اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم پلیس برگزار شد

مراسم پایانی چهارمین جشنواره فیلم پلیس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی شامگاه ۱۴ تیرماه در تالار «ایوان شمس» برگزار شد. به گزارش ایسنا سید محمد حسینی در این مراسم در سخنانی، جشنواره فیلم پلیس را به دلیل اهتمام ورزیدن به فرهنگ و هنر تحسین کرد و خاطرنشان کرد: هر بار هم در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، نتیجه‌بخش خواهد بود. وی افزود: همه وزارتخانه‌ها می‌توانند بر اساس نیاز چنین سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری داشته باشند و جشنواره‌هایی برگزار کنند. در این هفته چند جشنواره دیگر سینمایی در حال برگزاری است.

سید محمد حسینی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مهم ترین رسالت نیروی انتظامی بحث امنیت است و همه ما وامدار نیروی انتظامی هستیم. برای اینکه مشکلات و معضلات کاهش پیدا کند باید هم اندیشی بین این ارگان و هنرمندان وجود داشته باشد که خوشبختانه این بار با استقبال همراه بود. وی افزود: اگر به خانواده‌ها در قالب هنر هشدارهایی داده شود، قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و اگر این هنر در قالب فیلم هم نمود پیدا کند، می‌تواند منجر به پیشگیری از حوادث می‌شود.

وزیر ارشاد یادآور شد:‌این امر نیاز به تحقیق و پژوهش بسیار دارد، چرا که کار سطحی به هیچ‌وجه نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. همچنین باید به بحث اولویت‌ها نیز توجه شود. باید دید یک مساله حاد چقدر عمومیت دارد، سپس درباره آن فیلم ساخت. تشخیص امری ضروری است. اگر نتوانیم راجع به معضلات تشخیص درستی ارائه دهیم، نمی‌توانیم درمان کنیم.

حسینی ادامه داد: بهتر است برای ساخت چنین فیلم‌هایی از روان شناسی و جامعه شناسی نیز استفاده کرد و نقد سازنده و مفید نیز ارائه داد.

حاشیه‌ها:

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم پلیس حواشی و رخدادهای متعددی داشت، که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- با اینکه در دعوت‌نامه‌ها تاکید شده بود که مراسم به دلیل رعایت حقوق دیگران راس ساعت آغاز خواهد شد اما این اختتامیه با تاخیر نیم ساعتی همراه بود تا نشان دهد نیروی انتظامی هم در برگزاری به موقع مراسم‌ها و برنامه‌ها، تاخیر دارد.

- برخی از میهمانان مراسم به دلیل نوع برخورد مسوولان اجرایی جشنواره پیش از ورود به سالن از شرکت در مراسم منصرف شدند.

- مثلثی که دبیر این دوره از جشنواره در سخنرانی خود در جشن اختتامیه از آن یاد کرد با عنوان جامعه، پلیس و هنرمند، با عدم استقبال هنرمندان تنها دارای دو ضلع بود و میهمانان هنرمند مراسم بسیار اندک بودند.

- از حاضران مراسم می‌توان به مسوولانی از جمله وزیر ارشاد و معاونت سینمایی و سردار احمدی مقدم و هنرمندانی همچون سیروس الوند اشاره کرد.

- سالن به دو قسمت خانم‌ها و آقایان تقسیم شده بود و خانم‌های خبرنگار حق نشستن در جایگاه خبرنگاران را نداشتند و باید میان جمعیت خانم‌های حاضر در سالن که در ردیف‌های پنجم به بعد قرار داشت و محل مناسبی برای پوشش خبری نبود، می‌نشستند.

- یکی از عکاسان خبری، حاضر در سالن با دریافت تذکرات پی در پی از سوی مسوولان جشنواره روبه‌رو شد که با اعتراض به شرایط نامناسبی که برای عکاسی مراسم به وجود آمده بود، سالن را ترک کرد و با ادامه یافتن تذکرات به خبرنگاران دیگر به دلیل مسائل جزئی این نمایندگان رسانه‌ها هم سالن را ترک کردند.

- در قسمت هایی از اختتامیه از صدای برخی بازیگران برای بیان برخی معضلات اجتماعی استفاده شده و صدا بدون هیچ تصویری در تاریکی سالن پخش می‌شد که به نظر می‌رسید تاثیر فیلم بر مخاطب که مدنظر این جشنواره بود، در نظر گرفته نشده بود.

- از علیرضا افتخاری به عنوان خواننده اختتامیه دعوت شده بود که وی بدون حضور نوازندگان به صورت پلی بک به اجرای دو قطعه پرداخت.