فضای فعالیت در عرصه موسیقی تغییر کرده است
صداهای تازه در بازار موسیقی
موسیقی بعد از انقلاب در سالهای گذشته و در دورههای مختلف، با فراز و نشیبهای مختلفی روبهرو بوده و در همه این سالها ظهور پدیدههای جوان توانسته در مقاطع مختلف فضای بازار را عوض کند و فصل جدیدی از این شاخه هنری را شامل شود. تعدد ذائقهها در طول سهدهه گذشته به مرور باعث شد چهرههای بیشتری با اهداف مشخص وارد گود شوند و به مرور تب خوانندگی و موسیقی در بازار ایران به تب مطلق جوانان نسلهای مختلف تبدیل شد و رواج موسیقی رپ باعث شد علاقهمندی به میکروفن و خواندن بیشتر شود.
شاید همین تعدد سلیقهها است که باعث شده در سالهای اخیر کمتر صدایی بتواند بهعنوان پدیدهای همهگیر خودش را نشان بدهد.
شاید همین تعدد سلیقهها است که باعث شده در سالهای اخیر کمتر صدایی بتواند بهعنوان پدیدهای همهگیر خودش را نشان بدهد.
موسیقی بعد از انقلاب در سالهای گذشته و در دورههای مختلف، با فراز و نشیبهای مختلفی روبهرو بوده و در همه این سالها ظهور پدیدههای جوان توانسته در مقاطع مختلف فضای بازار را عوض کند و فصل جدیدی از این شاخه هنری را شامل شود. تعدد ذائقهها در طول سهدهه گذشته به مرور باعث شد چهرههای بیشتری با اهداف مشخص وارد گود شوند و به مرور تب خوانندگی و موسیقی در بازار ایران به تب مطلق جوانان نسلهای مختلف تبدیل شد و رواج موسیقی رپ باعث شد علاقهمندی به میکروفن و خواندن بیشتر شود.
شاید همین تعدد سلیقهها است که باعث شده در سالهای اخیر کمتر صدایی بتواند بهعنوان پدیدهای همهگیر خودش را نشان بدهد. موسیقی وارد فضای جدیدی شده و گستردگی تریبونها در فضای مجازی باعث شده تعداد بیشتری جرات و جسارت مزه مزه کردن خوانندگی را به دست آورند.لیست پیش رو جدیدترین استعدادهای نسل جدید موسیقی کشور را شامل میشود که هر کدام به دلایل مختلف، جزو چهرههایی هستند که پیشبینی میشود در آینده، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
امیرعلی بهادری
از همان زمانی که قطعه «خداحافظ» با صدای او منتشر شد، بسیاری پی به استعداد او بردند. قطعهای که در زمان انتشارش مورد توجه قرار گرفت تا جوان بی حاشیه و کم سر و صدای آن روزها خیلی زود مورد توجه قرار بگیرد. تصادف شدید او بعد از انتشار این قطعه خیلیها را نگران کرد ولی یک سال بعد صدایش در تیتراژ «ماه عسل» باعث شد استعداد و صدایش را خیلیها تایید کنند. او سابقه همکاری و آهنگسازی برای بسیاری از بزرگان موسیقی در کشور را دارد.
سیامک عباسی
هنوز اجازه نداده عکسی از خودش منتشر شود و «نامرئی» بودن را جزئی از هویت کاریاش میداند. او بارها در صفحات مجازی خود اعلام کرده است که برای هوش و گوش مخاطبان خود احترام زیادی قائل است و ترجیح میدهد به دور از حاشیهسازی و تنها با کلام، موسیقی و صدای خود شنیده شود.سیامک عباسی با ارائه نماهنگهایی که تاکنون همواره سبک انیمیشن داشتهاند، توانسته است آثارش را در اختیار دوستداران موسیقی بگذارد. قطعه «خوشبختیت آرزومه» معروفترین اثر این هنرمند است که موردتوجه قرار گرفت و مجموعه اشعار این هنرمند در قالب کتاب هم با همین نام در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.
