نقش مشهورترین آثار هنری روی دکمه سردست و ظروف چینی
آثار هنری دو هنرمند برجسته ایرانی وارد دنیای برندسازی در صنعت پوشاک و لوازم خانگی شد. هیچهای پرویز تناولی دکمه سرآستین شد و نقاشیخطهای سیدمحمد احصایی بر ظروف چینی نقش بست. به گزارش «ایلنا» پرویز تناولی، مجسمهساز و پژوهشگر ایرانی است که از او به عنوان یکی از پیشگامان مکتب سقاخانه یاد میشود. او از شناختهشدهترین هنرمندان ایرانی در جامعه جهانی است و مجموعه مجسمههای «هیچ» او محبوبیت زیادی در حراجهای بینالمللی آثار هنری دارد. یک برند پوشاک ایتالیایی تعدادی از «هیچ»های تناولی را به دکمه سردست تبدیل کرده است.
آثار هنری دو هنرمند برجسته ایرانی وارد دنیای برندسازی در صنعت پوشاک و لوازم خانگی شد. هیچهای پرویز تناولی دکمه سرآستین شد و نقاشیخطهای سیدمحمد احصایی بر ظروف چینی نقش بست. به گزارش «ایلنا» پرویز تناولی، مجسمهساز و پژوهشگر ایرانی است که از او به عنوان یکی از پیشگامان مکتب سقاخانه یاد میشود. او از شناختهشدهترین هنرمندان ایرانی در جامعه جهانی است و مجموعه مجسمههای «هیچ» او محبوبیت زیادی در حراجهای بینالمللی آثار هنری دارد. یک برند پوشاک ایتالیایی تعدادی از «هیچ»های تناولی را به دکمه سردست تبدیل کرده است. این مجموعه دکمه سردست که از جنس طلا ساخته شده است در تعداد محدود ۲۰ عدد عرضه شدهاند و توجه علاقهمندان هنر و مد را بهطور همزمان جلب میکنند. تناولی در مورد آثار خود در این مجموعه گفت: «هیچ» برای همه در همه جا است. با توجه به تعداد «هیچ»هایی که برای زیورآلات بانوان طراحی کردم، کمی بیانصافی بود اگر مردان از «هیچ» بیبهره میبودند.» افزون بر این بشقابهای چینی مزین به خوشنویسیهای محمد احصایی بود. طرحهای احصایی بهصورت چاپی و دستی روی ظروف چینی منتقل شدهاند. نیمی از کار و بهویژه قسمتهایی که با طلا و نقره کار شده است به صورت دستی انجام شده و نیمی از آن چاپ شده است. هر بشقاب در چند مرحله داخل کوره رفته تا طرح نهایی روی آن شکل بگیرد. احصایی در مورد آثاری که در این مجموعه ارائه داده است، گفت: در تاریخ ایران استفاده از کلام و نوشته در وسایل روزمره کاربردی و تزئینی قدمت زیادی دارد. کلام همیشه در زندگی ما بسیار موثر و سرنوشتساز بوده و این سنت را پرویز تناولی و من، هر کدام به شکلی در کارهای خود منتقل کردهایم.
ارسال نظر