فروش ثابت فیلم‏ها در آستانه نوروز

دنیای اقتصاد: بازار‌های شلوغ در ماه‌ آخر سال عموما از خلوتی مراکز فرهنگی خبر می‌دهند. با این حال گویا خیل انبوه کسانی که برای خرید نوروزی می‌روند در مقابل فیلم‌های کمدی و انیمیشن نتوانسته‌اند خویشتنداری کنند و همین باعث شده برخی فیلم‌ها، به فروش خوب خود ادامه دهند و با وجود ورود چند فیلم جدید به اکران عمومی، همچنان در صدر پرفروش‌ها باقی بمانند. فیلم «خوب بد جلف» در تهران با داشتن ۲۸ سالن سینمابه فروش یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان رسید. این فیلم در شهرستان ۵۳ سالن در اختیار دارد که سالن‌های آن رو به افزایش است. این فیلم به فروش ۴۵۰ میلیون تومان در شهرستان رسید. در کل فروش فیلم به یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان رسید. این فیلم حتی جمعه شب در پردیس‌های آزادی، کورش، ملت، فرهنگ، زندگی، اریکه و ماندانا به سانس فوق‌العاده رسید.

خوب، بد، جلف فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری محصول سال ۱۳۹۴ است. فیلمبرداری این اثر در زمستان ۱۳۹۴ انجام شد و اولین بار در بهمن ۱۳۹۵ در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به‌نمایش درآمد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آنها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند؛ اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آنها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست. بنا به گزارش خبرگزاری فارس، از چهارشنبه (۴اسفندماه) فیلم «هلن» به اکران سینماها اضافه شد. فیلمی با موضوع اجتماعی و درباره مسائل دختران در جامعه که توسط اکبر ثقفی روایت شده است. داستان این فیلم که کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را علی‌اکبر ثقفی به‌عهده داشته درباره دختری است که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می‌گیرد.

در این میان فیلم «مبارک» اولین رئال انیمیشن سینمای ایرانی نیز مورد توجه قرار گرفت. فروش فیلم «مبارک» در روز چهارشنبه ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و روز پنج‌شنبه ۴۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که فروش فیلم به رقم تقریبی ۲۸۵میلیون تومان رسید. فیلم انیمیشن مبارک که به کارگردانی محمد‌رضا نجفی امامی پس از پنج سال کار و با استفاده از فناوری‌های روز انیمیشن سازی جهان ساخته شده است، ‌ داستان دختری است به نام گل پری که درگیر ماجرای عروسک‌هایی می‌شود که از داستان‌های نقالی پدر بزرگش وارد زندگی او شده‌اند. همچنین فیلم «جشن تولد» به کارگردانی و نویسندگی عباس لاجوردی در روزهای چهارشنبه به فروش ۷۵۰ میلیون تومان و روز پنج‌شنبه ۹۳۰میلیون تومان رسید که در کل فروش تقریبی ۳ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت.

این فیلم داستان یک خانواده اهل سوریه را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است. این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله به دمشق که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم زینب کبری(س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند، زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد. فیلم «وارونگی» به فروش ۸۹۰ میلیون تومان دست یافت و فیلم «مشکل گیتی» نیز در سینماهای شهرستان همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهد. این فیلم به فروش یک میلیارد تومان رسید. وارونگی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در بخش نوعی نگاه دوره شصت و نهم فستیوال کن ۲۰۱۶ نیز پذیرفته شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا درآستانه شکل‌گیری دوباره است.

همچنین طبق این گزارش فیلم «هفت ماهگی» نیز به فروش ۲ میلیاردو ۷۵۰ تومان رسیده است. هاتف علیمردانی کارگردانی این فیلم را عهده‌دار بوده و حکایت زنی به نام رعنا است که در ماه هفتم بارداری خود است. وی که یک بار دچار سقط جنین شده به شوهر خود شک می‌کند که این باعث مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود، رعنا با اصرار شوهرش مهرداد به خانه پدرش در مرزن‌آباد می‌رود؛ اما در آنجا دچار حادثه می‌شود... آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد، «سلام بمبئی» نیز به فروش ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نائل شده است. سلام بمبئی به کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور دومین محصول مشترک سینمای هند و ایران پس از همای سعادت است. «سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت پخش کننده فیلم «ماحی»، فروش این فیلم نیز ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. داستان«ماحی» به کارگردانی داوود خیام بر اساس اتفاقات واقعی است که بین سال‌های ۹۱ تا ۹۲ می‌گذرد و روایتگر موقعیت زن فیلم به نام «ماحی» است؛ شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می‌شود.

فروش ثابت فیلم‏ها در آستانه نوروز