امیرعباس گلاب
از چهرههای قدیمی موسیقی به حساب میآید، ولی صدا و استعدادش در تیتراژ سریال «ستایش» شنیده و همان باعث شد خیلی زود اسمش سر زبانها بیفتد.در اوایل دوران کاری خود به شدت از موسیقی و کاراکتر «فرمان فتحعلیان» تاثیرپذیری داشت و به مرور توانست موسیقی و جایگاهش را بشناسد و پیش برد. انتشار فری استایل قطعه «خدایا کجایی» دردسرهای زیادی را در فضای مجازی برایش در پی داشت و پس از اینکه در اواخر دوران سربازیاش پیشنهاد تیتراژ «ستایش» از سوی «زرینکوب» (تهیهکننده سریال ستایش) به او شد دوران فعالیتهای هنریاش وارد مرحله جدیدی شد.
رستاک حلاج
سال ۸۷ نخستین اثرش به نام «شام آخر» منتشر شد و نظرها را به خود جلب کرد. قطعهای که بعدها با صدای «حمید حامی» منتشر شد تا خشم این خواننده را در پی داشته باشد و در گفتوگویی در این باره بگوید: «ترانه سرای این قطعه «مریم اسدی» است، یعنی من هم برای کار خودم از مریم اسدی بهعنوان ترانهسرا نام بردم. بیشتر این ترانه را خودم سرودم و چند بیتی از آن را هم اسدی سروده است. بعد از اینکه ارتباط کاری من و مریم اسدی قطع شد، او این ترانه را به حمید حامی داد. با وجودی که کار حمید حامی را دوست دارم اما بهنظرم این کار از ضعیفترین کارهای حامی است.»
امید جامع
او یکی از استعدادهای حوزه موسیقی در کشور است؛ آهنگساز و ترانهسرایی که در اولین جشن سالانه موسیقی ما نامزد کسب تندیس طلایی بهترین آهنگساز موسیقی پاپ شد. توانایی بالای ملودیسازی قطعات از شاخصههای جالب این خواننده است که بارها توانسته امتحانش را پس دهد. خوانندهای که در دوران کودکیاش، حتی نویسنده داستانهای کوتاه هم بوده و در دوران فعالیتهای موسیقاییاش سابقه همکاری با بسیار از چهرههای سرشناس موسیقی کشور از جمله مهدی یراحی، امید حاجیلی، عماد طالبزاده و... را در کارنامهاش دارد.
حمیدرضا گلشن
انتشار بازخوانی قطعه دو صدایی «زمستون» (از ساختههای ماندگار افشین مقدم) به همراهی دکتر افشین یداللهی آغاز جالبی از حمیدرضا گلشن بود. بازخوردهای جالب توجه این اثر و استقبال از آثار دیگر این خواننده و آمار دانلود بالای قطعات گلشن باعث شد تا او به نوعی مورد توجه قرار بگیرد.ناصر چشم آذر،بابک زرین،علیرضا افکاری،پدرام کشتکار،روزبه بمانی، افشین یداللهی،معین راهبر و... از جمله چهرههایی هستند که در آلبوم نخست حمید رضا گلشن با او همکاریهایی را داشته اند.
پارسا دمیرچی
هنوز هم در رتبههای نخست اپراتورهای همراه اول و ایرانسل آثار او دیده میشود. خواننده قطعه «کسی جاتو نمیگیره» که مدتها انتخاب اول بسیاری از طرفداران موسیقی بود و همین باعث شد این خواننده خیلی زود به محبوبیتی عمومی برسد.او سال گذشته تمام مراحل انتشار آلبومش را هم پشت سر گذاشته بود ولی برخی دلایل نامعلوم باعث شد انتشار آلبومش به تاخیر بیفتد. خوانندهای که در آلبومش چهرههایی چون علیرضا افکاری، میلاد ترابی و روزبه بمانی نیز حضور دارند و انتشار برخی ویدئوهایش در شبکههای ماهوارهای دلیل اصلی عدم انتشار آلبومش در بازار رسمی عنوان شده است.
