گروه مسکن- دومین همایش علمی-تخصصی نظارت همگانی با عنوان «نظارت همگانی، شهروندی و توسعه سازمانی» صبح دیروز با حضور مشاور عالی شهردار تهران و جمعی از معاونان شهردار تهران و مدیران در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد. در این همایش رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهردار تهران از جمله میهمانان این برنامه بودند که در همایش حضور نیافتند.

در ادامه این همایش علمی - تخصصی که تا عصر دیروز ادامه داشت از تعدادی از مدیران ارشد شهرداری تهران، شهروندان نمونه و ناظران افتخاری مرکز ۱۸۸۸ قدردانی شد.

همچنین دکتر سیدمحمد هادی ایازی، مشاور عالی شهرداری تهران با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بودجه مطالعاتی طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری ۱۰برابر شده است، گفت:‌ باید برای اجرای هر طرح و پروژه‌ای پشتوانه علمی وجود داشته باشد و شورای اسلامی شهر تهران تصویب کرده که مطالعات زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ارزشی و فنی باید در مورد همه طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران صورت گیرد بر این اساس نیز بودجه مطالعاتی پروژه‌ها در سال آینده ۱۰ برابر شده

است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بودجه مطالعاتی پروژه‌های شهرداری تهران حدود ۳‌میلیارد تومان بوده که در سال آتی این رقم به ۳۰‌میلیارد تومان خواهد رسید.

رییس گروه مشاوران شهردار تهران در ادامه گفت : سال ۸۷ حدود ۲‌هزار و ۴۰۰ پروژه در شهر تهران اجرا می‌شود، حال آنکه به طور متوسط ۳‌درصد از مجموع هزینه پروژه‌ها صرف مطالعات کاربردی می‌شود که علاوه بر آن برای مطالعات زیربنایی و بنیادی ۳۰‌میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که دستاورد تمام پروژه‌ها پیش از اجرا به طور دقیق مشخص می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه براساس اصل هشتم قانون اساسی مردم می‌توانند بر بخش‌های مختلف حاکمیت، نظارت داشته باشند که در این راستا سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ در شهرداری تهران شکل گرفته است، گفت: طی مدت فعالیت سامانه ۱۸۸۸ یعنی ۲۰ ماه حدود یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تماس با این مرکز صورت گرفته است که در واقع به این وسیله بسیاری از مشکلات شهروندان از سر راه برداشته شده است.