اکبر عبدی یقه شریفی‌نیا برای سه‌گانه اخراجی‌ها را گرفت!

بنا بود اگر فروش فیلم بیش از ۲ میلیارد تومان باشد، ما هم در سود شریک شویم اما به راحتی زیر قول و قرار خود زدند. حتی آقای شریفی‌نیا را در جشنواره دیدم و یقه‌اش را گرفتم که چه شد آن همه قول و قرار اما باز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم. به گزارش شبکه ایران، اکبر عبدی که بهمن ماه امسال به خاطر بازی در «خوابم می‌آد» سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده بود، شب گذشته به همراه مادرش و به بهانه چهارشنبه سوری در برنامه «پارک ملت» حاضر شده و در این برنامه فارغ از بحث درباره بازیگری به یکسری نکات درباره کم لطفی عوامل سری «اخراجی‌ها» نسبت به خودش هم اشاره کرد. بخش‌هایی از گفته‌های عبدی را در ادامه می‌خوانید:

زیر قول و قرار خود زدند

من برای قسمت‌های اول و دوم «اخراجی‌ها» حدودا ۵۵ میلیون تومان گرفتم و برای قسمت سوم هم حدودا ۱۲۰ میلیون تومان یعنی مجموع دستمزدم از این سه گانه حدودا ۲۰۰ میلیون تومان بوده است آن هم در حالی که فروش این سه قسمت به ده‌ها میلیارد رسید! بنا بود اگر فروش فیلم بیش از ۲ میلیارد تومان باشد، ما هم در سود شریک شویم اما به راحتی زیر قول و قرار خود زدند. حتی آقای شریفی‌نیا را در جشنواره دیدم و یقه‌اش را گرفتم که چه شد آن همه قول و قرار اما باز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم.

هر که از خدا دور شود، پول بیشتری هم نصیبش می‌شود

درباره آنچه دست‌اندرکاران «اخراجی‌ها» بر من روا داشتند همین قدر می‌گویم که هر که از خدا دور شود، پول بیشتری هم نصیبش می‌شود اما این پول‌ها چه ارزشی دارند؟!

حرفه‌ای‌های سینما با بداهه‌های من کنار می‌آیند

درباره اینکه بسیاری می‌گویند اکبر عبدی نقش‌های خود را به صورت بداهه ایفا می‌کند و دیالوگ‌های خود را نیز بداهه می‌گوید، باید بگویم این بستگی دارد به کارگردانی که با او کار می‌کنم. به عنوان مثل در «دلشدگان» که تجربه همکاری با علی حاتمی را داشتم او به صراحت تاکید کرد اکبر لازم نیست دیالوگ‌هایش را حفظ کند. در یک کلام باید بگویم حرفه‌ای‌های سینما با بداهه‌های من کنار می‌آیند.

«بازم مدرسه‌ام دیر شد» نوستالژیک‌تر از بقیه است

فکر می‌کنم بیش از همه کارهایم این «بازم مدرسه‌ام دیر شد» بود که در یاد و خاطره مخاطبان باقی مانده. مردم از این سریال خاطرات فراوانی دارند و حتی شرکت سروش هم آن را با کیفیت بالایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی عرضه کرده تا ایرانیان مقیم این کشورها هم خاطرات خود را زنده کنند و هم از آن برای آموختن زبان فارسی به فرزندان خود استفاده کنند.