شهرام میرجلالی
در روزهایی که قطعه «دلشوره» از این خواننده جوان در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» با حدود 800 هزار دانلود مواجه شد، خیلیها برایشان غیرقابل باور بود که خواننده این اثربتواند روندی درست و اصولی را طی کند تا به مرور بتواند جایگاه خوبی را در حوزه موسیقی پاپ به دست آورد.شهرام میرجلالی در «رادیو هفت» کشف شد و استقبال از او باعث شد منصور ضابطیان چندین و چند بار دیگر از او برای اجرا در این برنامه دعوت کند. قطعه «هوادار» محبوبترین اثر این خواننده است.
شاید همین تعدد سلیقهها است که باعث شده در سالهای اخیر کمتر صدایی بتواند بهعنوان پدیدهای همهگیر خودش را نشان بدهد. موسیقی وارد فضای جدیدی شده و گستردگی تریبونها در فضای مجازی باعث شده تعداد بیشتری جرات و جسارت مزه مزه کردن خوانندگی را به دست آورند.لیست پیش رو جدیدترین استعدادهای نسل جدید موسیقی کشور را شامل میشود که هر کدام به دلایل مختلف، جزو چهرههایی هستند که پیشبینی میشود در آینده، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
امیرعلی بهادری
از همان زمانی که قطعه «خداحافظ» با صدای او منتشر شد، بسیاری پی به استعداد او بردند. قطعهای که در زمان انتشارش مورد توجه قرار گرفت تا جوان بی حاشیه و کم سر و صدای آن روزها خیلی زود مورد توجه قرار بگیرد. تصادف شدید او بعد از انتشار این قطعه خیلیها را نگران کرد ولی یک سال بعد صدایش در تیتراژ «ماه عسل» باعث شد استعداد و صدایش را خیلیها تایید کنند. او سابقه همکاری و آهنگسازی برای بسیاری از بزرگان موسیقی در کشور را دارد.
سیامک عباسی
هنوز اجازه نداده عکسی از خودش منتشر شود و «نامرئی» بودن را جزئی از هویت کاریاش میداند. او بارها در صفحات مجازی خود اعلام کرده است که برای هوش و گوش مخاطبان خود احترام زیادی قائل است و ترجیح میدهد به دور از حاشیهسازی و تنها با کلام، موسیقی و صدای خود شنیده شود.سیامک عباسی با ارائه نماهنگهایی که تاکنون همواره سبک انیمیشن داشتهاند، توانسته است آثارش را در اختیار دوستداران موسیقی بگذارد. قطعه «خوشبختیت آرزومه» معروفترین اثر این هنرمند است که موردتوجه قرار گرفت و مجموعه اشعار این هنرمند در قالب کتاب هم با همین نام در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.
امیرعباس گلاب
از چهرههای قدیمی موسیقی به حساب میآید، ولی صدا و استعدادش در تیتراژ سریال «ستایش» شنیده و همان باعث شد خیلی زود اسمش سر زبانها بیفتد.در اوایل دوران کاری خود به شدت از موسیقی و کاراکتر «فرمان فتحعلیان» تاثیرپذیری داشت و به مرور توانست موسیقی و جایگاهش را بشناسد و پیش برد. انتشار فری استایل قطعه «خدایا کجایی» دردسرهای زیادی را در فضای مجازی برایش در پی داشت و پس از اینکه در اواخر دوران سربازیاش پیشنهاد تیتراژ «ستایش» از سوی «زرینکوب» (تهیهکننده سریال ستایش) به او شد دوران فعالیتهای هنریاش وارد مرحله جدیدی شد.
