فرهنگ و هنر- بازرس خانه سینما خطاب به اعضای هیات مدیره و بازرسان صنف‌های ۲۹گانه عضو خانه سینما در آستانه انتخابات این تشکل صنفی، ‌نظراتش را پیرامون اصلاح ساختار خانه سینما و نظام سینمای ایران در قالب سه متن به‌هم پیوسته منتشر کرده است. ابراهیم مختاری خطاب به اصناف خانه سینما نوشته است: «چند سال کار صنفی و چهار سال بازرسی پی‌درپی خانه سینما این امکان را به من داد که در حد توانم عقب افتادگی‌های ساختار خانه سینما را پیدا و تدوین کنم. تشکیلات صنفی با پنهان کردن ضعف‌هایش حفظ نمی‌شود. هر کس می‌تواند به نقد ساختار صنفی ما و دیگران بپردازد. اما اصلاح آن به دست خود اعضا و از طریق مجمع‌عمومی (با آداب پیش‌بینی شده در اساسنامه خانه‌سینما) قانونی و با معنا است.چون پرداختن به ‌ایرادهای تشکیلات خانه سینما، ممکن بود به «آیه یأس» تبدیل شود و گزگ دست بدخواهان صنفی بدهد، به سهم خود طرحی از «تشکیلات صنفی سینما» را هم که می‌تواند جانشین تشکیلات خانه سینما شود، فراهم آورده‌ام که به پیوست ارائه می‌کنم. با ارائه دو متن «ناکارآمدی ساختار خانه سینما» و «تشکیلات نوین صنفی سینما»، بار تکلیف تحول ساختار صنفی سینما را به شانه هیات‌مدیره و بازرس خانه‌سینما و شما‌- مدیران و بازرسان صنف‌های سینمایی- منتقل می‌کنم.امیدوارم در مجمع‌عمومی پیش رو، با تشکیل «کارگروه اصلاح ساختاری اساسنامه خانه سینما» به نیاز ضروری اصناف سینمای ایران پاسخ دهید. در مقدمه متن «ناکارآمدی ساختار خانه سینما» که رونوشتی از آن هم به هیات مدیره خانه سینما ارسال شده آمده است: «خانه‌سینما مدعی «نمایندگی جامعه اصناف سینمای ایران» است، اما برای ایفای چنین نقشی ناتوان است و در عین ناتوانی، اصناف سینما را به علت وابستگی اجباری به خود از استقلال عمل باز می‌دارد، مانع ارتباط زنده صنف‌ها با یکدیگر است، مدیریت‌خانه را دچار بحران می‌کند و رکن‌ بازرسی خود و اصناف را هم فلج ساخته است. این ساختار ناکارآمدی‌های دیگری هم دارد که او را در ماموریت خود ناکام می‌سازد.»