شرکت نفتی اس اویل کره جنوبی اعلام کرد انتظار دارد رشد تقاضای نفت در سه ماه چهارم امسال و همچنین سال آینده ادامه داشته باشد و به تضمین حاشیه سود پالایشگاه‌ها منجر شود.

به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، سومین پالایشگاه بزرگ کره جنوبی در این بیانیه افزود: تقاضای نفت در سه ماه چهارم عمدتا به دلیل تقاضای نفت کوره در آسیا افزایش خواهد یافت و در سال 2016 آمریکای شمالی و آسیا به تلاش برای تحریک رشد تقاضای جهانی نفت ادامه خواهند داد.

آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی همچنین نشان می‌دهد مجموع واردات نفت خام این کشور در ماه اوت با 5/ 3 درصد افزایش به 88 میلیون و 700 هزار بشکه رسیده است.


بر‌اساس این آمار، عربستان در ماه اوت با صادرات ۲۱ هزار و ۷۶۰ تن نفت خام بزرگ‌ترین‌ صادرکننده نفت به کره جنوبی بوده البته صادرات این کشور نسبت به ماه قبل‌تر که ۲۸ هزار و ۳۵۶ تن بود کاهش قابل توجهی داشته است. صادرات عربستان همچنین نسبت به اوت سال گذشته که ۲۵ هزار و ۵۹۶ تن بود نیز کاهش نشان می‌دهد. پس از عربستان، کویت با صادرات ۱۲ هزار و ۶۷۲ تن نفت دومین صادرکننده بزرگ نفت به کره جنوبی در ماه اوت بوده است که البته این کشور نیز در این ماه با کاهش صادرات مواجه شده است. کویت در ماه ژوئیه ۱۴ هزار و ۱۵ تن نفت به کره جنوبی صادر کرده بود. ایران پس از عربستان، کویت، امارات و قطر در ماه اوت پنجمین صادرکننده نفت به کره جنوبی بوده است. همچنین در فاصله ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۱۵ ایران ۲۷ هزار و ۷۲۷ تن نفت به کره جنوبی صادر کرده در حالی‌که در دوره مشابه سال قبل ۳۰ هزار و ۷۶۶ تن نفت صادر کرده بود.

مقدار صادرات نفت عربستان به کره جنوبی در بازه زمانی ژانویه تا اوت امسال ۲۱۳ هزار و ۳۵۰ تن بوده است.