گردانندگان ۲۱ رسانه در نامه‌ای خطاب به رییس رسانه ملی ضمن انتقاد از گفتمان حاکم بر برنامه‌ تلویزیونی «هفت» با معرفی وحید جلیلی و مجید شاه‌حسینی متولیان این برنامه را دعوت به مناظره کردند. به گزارش مهر، مواضع فریدون جیرانی در دو قسمت اخیر برنامه تلویزیونی «هفت» اعتراض تعدادی از رسانه‌ها را به دنبال داشته‌است. این رسانه‌ها با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس سازمان صداوسیما متولیان و «اعضای اتاق فکر» این برنامه تلویزیونی را به مناظره دعوت کرده‌اند.در بخشی از متن این نامه‌سرگشاده آمده است:

«همان‌طور که حتما مستحضر هستید، دو سال پیش با پیگیری جناب آقای جیرانی و البته چراغ سبز جنابعالی، برنامه سینمایی «هفت» به عنوان مهم‌ترین تریبون سینمایی کشور آغاز به کار کرد. برنامه‌ای که آغاز به کار آن با استقبال اهالی هنر و رسانه توام شد و تقریبا تمام طیف‌های فکری آن را اقدام و تدبیری صحیح در جهت پرداخت به موضوع فوق‌العاده استراتژیک و حیاتی «جایگاه سینما در نظام جمهوری اسلامی» ارزیابی کردند. آقای ضرغامی! نشنیدید که در برنامه‌ هفت، گفتمان «اسکار پرستی» و حمام آفتاب گرفتن زیر نخل طلا کنداکتور تلویزیون حکومتی را پر کرده است؟ ندیدید که برخورد آقای جیرانی در مواجهه با کارگردانان انقلابی چقدر با مواجهه ایشان با هم‌فکرانش همچون سیروس الوند و داریوش مهرجویی متفاوت است؟آقای ضرغامی! آنچه که ما در برنامه «هفت» دو هفته پیش دیدیم، نمونه‌ای امیدوارکننده از یک دیالوگ بین دو جریان با عقاید مختلف بود که قطعا می‌توانست به این سینما کمک کند؛ گرچه عملا مناظره‌ای بین دو نفر در برابر یک نفر بود و مجری برنامه همه کار می‌کرد الا مجری‌گری یک مناظره که قاعدتا اولین اصل آن بی‌طرفی است؛ چنان‌که آقای جیرانی در همان ابتدای برنامه، دکتر کوشکی و همفکران ایشان را به «ژدانوف» در حکومت استالین تشبیه کرد. اما با همه این احوالات، ما به همین حداقل هم راضی بودیم. لکن، برنامه هفته‌ گذشته نمونه‌ای از بی‌ظرفیتی جریان روشنفکری در قبال انتقادات جریان ارزشی و مصداق بارز یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای بود. آقای ضرغامی! از آنجا که فرجام این بحث در باب سینمای ایران را همچنان ناتمام می‌دانیم از دست اندرکاران برنامه «هفت»، آقای جیرانی و همفکرانشان دعوت به مناظره می‌کنیم تا در فضایی عادلانه، نمایندگان این دو جریان نظرات خود را در باب اوضاع سینما برای مردم شرح داده و وجدان‌های آگاه خود در این موضوع قضاوت کنند. بدیهی است که رد پیشنهاد مناظره، افکار عمومی را به نتایجی قابل پیش‌بینی در قبال میزان صداقت دست‌اندرکاران برنامه «هفت» و مسوولان سیمای جمهوری اسلامی خواهد رساند.»

در میان امضاکنندگان این نامه نام سایت‌های رجانیوز، مشرق‌نیوز، تریبون مستضعفین و نشریات روزنامه جوان، هفته‌نامه‌ یالثارات و هفته‌نامه ۹دی دیده می‌شود.