داریوش شایگان مدال درجه یک آکادمی فرانسه را گرفت

آکادمی فرانسه روز پنج‌شنبه (دوم تیرماه) طی یک گردهمایی در شهر پاریس، برگزیدگان جایزه‌های سال ۲۰۱۱ خود را اعلام کرد و مدال درجه یک خود را برای خلق آثاری به زبان فرانسه، به داریوش شایگان اهدا کرد.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی، دکتر داریوش شایگان از ایران به خاطر مجموعه آثاری که به زبان فرانسه نوشته است، از سوی آکادمی فرانسه مستحق دریافت مدال درجه یک این آکادمی شناخته شد.

از ویژگی‌های این جایزه این است که نویسندگان باید آثار خود را به زبان فرانسه خلق کرده باشند. داریوش شایگان هم این مدال را به خاطر کتاب‌هایی که به زبان فرانسه نوشته و برخی از آن‌ها به فارسی هم ترجمه شده‌اند، دریافت کرد.

از میان آثاری که شایگان به فرانسه نوشته است، به «افسون‌زدگی جدید؛ هویت چهل‌تکه و تفکر سیار» می‌توان اشاره کرد که از سوی فاطمه ولیانی به فارسی ترجمه شده است. همچنین «زیر آسمان‌های جهان» با ترجمه نازی عظیما‌، «هانری کربن و آفاق تفکر معنوی» با ترجمه باقر پرهام و «تصوف و هندوئیسم» با ترجمه جمشید ارجمند از دیگر آثار مربوط به او به زبان فرانسه هستند. رمان «سرزمین سراب‌ها»، «انقلاب مذهبی چین»، «نگاه شکسته» و «عرفان اسلامی» هم کتاب‌های دیگری هستند که شایگان به زبان فرانسه نوشته است.