فرهنگ و هنر- چهارمین هفت نگاه، فروش سال هنرهای تجسمی ایران با فروش ۵۶ اثر تجسمی به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به پایان رسید. گروه تجسمی هفت نگاه، متشکل از هفت گالری آریا، الهه، دی، گلستان، والی، هفت ثمر و ماه مهر در حالی چهارمین دوره این رویداد را چهارم تا بیست و دوم آذر ۸۹ در پنج گالری خانه هنرمندان برپا نمود که از حیث میزان استقبال اقشار مختلف مردم و نیز ارائه اطلاعات در زمینه بازدید هنر به جمع کثیری از علاقه‌مندان به هنر روزهای بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت؛ هرچند که اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی نظیر آلودگی هوا، تعطیلات پیاپی و اجرای زوج و فرد عبور و مرور اتومبیل‌ها در تمام شهر تهران لطماتی را به این رویداد وارد آورد.

هفت نگاه چهارم در حالی به سان دوره‌های قبل از مرز ۲۲۰ میلیون تومان گذشت که در هفته دوم برپایی خود گران‌ترین اثر این دوره، تابلوی ۷۰میلیون تومانی سهراب سپهری را به فروش رساند. این در حالی بود که دومین تابلوی گران قیمت این نمایشگاه اثر چهار تکه‌ای ۳۵ میلیون تومانی سید محمد احصایی همان روز افتتاحیه فروخته شد. مجسمه‌ای از مجموعه «تاها، پرنده، قفل، رهایی» اثر تاها بهبهانی ۱۴ میلیون تومان، اثری از زنده یاد جعفر روح بخش و نیز نقاشی از بیتا وکیلی هریک ۱۲ میلیون تومان، تابلویی از صادق تبریزی ۱۰ میلیون تومان و دو اثر از فرح اصولی در مجموع به قیمت ۹ میلیون تومان به فروش رسید که در زمره گران‌قیمت‌ترین آثار این دوره بودند. از منظر تعداد اثر به فروش رسیده از یک هنرمند مونا پاد، مجسمه ساز جوان که از شاگردان پیشرو پرویز تناولی است با فروش شش اثر در صدر قرارگرفت. هر یک از مجسمه‌های پاد ۵۰۰ هزار تومان ارزش داشت. احمد نادعلیان، هنرمند برجسته هنر محیطی که ارزان‌ترین آثار هفت نگاه چهارم به او تعلق داشت با فروش چهار سنگ ۵۰هزار تومانی و نیز یک تابلوی ۲۰۰هزار تومانی از این منظر در رتبه دوم قرار گرفت. علیرضا سعادتمند، ندا معین افشاری، سارا خلفی و طاهره صمدی هم هریک دو اثر به فروش رساندند.

چهارمین هفت نگاه که برای نخستین بار در این سال‌ها سه روز تمدید شد در حالی به اتمام رسید که از منظر تعداد آثار فروخته شده از جوانان که قیمت‌های زیر یک میلیون تومان داشتند، بسیار موفق عمل نمود.