رستاک حلاج
سال ۸۷ نخستین اثرش به نام «شام آخر» منتشر شد و نظرها را به خود جلب کرد. قطعهای که بعدها با صدای «حمید حامی» منتشر شد تا خشم این خواننده را در پی داشته باشد و در گفتوگویی در این باره بگوید: «ترانه سرای این قطعه «مریم اسدی» است، یعنی من هم برای کار خودم از مریم اسدی بهعنوان ترانهسرا نام بردم. بیشتر این ترانه را خودم سرودم و چند بیتی از آن را هم اسدی سروده است. بعد از اینکه ارتباط کاری من و مریم اسدی قطع شد، او این ترانه را به حمید حامی داد. با وجودی که کار حمید حامی را دوست دارم اما بهنظرم این کار از ضعیفترین کارهای حامی است.»
امید جامع
او یکی از استعدادهای حوزه موسیقی در کشور است؛ آهنگساز و ترانهسرایی که در اولین جشن سالانه موسیقی ما نامزد کسب تندیس طلایی بهترین آهنگساز موسیقی پاپ شد. توانایی بالای ملودیسازی قطعات از شاخصههای جالب این خواننده است که بارها توانسته امتحانش را پس دهد. خوانندهای که در دوران کودکیاش، حتی نویسنده داستانهای کوتاه هم بوده و در دوران فعالیتهای موسیقاییاش سابقه همکاری با بسیار از چهرههای سرشناس موسیقی کشور از جمله مهدی یراحی، امید حاجیلی، عماد طالبزاده و... را در کارنامهاش دارد.
حمیدرضا گلشن
انتشار بازخوانی قطعه دو صدایی «زمستون» (از ساختههای ماندگار افشین مقدم) به همراهی دکتر افشین یداللهی آغاز جالبی از حمیدرضا گلشن بود. بازخوردهای جالب توجه این اثر و استقبال از آثار دیگر این خواننده و آمار دانلود بالای قطعات گلشن باعث شد تا او به نوعی مورد توجه قرار بگیرد.ناصر چشم آذر،بابک زرین،علیرضا افکاری،پدرام کشتکار،روزبه بمانی، افشین یداللهی،معین راهبر و... از جمله چهرههایی هستند که در آلبوم نخست حمید رضا گلشن با او همکاریهایی را داشته اند.
پارسا دمیرچی
هنوز هم در رتبههای نخست اپراتورهای همراه اول و ایرانسل آثار او دیده میشود. خواننده قطعه «کسی جاتو نمیگیره» که مدتها انتخاب اول بسیاری از طرفداران موسیقی بود و همین باعث شد این خواننده خیلی زود به محبوبیتی عمومی برسد.او سال گذشته تمام مراحل انتشار آلبومش را هم پشت سر گذاشته بود ولی برخی دلایل نامعلوم باعث شد انتشار آلبومش به تاخیر بیفتد. خوانندهای که در آلبومش چهرههایی چون علیرضا افکاری، میلاد ترابی و روزبه بمانی نیز حضور دارند و انتشار برخی ویدئوهایش در شبکههای ماهوارهای دلیل اصلی عدم انتشار آلبومش در بازار رسمی عنوان شده است.
شهرام میرجلالی
در روزهایی که قطعه «دلشوره» از این خواننده جوان در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» با حدود 800 هزار دانلود مواجه شد، خیلیها برایشان غیرقابل باور بود که خواننده این اثربتواند روندی درست و اصولی را طی کند تا به مرور بتواند جایگاه خوبی را در حوزه موسیقی پاپ به دست آورد.شهرام میرجلالی در «رادیو هفت» کشف شد و استقبال از او باعث شد منصور ضابطیان چندین و چند بار دیگر از او برای اجرا در این برنامه دعوت کند. قطعه «هوادار» محبوبترین اثر این خواننده است.
ارسال نظر