حجاب و بی‌حجابی را باید در کنار هم پخش کنیم
سید عزت‌الله ضرغامی در تازه‌ترین اظهاراتش که در جمع ائمه جمعه سراسر کشور صورت گرفت، مطالبی را درباره فعالیت 136 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان، نشان دادن روابط عاطفی بین زن و مرد، پخش تصاویر زنانی که گفته می‌شود حجاب مناسبی ندارند و حضور بازیگرانی با لباس روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های صداوسیما بیان کرد.
به گزارش «ایسنا» رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه در برنامه‌های این سازمان ذائقه‌ها و سلایق همه مردم باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: البته توجه به ذائقه مردم به این معنا نیست که ما برای کسب رضای مردم از اصول خود دست برداریم.
سید عزت‌‌الله ضرغامی، شامگاه دوشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ماموریت ائمه جمعه را در مسائل دینی حکومتی و مردمی خلاصه کرده‌اند، در مورد انتقادهایی که به صدا و سیما درباره نشان دادن روابط عاطفی بین زن و مرد مطرح می‌شود، گفت:اگر قرار باشد محبت و عاطفه‌ای در فیلم‌ها نشان داده شود، ما باید این عاطفه را چگونه نشان دهیم؟ اگر کمیته در ائمه جمعه تشکیل شود و در این‌باره نظر بخواهیم به نظر من به یک نظر واحدی نمی‌رسیم و نمی‌توانیم به یک اجماع نظر دست پیدا کنیم.
ضرغامی درباره بخش تصاویر زنانی که از صدا و سیما پخش و گفته می‌شود حجاب مناسبی ندارند، گفت: من معتقدم در انتخابات، راهپیمایی‌ها و موضوعات سیاسی در کنار تصاویر زنان محجبه تصاویر کسانی را که حجاب مناسبی نیز ندارند باید پخش کنیم؛ چون با این کار نشان می‌دهیم که شاید این افراد ظاهری متفاوت با افراد مومن و معتقد داشته باشند؛ ولی آنها کاملا به نظام معتقد هستند. دشمنان حاضرند میلیون‌ها تومان هزینه کنند تا این تصاویر از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش نشود.
وی در مورد حضور بازیگران با لباس روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های صداوسیما گفت: ما رعایت می‌کنیم که بازیگران نقش روحانیت را درست بازی کنند ولی اگر شما به این نتیجه رسیدید که از روحانیت در فیلم‌ها استفاده نشود، ما هم رعایت می‌کنیم. اما در این جمع بیشتر افراد با حضور نداشتن روحانیون در فیلم‌ها مخالف هستند.
رییس صدا و سیما در پاسخ به این انتقاد که صدا و سیما دچار معضل بازیگر محوری شده است، اظهار کرد که استفاده از بازیگران در برنامه‌ها به معنای بازیگرمحوری نیست.
او گفت: طبق نظرسنجی‌های ما، هنرمندان در بین اقشار جامعه از لحاظ تاثیرگذاری روی افراد در رده یکی به آخر قرار می‌گیرند؛ بنابراین از این جهت نباید احساس نگرانی داشت.
وی گفت: علی نصیریان که یک بازیگر نسل انقلابی محسوب می‌شود در روز انتخابات و در ساعت ۸ صبح سر صندوق رای حاضر بود و دلیل حضور خود را انجام تکلیف ملی دانست ولی در همین روز از یکی از سیاستمدارانی که در حوالی ظهر به پای صندوق رای آمده بود پرسیده شده که چرا اکنون برای رای دادن حضور یافته‌اید و این فرد گفت که هر زمانی رای دهیم اشکالی ندارد که این گفته خلاف تاکید مقام معظم رهبری در مورد حضور یافتن در ساعت اولیه پای صندوق‌های رای بود.