«سلمان فارسی» را باید موثرتر از «مختارنامه» بسازم

داوود میرباقری ـ کارگردان سریال‌ «مختارنامه» ـ در پایان ساخت این سریال و در آستانه ساخت سریالی جدید، به سفر معنوی حج مشرف شد و در گفت‌وگویی از حال و هوای خود گفت. او خاطرنشان کرد: در سفرم به حج دعا کردم که خدا کمکم کند و سلمان را درست بیان کنم؛ اگر همه عناصر درست در کنار هم چیده شود، انشاء‌الله نتیجه خوبی خواهم گرفت؛ اما بازهم باید به میدان رفت و سپس درباره کار قضاوت کرد.

به گزارش ایسنا، در گزارشی که در توصیف حال و هوای سفر داوود میرباقری به خانه خدا نوشته شده، آمده است:

داوود میرباقری مثل همیشه با تواضع و فروتنی در ساعات پایان حضورش در مکه مکرمه به لابی هتل آمد تا چند دقیقه با او به گفت‌وگو بنشینیم. «سلمان فارسی» را بهانه گفت‌وگویمان با او قراردادیم؛ میرباقری درباره این سریال گفت: سلمان فارسی فصل‌های مهمی در مکه و مدینه دارد؛ همان رمی، وقوف، حلق و...؛ قرار است همه این مفاهیم گسترده را ترجمه تصویری کنم. حج برای درک این موضوع بسیار کمکم کرد؛ این تکلیف شرعی‌ام در حج، مرا برای مفاهیم فصل‌هایی از سلمان یاری داد.

وی اعلام کرد: پروژه سلمان فارسی اینک، در مرحله بحث و تصمیم‌گیری‌های نهایی برای پیش تولید با انتخاب تهیه‌کننده و برآورد مالی است؛ البته من سلمان را ۱۰ سال پیش نوشتم، اما با آمدن مختار ساخت سلمان به تعویق افتاد؛ البته الان خوشحالم که بعد از تجربه مختار، سلمان را می‌سازم، چون سلمان را باید با ساختار موثرتری بسازم؛ باید تجربه مختار صورت می‌گرفت تا کمک کند؛ چون سلمان به لحاظ معنا اهمیت زیادی دارد، مردی که همه عمر دنبال حقیقت و مفاهیم کلیدی است، لازم بوده که من مجال بیشتری یابم تا همه مفاهیم رادر ذهنم پخته و ته نشین کنم.

داوود میرباقری وقتی درباره سلمان فارسی حرف می‌زد نگاهش ژرف و عمیق بود و با تفکر درباره سلمان چیزی می‌گفت.