فرهنگ و هنر- رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره خوشنویسی اکو در تاجیکستان تاکید می‌کند هنوز ریشه‌های عمیقی نسبت به خط در این کشورها وجود دارد که برگزاری جشنواره می‌تواند این وجوه مشترک را تقویت کند. غلامحسین امیرخانی، خوشنویس و رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره خوشنویسی اکو در تاجیکستان در نشست خبری که صبح دیروز در موسسه اکو برگزار شد، گفت: همه جوامع بشری به واسطه هنر می‌توانند به یک زبان مشترک، یگانگی و وحدت برسند که برای این اتفاق، به برنامه‌ریزی نیاز است. وی در مورد خوشنویسی ابراز کرد: با کشورهای اطراف از نظر خوشنویسی وجوه مشترک داریم؛ اما به دلیل فراز و فرود تاریخی به اندازه‌ای که باید منسجم عمل نکرده‌ایم، مثلا بعد از جنگ جهانی اول در ترکیه خط تغییر کرد. با این وجود هنوز ریشه‌های عمیقی نسبت به خط وجود دارد و برگزاری جشنواره خوشنویسی در تاجیکستان می‌تواند این وجوه مشترک را تقویت کند. امیرخانی در مورد آثاری که قرار است از ایران در جشنواره خوشنویسی اکو نمایش داده شود، عنوان کرد: بیشترین توجه ما روی خطوط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق بود. این استاد خوشنویسی داوری آثار را یکی از ویژگی‌هایی دانست که باعث شده است آثار با کیفیتی برای جشنواره انتخاب شود: یکی از دلایل عمده رشد خوشنویسی در ایران مساله داوری در مسابقات و جشنواره‌ها است؛ چون داوران ما سعی می‌کنند با دقت و رعایت همه اصول آثار را قضاوت کنند. جشنواره خوشنویسی اکو از ۲۱ مهر تا ۵ آبان با ۲۷۴ اثر از ایران در آثارخانه شهر دوشنبه برگزار می‌شود.