وی با اشاره به اهمیت بهره‌‌گیری از مزیت‌‌های رقابتی و نسبی کشور برای هوشمندبودن ابرپروژه‌‌ها گفت: به‌‌ این منظور، از یک مشاور بین‌المللی و تراز اول جهانی کمک گرفته و با مطالعات مفصلی، مقرر شد برمبنای تکمیل زنجیره‌‌ ارزش گاز متان درمجموع ۶ واحد شامل پنج واحد جی‌‌تی‌‌ایکس و یک واحد اوره آمونیاک در فاز نخست پروژه منطبق بر استانداردهای جهانی و استفاده از فناوری تولید محصولات الفینی بدون نیاز به گاز اتان، ساخته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران ادامه داد: مطالعات اجتماعی قطب سوم پتروشیمی و تدوین سند مسوولیت اجتماعی این منطقه از سوی محمدتقی فرور که از بنیان‌گذاران سازمان حفاظت محیط‌‌زیست ایران بود، انجام شده است. مرحوم محمدتقی فرور، رئیس کنسرسیوم بین‌المللی قرق‌‌های بومی و رئیس هیات‌‌مدیره موسسه توسعه پایدار و محیط‌‌زیست و طراح و مدیر نخستین برنامه توسعه مشارکت اجتماعی در ایران با نام «طرح توسعه یکپارچه سلسله» بوده است. منیری‌‌ابیانه با بیان اینکه مجموعه شهرک پتروشیمی مکران در سیل پایان سال ۱۴۰۲ و ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳، در خدمت مردم سیل‌‌زده جنوب بلوچستان بود، تصریح کرد: همه مجموعه‌‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه در چنین وضعی باید همراه مردم باشند تا گوشه‌‌ای از آلام مردم را کاهش دهند.

وی از اختصاص امکانات مجتمع پتروشیمی مکران در حمایت از مجموعه فرهنگی و ورزشی آکادمی بلوچ در رده‌‌های سنی کودک تا جوان منطقه خبر داد و گفت: این کار با هدف اجرای برنامه‌‌های مسوولیت اجتماعی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران انجام شده است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران افزود: علمای اهل سنت بلوچستان در ماه گذشته ضمن بازدید از بخش‌‌های مختلف بزرگ‌ترین طرح صنعتی سیستان و بلوچستان و اطلاع از تازه‌‌ترین پیشرفت‌‌ها، دستاوردها و فعالیت‌‌های انجام‌‌شده و ابراز خرسندی از تاسیس مگاپروژه شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، برای همکاری در تسهیل ارتباطات مردم بومی با جامعه صنعتی اعلام آمادگی کردند.