولرهای آبی را روی دور کند قرار دهند، ۱۰ درصد کاهش مصرف، به راحتی و بدون آنکه رفاه و آسایش آنها کاهش یابد، قابل دسترسی است. این کارشناس صنعت برق یادآور شد: تاکنون بخش‌های صنعت و کشاورزی به خوبی با صنعت برق همراهی کرده‌‌اند که جای تقدیر دارد.