لوگوی شرکت گاز روی نقاشی مشهور!

لوگوی شرکت گاز copy

دنیای اقتصاد: زنی که یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی استرالیا را در اعتراض به اقدامات یک شرکت گاز مخدوش کرده بود، در نهایت جریمه شد. زن ۳۷ساله‌ای در اعتراض به تخریب صخره‌نگاره‌های «استرالیای غربی» که به یک شرکت گاز نسبت داده شده است،‌ یکی از تابلوهای نقاشی مشهور استرالیا را مخدوش کرده بود.

این زن در دادگاهی که روز جمعه برگزار شد برای اسپری کردن لوگوی یک شرکت گاز روی نقاشی «بخت برگشته»‌ اثر «فردریک مک‌کوبین» مجرم شناخته شد.

در ویدئویی که از اقدام این فرد معترض در ماه ژانویه منتشر شد، او علاوه بر اسپری کردن نام لوگو، حین چسباندن دستش به دیوار نزدیک شاهکار «مک‌کوبین»‌ دیده می‌شود. در نتیجه دادگاه این زن به پرداخت جریمه متهم شد.

مسوولان «گالری هنری استرالیای غربی» که محل نگهداری از نقاشی «بخت برگشته»‌ اثر «فردریک مک‌کوبین» است، پیشتر اعلام کرده بودند از این نقاشی با استفاده از یک صفحه شفاف پلاستیکی محافظت شده است و اسپری رنگ زرد به آن آسیبی نرسانده است.

گروه محیط زیستی «Disrupt Burrup Hub» پیش‌تر خواستار توقف توسعه‌ صنعتی در حوالی صخره‌نگاره‌های منطقه «پیلبارا»‌ ایالت «استرالیای غربی» شده بود،‌ چراکه محوطه «Murujuga» خانه بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه سنگ‌نوشته‌های جهان است.

نقاشی کتاب «تن‌تن» رکورد شکست

رکورد تن تن copy

دنیای اقتصاد: نقاشی‌ای که توسط «هرژه»‌ برای مجموعه داستان‌های مشهور «تن‌تن»‌ خلق شده است، در یک حراجی به قیمتی فراتر از ۲میلیون یورو فروخته شد و رکورد ارزشمندترین نقاشی اصل و سیاه و سفید این هنرمند را شکست.

این طراحی که «تن‌تن در آمریکا»‌ نام دارد در سال ۱۹۴۲ میلادی خلق شده است و برای نسخه رنگی کتاب «تن‌تن در آمریکا» مورد استفاده قرار گرفت. «هرژه»‌، کارتونیست بلژیکی‌، این کتاب را در سال ۱۹۴۶ میلادی منتشر کرد.

این کتاب سومین جلد از کتاب‌های «ماجراجویی‌های تن‌تن» بود که داستان یک خبرنگار بلژیکی و سگش را روایت می‌کنند. این طراحی «تن‌تن» و سگش را در سفرشان به ایالات متحده آمریکا به تصویر می‌کشد.

در مزایده‌ای که روز جمعه توسط حراجی فرانسوی «Artcurial» برگزار شد، این طراحی سیاه و سفید به قیمت ۲,۱۵۸,۰۰۰ یورو فروخته شد. کارشناسان حراجی ارزش این اثر را بین 2/ 2 تا 2/ 3میلیون یورو برآورد کرده‌ بودند.

این نقاشی در نسخه ۱۹۴۲ کتاب «تن تن در آمریکا» به عنوان تصویر تمام‌صفحه جلد کتاب مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۲۰۱۲، همین حراجی نقاشی اصلی جلد نسخه سال ۱۹۳۲ میلادی کتاب «تن تن در آمریکا» را به قیمت یک‌میلیون و 340هزار یورو فروخت.

سالن‌متاورسی برای همایش‌های مجازی

سالن های متاورسی برای همایش copy

دنیای اقتصاد: پکس‌ورلد پلتفرم جدید متاورس که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود، همکاری خود را با دفاتر معماری جهانی «گریمشاو»، «HWKN»،«فرشید موسوی» و «وای» برای ایجاد یک مرکز اجتماعی و فرهنگی گسترده که به عنوان هسته اصلی جامعه مجازی جدید در نظر گرفته شده، اعلام کرده است.

این مرکز و هسته‌های فرعی‌اش برای میزبانی رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی مجازی مانند کنسرت‌ها، نمایش، گالری‌های هنر دیجیتال، بازارها، سخنرانی‌ها، مهمانی‌ها و جشنواره‌ها طراحی شده‌اند.

هدف پلتفرم پکس‌ورلد تبدیل شدن به یک جامعه کاملا کارآمد است که توسط یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار اداره می‌شود که به صورت مخفف با نام «دائو» نیز شناخته می‌شود. فضای مجازی به قطعات زمینی با مالکیت خصوصی تقسیم خواهد شد که توسط مراکز مشترک با عنوان «متاسرای» مشخص شده است. این طرح را از کاروانسرا‌های جاده ابریشم باستانی الهام گرفته‌اند که به مرکزی برای تجارت و تبادل فرهنگی تبدیل شده بودند و هر یک از معماران این پروژه در حال طراحی تفسیر خود از متاسرای هستند.

هدف این طراحی مجازی، جست‌وجوی بیشتر و علاقه شرکت به ترویج ارزش‌های اجتماعی مانند فراگیری، تعدد و تنوع است. این سازه برای تبدیل شدن به یک محوطه و نقطه کانونی برای تجمع ایجاد شده است.