شماره تازه شوکران ویژه 50سالگی مرتضی مجدفر روی دکه رفت
شماره 49 دوماهنامه ادبی «شوکران» ویژه 50 سالگی مرتضی مجدفر پژوهشگر و نویسنده روی دکه رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در شماره تازه این دوماهنامه با امیر عشیری داستان‌نویس مصاحبه شده که زیر عنوان «الکساندر دومای ایران چه می‌گوید؟» در این نشریه درج شده است. در این بخش نمونه‌ای از پاورقی‌نویسی امیر عشیری با عنوان «از روبه‌رو با شیطان» نیز که در مجله «هفت قصه» در سال 1358 منتشر شده، آمده است. شوکران در ادامه مطالبی درباره مرتضی مجدفر و زیر عنوان «همشهری ادبیات و آموزگار آموزش» دارد. یادداشتی از سردبیر، یادداشتی از خود مجدفر و گفت‌وگو با این نویسنده از دیگر بخش‌های مربوط به ویژه‌نامه‌ای است که شوکران برای او تدارک دیده است.
در این قسمت برخی اهل قلم هم به بیان نظرات خود درباره این نویسنده پرداخته‌اند. از جمله این چهره‌ها می‌توان به غلامرضا حاجی‌حسین‌نژاد، علی رئوف، محمدرضا سرکار آرانی، محمد عطاران، حسین محمدزاده صدیق، حسن ریاضی، حسن نمکدوست تهرانی، حیدر تورانی، علی‌محمد بخشوده، محرم آقازاده، فریبا بندی، ابراهیم اصلانی، وحیدرضا نعیمی، فهیمه عباسی شاهکوه، لیلا گودرزی و امیر نیایش اشاره کرد.
در همین بخش ترجمه‌های مجدفر از برخی اشعار فارسی عمران صلاحی به ترکی نیز آمده و پس از اشاره به کارنامه و کتاب‌شناسی مجدفر، تصاویری نیز از دوران زندگی 50 ساله او در شوکران منتشر شده است.
شماره 49 دوماهنامه ادبی شوکران در 39 صفحه و با بهای 3000 تومان روی دکه رفته است.