ایسنا: مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی در تحقق افزایش تولید نفت تردید داشتند، افزود: افزایش تولید حدود یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران محقق شد. عبدالرضا دبیری به طرح «حفظ آمادگی تولید حداکثری برای دوران پساتحریم» اشاره کرد و گفت: همه به این موضوع معتقدند که وقتی چاه یا کارخانه‌ای به مدت طولانی فاقد تولید و بسته باشد، راه‌اندازی آن مستلزم صرف زمان، هزینه گزاف مالی و به‌کارگیری تجهیزات و اجرای برنامه تعمیر و احیای چاه است. وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و مدون و همچنین باز و بست متناوب (منظم و غیر منظم) چاه‌ها، تاسیسات و کارخانه‌ها به گونه‌ای عمل شد که همواره آمادگی کامل در هر زمان ممکن را برای تولید حداکثری و رسیدن به شرایط قبل از تحریم در کمترین زمان همیشه مهیا باشد.

دبیری با اشاره به اینکه در این مدت برای ارزیابی عملکرد کلی سیستم چند بار عملیات رکوردگیری تولید انجام گرفت که نتایج آن پس از بررسی نقاط ضعف و قوت سیستم تعیین و در رفع نقاط ضعف تلاش شد، اعلام کرد: سرانجام در رکوردگیری آبان پارسال، مجموع این تلاش‌ها به بار نشسته و فقط در مدت ۸ ساعت توانستیم به ۵/ ۹۵ درصد برنامه مصوب تولید دست یابیم. به گفته مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در اسفند پارسال با ابلاغ لغو تحریم‌ها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حداکثر تولید با رعایت نکات ایمنی و زیست محیطی دست یافتیم و افزایش تولید حدود یک میلیون بشکه‌ای محقق شد.

دبیری با اشاره به اینکه در این مدت فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای برای حفظ آمادگی سیستم در دوران پساتحریم انجام شد، گفت: از جمله این اقدام‌ها می‌توان به ٣٨ هزار و ٦٤٢ مورد آزمایش و اقدام‌های مهندسی، ۲ هزار و ٦٣٩ مورد اصلاحیه، تعمیر اساسی ٥١ کارخانه و ۴ هزار و ٦٨٧ تجهیز، تعمیر اساسی ٦٩٠ دستگاه ماشین‌آلات دوار و تعمیر ٢٠ هزار و ٢٦٧ عدد شیرآلات فرآیندی و ایمنی اشاره کرد.