مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: نقش مدیریت بهینه منابع در پساتحریم بسیار کلیدی است و انتظار این است که برجام دوم در نفت رخ دهد. به گزارش «شانا»، رکن‌الدین جوادی در جلسه صبحانه کاری با مدیران عامل شرکت‌های فرعی، مدیران و روسای ستادی شرکت ملی نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: با لغو تحریم‌ها، همه تنگناهای مالی به پایان نخواهید رسید و در این مسیر، مدیریت صحیح و بهینه منابع نقش مهمی در پیشبرد اهداف ایفا خواهد کرد. وی با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت تلاش فراوانی کرد تا با توجه به درآمدها، اقتصاد کشور را مدیریت کند، تصریح کرد: در یک سال آینده، نقش شما مدیران بسیار کلیدی خواهد بود و لازم است همه توجه خود را به مدیریت درست منابع و سرمایه‌ها معطوف کنید. معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه اکنون ماموریت جدی برای سرعت دادن به توسعه صنعت نفت تعریف شده است، افزود: در ابتدا باید باور کنیم برای توسعه نیاز به تسریع در پیشبرد فعالیت‌ها داریم و انتظار این است که برجام دوم در نفت رخ دهد.

کار امروز را به فردا موکول نکنیم

به گفته وی، نقش مهم نفت در توسعه و بهبود اقتصاد کشور و سرنوشت مردم غیر‌قابل انکار است و ما نیز در این زمینه تکلیف شرعی و ملی داریم، بنابراین اگر اکنون می‌توانیم یک گام برداریم، آن را به وقت دیگری موکول نکنیم. جوادی افزود: بسیاری از مشکلات انباشته‌ای که با آن مواجه هستیم، ریشه در منابع محدود مالی دارد و امید است با گشایش‌هایی که در آینده رخ خواهد داد، تصمیم‌گیری‌ها سهل‌تر و بحث تفویض اختیارات نیز به شکل کامل‌تری اجرایی شود. وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تحرک، امید به آینده است و امیدوار هستیم با گشایش افق‌های تازه، این امیدواری در اقتصاد کشور نمایان شود و فعالیت‌های اقتصادی رونق و شتاب گیرد.

پرهیز از ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی در فضای اداری

جوادی به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات اشاره و اظهار کرد: در فضای اداری باید از ورود به بازی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی و مباحث سیاسی پرهیز کرد و در عین حال باید به وظایف خودمان که عمل به برنامه تولید در نفت است، بپردازیم. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه باید با روحیه جهادی مانند دوران جنگ و بعد از آنکه دوران بازسازی بود و خیلی زود کشور روی غلتک افتاد و نشاط و شادابی گره‌گشای کارمان شد عمل کنیم، ادامه داد: مهم‌ترین‌ مساله این است که شاداب و بانشاط بودن و باورِ توانستن، با وجود آگاهی به تمام مشکلات در دستور کار قرار گیرد و بخشی از مشکلات نیروی انسانی را نیز می‌توان با برون سپاری در کوتاه‌مدت حل کرد که باید در این زمینه فکر جدی شود.