کتاب‌های «دنیای اقتصاد» در لیست پرفروش‌های بازار نشر

کتاب‌های انتشارات «دنیای اقتصاد» در لیست پرفروش‌های بازار نشر قرار گرفت. زمان زیادی از فعالیت این بنگاه چاپ و انتشار کتاب نمی‌گذرد اما در همین مدت توانسته مخاطبان زیادی را به آثار خود علاقه‌مند کند. این ناشر که بیشتر در زمینه انتشار کتاب‌های اقتصادی فعالیت می‌کند رویکرد متفاوتی را در دوره فعالیت خود در پیش گرفته است و توانسته نبض بازار کتاب‌های اقتصادی را در دست بگیرد.

آمارهای منتشر شده در رسانه‌ها در ۶ ماه نخست امسال نشان می‌دهد که سه کتاب این ناشر با نام‌های «چرا کشورها شکست می‌خورند»، «چین چگونه سرمایه‌داری شد» و «قانون، قانون‌گذاری و آزادی» در لیست پرفروش‌های کتابفروشی‌های پایتخت قرار داشته‌اند.اگرچه برخی کتاب‌های دیگر این ناشر هم در لیست‌های پرفروش‌های هفتگی دیده می‌شود اما گزارش‌های آماری از اقبال قابل توجه مخاطبان به سه کتاب نام برده شده حکایت می‌کنند.

«چرا کشورها شکست می‌خورند» نوشته دارون عجم‌اوغلو و جیمز رابینسون است که با ترجمه پویا جبل‌عاملی و محمدرضا فرهادی‌پور توسط انتشارات «دنیای اقتصاد» روانه بازار شده است و تاکنون به چاپ چهارم هم رسیده و سال گذشته از سوی نشریه مهرنامه به‌عنوان بهترین کتاب اقتصادی سال شناخته شد. این کتاب درباره تفاوت‌های عظیم درآمدها و استانداردهای زندگی است که کشورهای ثروتمند مثل ایالات متحده، بریتانیا و آلمان را از کشورهای فقیر مثل جنوب صحرای آفریقا، آمریکای مرکزی و آسیای جنوبی جدا می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که نحوه حکومت کردن بر کشورها، راه‌های کامیابی یا ناکامی را پیش روی مردمان این کشورها قرار می‌دهد.

«چین چگونه سرمایه‌داری شد» نیز تحولات اقتصادی و سیاسی چین از دهه ۱۹۴۰ و از زمان به قدرت‌رسیدن حزب کمونیست را رصد می‌کند و با دیدی تاریخی اتفاقات و رویدادهای این دوره را در چارچوبی تئوریک مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و حاوی نکات و تجارب ارزنده‌ای است. این کتاب نوشته رونالد کوز است که با ترجمه پیمان اسدی منتشر شده است.

کتاب«قانون، قانون‌گذاری و آزادی»هم جلد نخست از مجموعه سه جلدی با همین عنوان است که نگارنده در آن با به دست دادن گزارشی موجز از اصول اندیشه آزادی خواهی مدرن و معضلات مهم جوامع مدرن کوشیده است راه‌حل‌هایی برای کاهش این معضلات فراهم آورد. این کتاب نوشته فریدریش فون هایک است که با ترجمه مهشید معیری - موسی غنی‌نژاد در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.