از ژانویه ۲۰۲۲، این شرکت بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده نیروی بادی دریایی در جهان از نظر تعداد مزارع بادی فراساحلی ساخته شده است. اورستد تقریبا ۳۰ درصد از ظرفیت نصب شده نیروگاه بادی فراساحلی جهانی را به استثنای سرزمین اصلی چین توسعه داد. در سطح جهانی، این غول انرژی بالغ بر ۹۰ درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کند و هدف آن این است که این میزان تا سال ۲۰۲۳ از ۹۵ درصد و تا سال ۲۰۲۵ از ۹۹ درصد فراتر رود. هدف این شرکت تولید انرژی با انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۲۵ و عدم انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ است. از سال ۲۰۱۹، این شرکت به عنوان پایدارترین شرکت انرژی جهان در فهرست ۱۰۰ شرکت نایتز گلوبال رتبه‌بندی شده است.

در این بیانیه آمده است، برق تولیدشده از طریق کابل‌های آرایه‌ای، پست‌های فراساحلی و کابل‌های صادراتی به ایستگاه‌های ساحلی ارستد منتقل شده است. انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق پست Taipower به شبکه ملی تغذیه می‌شد. شرکت برق تایوان یا تایپاور یک سازمان دولتی است که برق تایوان و جزایر فراساحلی جمهوری چین را تامین می‌کند. در فاصله ۳۵ تا ۶۰ کیلومتری سواحل غربی تایوان، مقیاس پروژه چانگ‌هوا یک و a۲ بسیار قابل توجه است، به طوری که اوستد آن را به عنوان بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی تایوان توصیف می‌کند.

ظرفیت تولید این مزرعه تقریبا ۹۰۰ مگاوات خواهد بود و از ۱۱۱ توربین زیمنس گامسا استفاده می‌کند. ظرفیت مذکور به حداکثر مقدار برقی که این نیروگاه‌ها می‌توانند تولید کنند اشاره دارد، نه آنچه لزوما تولید می‌کنند. شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر گامسا زیمنس، یک شرکت اسپانیایی است که در زمینه تولید تجهیزات انرژی تجدیدپذیر فعالیت دارد. این شرکت در ترویج و توسعه نیروگاه‌های بادی و همچنین مهندسی، طراحی، تولید و فروش توربین‌های بادی و سوخت‌های زیستی تخصص دارد، ولی تمرکز اصلی شرکت گامسا در بخش کارخانه‌های تولید توربین‌های بادی است. این شرکت به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در زمینه احداث نیروگاه‌های بادی مطرح است.  کریستی وانگ، مدیر عامل شرکت اورستد تایوان، در این خصوص اظهار کرد: امید است ساخت این پروژه در سال‌جاری به پایان برسد. به گفته اورستد، این تاسیسات در نهایت برق کافی برای پاسخگویی به نیازهای یک میلیون خانوار در تایوان را تولید خواهد کرد. وی در ادامه افزود: ارائه اولین برق تولید شده طبق برنامه زمان‌بندی، یک نقطه عطف مهم برای اورستد و منطقه تایوان است. وانگ خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مزرعه عظیم کار آسانی نبوده است، به خصوص با وجود بحران پاندمی ‌کووید در دو سال گذشته که چالش‌های بسیاری را در سر راه ما قرار داد.

اعلامیه روز پنج‌شنبه، نشان‌دهنده گامی ‌رو به جلو برای صنعت بادی فراساحلی تایوان است، اما گزارش شورای جهانی انرژی بادی که در ماه آوریل منتشر شد، نشان می‌دهد چگونه همه چیز به این سادگی که به نظر می‌رسد نبوده است. براساس گزارش سال ۲۰۲۲ این شورا، تایوان باید سال گذشته بیش از یک گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی را از این سه پروژه، بر اساس تاریخ عملیات تجاری آنها، راه‌اندازی می‌کرد، اما تنها یک مزرعه ۱۰۹ مگاواتی در چانگ‌هوا در پایان آنلاین شد. شورای جهانی انرژی باد در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد تا یک مجمع معتبر و نماینده برای کل بخش انرژی باد در سطح بین‌المللی فراهم کند. ماموریت این شورا این است که اطمینان حاصل کند انرژی باد به یکی از منابع اصلی انرژی در جهان تبدیل می‌شود و مزایای قابل توجه زیست محیطی و اقتصادی را فراهم می‌کند. شورای جهانی انرژی باد در ادامه افزود تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه در درجه اول به دلیل اختلالات مرتبط با کووید-۱۹ ایجاد شده است. در این گزارش آمده که در آسیا، در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، تایوان پس از چین در رتبه دوم از نظر تاسیسات بادی فراساحلی قرار دارد. طبق اعلام انجمن تجارت این کشور، چین قرار است در پنج سال آینده حدود ۳۹ گیگاوات انرژی باد فراساحلی را به شبکه خود اضافه کند و تایوان نیز ۶/ ۶ گیگاوات به ظرفیت تولید برق خود خواهد افزود. همچنین کشورهای ویتنام، کره جنوبی و ژاپن به ترتیب ۲/ ۲ گیگاوات‌، ۷/ ۱ گیگاوات و یک گیگاوات انرژی باد فراساحلی را به ظرفیت شبکه خود اضافه خواهند کرد.