دیکته اقلیت پوریا سوری  در ویترین کتابفروشی‌ها
مجموعه شعر جدید پوریا سوری با عنوان «دیکته اقلیت» منتشر شد. این مجموعه در دو دفتر با عنوان «دردهای موسمی» و «خواب سنجاقک مرده» تدوین شده که آثار سپید چهار سال اخیر شاعر را در خود جای داده است.

پوریا سوری در پاسخ به چرایی تغییر قالب شعری‌اش از غزل به شعر سپید گفت: من عقیده دارم قالب غزل محدودیت‌هایی دارد که دست و پای شاعر را در جایی می‌بندند و به تبع شاعری را که دوست دارد حرف‌های تازه بزند، کمی با مشکل مواجه می‌کند. البته من در همان سال‌ها نیز غزل اجتماعی می‌سرودم که شعری متفاوت با غزل عاشقانه است، اما باور دارم که این قالب شعری به هر شکل ظرفیت‌های خاص خود را دارد که نمی‌شود تمام حرف‌ها را در آن زد.
وی با اشاره به مجموعه شعر «دیکته اقلیت» افزود: این مجموعه شامل دو دفتر شعر است. دفتر اول با عنوان «دردهای موسمی» شامل شعرهای سپید اجتماعی من است که متاثر از فضای اجتماعی سال‌های اخیر و به بیانی انتقادی سروده شده است و بسیاری از تعابیر و تعلیق‌های موجود در آن را نمی‌شود در قالب غزل بگویم. سوری همچنین گفت: دفتر دوم از این مجموعه نیز با عنوان «خواب‌های سنجاقک مرده» شامل اشعار عاشقانه من است که بر پایه کوتاه‌نویسی سروده شده و دیدگاهی تغزلی دارند و موضوعاتشان هم بیشتر درونی است. دیکته اقلیت را نشر نگاه در ۱۰۴ صفحه و با قیمت چهار هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.