حمید منوچهری copy

 در سال ۱۳۴۲ نصرت‌الله محتشم او را به رادیو ایران برد. در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۵۷ چند برنامه دیگر را نیز کارگردانی کرد. در سال ۱۳۶۰ کارگردانی صبح جمعه با رادیو را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۶۵ به فعالیت خود ادامه داد و بعد از آن در عصر جمعه و برنامه‌های ویژه رادیو به کارگردانی و ایفای نقش پرداخت و در فیلم‌های سینمایی مشت و تفنگ شکسته، شیطان‌صفتان، ماموریت، چهره دوم و سقوط، جغدها و مجموعه‌های تلویزیونی یکی از این روزها، داستان یک زندگی و معمای شاه به عنوان صداپیشه و بازیگر حضور فعال داشت. او چهارشنبه ۱۱ مرداد در بیمارستان شهرام تهران به‌علت شکستگی لگن و عارضه ریوی در ۸۱سالگی درگذشت. همچنین مراسم ترحیم این هنرمند فردا یکشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

کیوان ساکت copy

کیوان ساکت، نوازنده و آهنگساز مطرح، روز گذشته در برنامه «تد تهران» در سالن همایش‌های برج میلاد سخنرانی کرد. ساکت در این برنامه درباره «ساز کهن شیوه‌های نو» صحبت کرد و در بخش دیگر درباره این توضیح داد که سازهای کهن تار و سه‌تار چه توانایی و امکاناتی دارند که بخشی از آن تا امروز پنهان مانده است. وی همچنین در بخشی از این برنامه با ساز سه‌تار چند دقیقه بداهه‌نوازی کرد. «تد» رویدادی است که اعتبار جهانی دارد و افراد ویژه‌ای به این برنامه دعوت می‌شوند و همه چیز در آن با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بسیار دقیق صورت می‌گیرد.

 

بیست و سومین برنامه «مستندات یکشنبه» به نمایش فیلم مستند «معضل اجتماعی» ساخته جف اورلوفسکی محصول سال ۲۰۲۰ اختصاص دارد. پس از نمایش این فیلم که به تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان، به‌ویژه در نوجوانان می‌پردازد، نشست نقد و بررسی با حضور محمد هاشمی، دکترای فلسفه هنر و منتقد سینما، برپا خواهد شد. علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم می‌توانند فردا ساعت 17 پس از تهیه بلیت به سالن شهناز خانه هنرمندان مراجعه کنند.

 

تازه‌ترین نمایشگاه عکس سعید فلاح‌فر در قالب نمایشگاه مجازی و شامل عکس‌های متفاوتی از نگاه عکاس به شهر تهران افتتاح شد. این هنرمند عکاس در توضیح نمایشگاه نوشته است؛ «تمدن» و «مدنیت» همیشه به یک معنی نیست و من از این میان و در عکس‌هایم به دنبال یافتن معانی «شهریت» هستم. در این عکس‌ها «ابژه» شهر و عناصر شهری است. اما «سوژه» خود عکاس است و پرسشی که فراتر از ظواهر و چگونگی از «چیستی» دارد. با این وجود، عکاس خودش را در مقام یا شایسته شرح و پاسخ نمی‌داند، چرا که در بحث شهریت، سرانجام و لامحاله، «امر فرهنگی» محیط بر فرد است. بنابراین دور از هر قضاوتی، مخاطب را به دیدن و «ادراک شخصی» دعوت می‌کند با هزاران امکان و تاویل قابل‌فهم. این اما به معنی انفعال فردیت نیست. هر عکس برشی است از آنچه به شکل عام دیده می‌شود و هر انتخابی ناگزیر منجر به جهت‌گیری و القای نوعی تجربه زیستی به بیننده خواهد شد. همان جایی که دغدغه‌های عکاس با بینش مخاطب تلاقی پیدا می‌کند و چرخه خلق اثر هنری به کار می‌افتد. وقتی عکاس در پساتولید و همچنان به دخالت در تصویر و وجوه بصری ادامه می‌دهد، خود را گرفتار همین حیات می‌پندارد که تا «رسیدن» یا «عبور» ادامه دارد.» تازه‌ترین نمایشگاه عکس سعید فلاح‌فر با انتخاب و مدیریت هنری گلناز شوال‌منش و با ۱۵ اثر عکاسی در هلدینگ هنر ایرانیان در معرض نمایش است.