یکصد و یک شعر منتشر نشده از شفیعی کدکنی در بخارای نوروزی
شماره نوروزی نشریه بخارا منتشر شد. در این شماره «بخارا»، مقالاتی از محمدعلی موحد، شفیعی کدکنی، داریوش شایگان، محمدرضا باطنی، ژاله آموزگار، حورا یاوری، سیروس پرهام، ترانه خانلری، حسین پاینده، مینو مشیری، باستانی پاریزی و... گنجانده شده است.
علاوه‌بر این، این شماره از نشریه «بخارا» به صد و یک شعر منتشر نشده دکتر شفیعی کدکنی اختصاص دارد که بی‌تردید خواندن این اشعار برای علاقه‌مندان به حیطه ادبیات معاصر خالی از لطف نخواهد بود. «بخارا» در شماره نوروزی خود صرف‌نظر از پرداختن به چنین مطالبی، خاطرات شخصیت‌هایی چون مهدی آذر، حسین سر رشته، غلامحسین مصدق وهمایون کاتوزیان را نیز در قالب پرونده‌ای به مناسبت نهم اسفندماه ۱۳۳۱ گردآوری و در این شماره خود منتشر کرده است.
«جهان در مقدم صبح بهاران»، داستان «زبان مادری»، «ترکان پارسی گوی»، «زبان به عنوان دستگاهی از علائم»، «تاریخ نشر کتاب در ایران»، «یادداشت‌های یک کتابدار»، «همایشی جهانی درباره داستان و داستان نویسی»، «پرسشی از شفیعی کدکنی»، «در محاصره فرهنگ کنسرو شده»، «پنج مقوله»، «ایران و یکصدمین سال جنگ بزرگ»، «آشنایی من با دکتر خانلری»، «به یاد شعر عقاب» و... از جمله مطالب این شماره از بخارا به شمار می‌روند. همچنین «نوروز در تاجیکستان به روایت تصویر»، «روایت عینی از ماجرای نهم اسفند» و... نیز از دیگر مطالبی هستند که در این شماره از نشریه «بخارا» به چشم می‌خورند.
سردبیری و مدیر مسوولی این نشریه که در سال ۱۳۷۷ به بازار آمد برعهده علی دهباشی است و در آن مقالات، نقدها و خبرهای مربوط به ادبیات و هنر ایران و جهان منتشر می‌شود. دهباشی پیش از این نیز سردبیری نشریه «کلک»را برعهده داشت.